  • 1. Data: 2010-01-04 10:59:59
    Temat: akt wlasnosci do wnioskow
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Jestem na etapie skladania wnioskow o warunki techniczne dot. przylaczenia
    do sieci energetycznej, gazowej oraz do wodociagow.
    Wszedzie (oprocz gazu) do wniosku zycza sobie jako zalacznik potwierdzenie
    aktu wlasnosci.
    Wlasnie w gazowni potwierdzono mi, ze aktu wlasnoci zalaczac nie musze
    poniewaz zmienilo sie prawo energetyczne i wystarczy moje oswiadczenie - ze
    jestem wlascicielem.
    Niestety w zakladzie energatycznym nikt o takiej zmianie prawa nie slyszal.
    Moze Wy cos wiecie na ten temat??

    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-01-04 13:36:44
    Temat: Re: akt wlasnosci do wnioskow
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Jestem na etapie skladania wnioskow o warunki techniczne dot.

    witam. w myslowicach akt wlasnosci chca w pradzie i gazie, a w wodociagach i
    kanalizacji nie ;/ widac jaki kraj taki obyczaj

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630

  • 3. Data: 2010-01-04 14:07:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 4 Sty, 11:59, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Wszedzie (oprocz gazu) do wniosku zycza sobie jako zalacznik potwierdzenie
    > aktu wlasnosci.

    Też ode mnie wymagano, nie robiłem problemu, zanosiłem ksero aktu,
    wszędzie wystarczało.
    Gdzieś (chyba w energetyce) jedynie na niezadowolone "powinien być
    oryginał albo potwierdzona kopia!" odparłem, że oryginał mam jeden i z
    ręki go nie wypuszczę w żadnym wypadku, a na kopii nabazgrałem
    odręcznie "potwierdzam za zgodność z oryginałem", data, podpis.
    Wystarczyło.

    J.

  • 4. Data: 2010-01-04 16:00:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > ręki go nie wypuszczę w żadnym wypadku, a na kopii nabazgrałem
    > odręcznie "potwierdzam za zgodność z oryginałem", data, podpis.

    Ja, wszędzie tam, gdzie chcieli kopię, zanosiłem im oryginał i oni sobie
    to kserowali, w końcu w każdym, najbardziej dziadowskim nawet biurze
    znajdzie się jakaś kserokopiarka :-)

  • 5. Data: 2010-01-04 17:24:15
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    quent pisze:
> [...]
    > Wlasnie w gazowni potwierdzono mi, ze aktu wlasnoci zalaczac nie musze
    > poniewaz zmienilo sie prawo energetyczne i wystarczy moje oswiadczenie -

    W powyższym zakresie prawo energetyczne się nie zmieniło. Za to w tym
    zakresie zmieniło się prawo budowlane.
    Wychodzi na to, że w gazowni wiedzą, że dzwoni ale nie wiedzą gdzie.

    Ogólnie to zapis o tytule prawnym został wprowadzony, żeby chronić
    przedsiębiorstwa przed nieuzasadnionymi wydatkami związanymi z
    "przypadkowymi" przyłączeniami.

    > Niestety w zakladzie energatycznym nikt o takiej zmianie prawa nie slyszal.
    > Moze Wy cos wiecie na ten temat??

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2010-01-04 17:48:01
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    >i oni sobie to kserowali, w końcu w każdym, najbardziej dziadowskim nawet

    i tu sie mylisz! w myslowickim Enionie nie ma mozliwosci zrobienia ksera
    nawet 1 strony!! podobno zakazal "szef"...najblizsze ksero znajduje sie
    jakies 1-2km dalej ;/

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630

  • 7. Data: 2010-01-04 18:01:14
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam
    Tak, tak, ... co kraj to obyczaj.
    Kiedyś jedną biurwę zapytałem podniesionym tonem, " .. i co jeszcze, może
    świadectwo chrztu dostarczyć ...".
    I z nadętego paskudnego babsztyla spokorniała jak owieczka.

    Niebawem wybieram się do PGE celem złożenia, wniosków, umów, oświadczeń i
    innych bzdetów w sprawie zwiekszenia mocy, zmiany taryfy z budowlanej na
    mieszkalną.
    We wniosku jest oczywiście rubryka "tytuł własności" i czekam z
    niecierpliwością kiedy poprszą o kopię dokumentu.
    Gdy zakładli prąd budolany już raz dostaczałem, teraz będzie jazda ....
    I wiem że tego burdelu nie uporządkuję jednym wystąpieniem ale może skłoni
    to biurwę do odgrzebania w archiwum.

    Pozdr.
    JM

  • 8. Data: 2010-01-05 06:55:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W powyższym zakresie prawo energetyczne się nie zmieniło. Za to w tym
    > zakresie zmieniło się prawo budowlane.

    Znaczy Enea nie ma prawa zadac ode mnie potwierdzenia prawa wlasnosci?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2010-01-05 15:30:55
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    > Znaczy Enea nie ma prawa zadac ode mnie potwierdzenia prawa wlasnosci?

    Znaczy, że ma prawo a nawet powinna.

    Pewnie spytasz dlaczego powinna, otóż wymóg ten jest zapisany w par. 7
    ust. 5 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w
    sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu
    elektroenergetycznego(Dz.U. z 2007 r. nr 93, poz. 623)

    Należy też wykazać się zrozumieniem dla urzędnika, który wymaga
    wszystkich dokumentów, on poprostu chroni swoje cztery litery.

    Pozdrawiam
    Darek