  • 1. Data: 2009-12-31 10:33:50
    Temat: Re: kuchnia indukcyjna czy gazowa
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik QbaB napisał:

    > Tak grzeja szybko, ale i pobór prądu jest większy. Generalnie do
    > zagotowania określonej ilości wody potrzeba określonej ilości energi i
    > tego się nie zmieni.
    > Gazem będzie wolniej i więcej strat ciepła ale mimo to taniej
    > ("starcone" ciepło ogrzewa dom).

    W lipcu :)
    > Pzdr
    > QbaB

    pzdr.
    rafał

  • 2. Data: 2010-01-04 01:36:46
    Temat: kuchnia indukcyjna czy gazowa
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Ktore rozwiazanie jest bardziej ekonomiczne plyta indukcyjna czy gazowa?
    Do gazowki trzeba jakos gaz doprowadzic sprzed kotla - prawda? Ile to
    kosztuje?
    Do indukcji w sumie instalacja utopi sie w kosztach calosci instalacji.

    Czy te plyty z dobrymi naczyniami sa rzeczywiscie tak rewelacyjne i
    szybko grzeja?
    pozdr

  • 3. Data: 2010-01-04 07:16:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bulba008 wrote:
    > Ktore rozwiazanie jest bardziej ekonomiczne plyta indukcyjna czy
    > gazowa? Do gazowki trzeba jakos gaz doprowadzic sprzed kotla -
    > prawda? Ile to kosztuje?

    jeśłi w projekcie nei masz gazu do kuchni musisz mieć projekt zamienny
    instalacji, koszt wykonania to góra 100 zł/mb z materiałem

    > Do indukcji w sumie instalacja utopi sie w kosztach calosci
    > instalacji.

    z tym że indukcja jest droższa od gazowej (nawet najtańsza sensowan indukcja
    to ok 1600zł)

    > Czy te plyty z dobrymi naczyniami sa rzeczywiscie tak rewelacyjne i
    > szybko grzeja?

    Dobra indukcja grzeje bardzo szybko u mnie na busterze garnek wody zaczyna
    sie gotować w kilka minut (ok 3kW), nie nagrzewasz domu ciepłem szczątkowym.
    masz łatwą do utrzymania w czystości płytę i powierzchnie do odkładania
    jakiś przedmiotów

  • 4. Data: 2010-01-04 07:47:38
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 4 Sty, 02:36, bulba008 <b...@o...pl> wrote:

    > Czy te plyty z dobrymi naczyniami sa rzeczywiscie tak rewelacyjne i
    > szybko grzeja?
    > pozdr

    Woda w garnku wrze szybciej niż na gazie. Z moich obserwacji wynika,
    ze ok. 30% szybciej. Oczywiście przy włączonym boosterze.

    Z ekonomią nie wiem jak jest - z gazem sytuacja była prosta -
    wcześniej kuchenka gazowa była jedynym odbiornikiem gazu i rachunki
    miałem na poziomie 30 zł / miesiąc. Teraz, tak naprawdę, jeszcze nawet
    nie dostałem rachunku z prąd odkąd się wprowadziliśmy do domu... :)

  • 5. Data: 2010-01-04 09:48:49
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > Do indukcji w sumie instalacja utopi sie w kosztach calosci instalacji.
    >
    > Czy te plyty z dobrymi naczyniami sa rzeczywiscie tak rewelacyjne i

    Ja sobie to poukładałem tak, z korzyścią dla płyty indukcyjnej :
    1. Jest bezpieczniejsza od gazowej (nie ma zagrożenia zatrucia, wybuchu itp.).
    2. Grzeje rzeczywiście szybciej.
    3. Przy małych dzieciach nie ma ryzyka, że malec się poparzy płomieniem (albo
    podpali chałupę gazetą ;-))
    4. Możliwa jest blokada, czyli "funkcja rodzicielska" (podejrzewam, że w
    większoścoi modeli).
    5. Wyższa kultura pracy.
    6. Łatwiejsza w utrzymaniu czystości.
    7. Nie wiem czy nowoczesne gazowe też tak mają, ale przy indukcji dla każdego
    pola można ustawić osobny czas, po którym pole się wyłączy (koniec ery
    brzęczących minutników).
    8. Precyzyjne dozowanie energii. Przykładowo, jeśli już raz ustalilismy, że
    zagotowanie garnka zupy wymaga 20 zminut i ustawienia mocy na 7, to można się
    tego trzymać zawsze. Nie ma znaczenia aktualna kaloryczność gazu w sieci i
    przeciągi w kuchni ;-)
    9. Wydaje mi się, że znacznie trudniej jest coś przypalić, chociaż to może być
    moje subiektywne wrażenie.

    Nie mam jeszcze rachunku za prąd za ostatnie półrocze. To jest największy
    odbiornik energii elektrycznej w domu, chociaż używany przez niewielki procent
    ogólnego czasu.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 6. Data: 2010-01-04 10:06:59
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 4 Sty, 02:36, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
    > Ktore rozwiazanie jest bardziej ekonomiczne plyta indukcyjna czy gazowa?

    Jeżeli gaz jest w domu to gazowa będzie na pewno duzo tańsza
    (procentowo bo kosztowe w sumie to nie jakieś ogromne sumy) zarówno w
    zakupie jaki i uzytkowaniu. Płyta gazowa kosztuje ok 500zł a indukcja
    od 1500 w górę.

    > Do gazowki trzeba jakos gaz doprowadzic sprzed kotla - prawda? Ile to
    > kosztuje?

    To zalezy od hydraulika, myślę że ok 300zł materiał z robocizną w
    zależności od odległości.

    > Do indukcji w sumie instalacja utopi sie w kosztach calosci instalacji.

    Koszt nieduzy ale warto dać do indukcji kabel 5 żyłowy (3 fazy) bo
    płyta może skorzystać z dwóch faz.

  • 7. Data: 2010-01-04 10:56:53
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 4, 8:47 am, wolim <w...@i...pl> wrote:
> [...]
    > miałem na poziomie 30 zł / miesiąc. Teraz, tak naprawdę, jeszcze nawet
    > nie dostałem rachunku z prąd odkąd się wprowadziliśmy do domu... :)

    Ja dostałem po pół roku, na szczęście elektrownia była tak miła że
    rozłożyła mi na nieoprocentowane raty

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2010-01-04 11:29:11
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 4 Sty, 11:56, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > Ja dostałem po pół roku, na szczęście elektrownia była tak miła że
    > rozłożyła mi na nieoprocentowane raty
    >
    > --
    > ZZ@private

    Hehehe... zobaczymy.
    Wolałbym, żeby aż tak drogo nie było, tym bardziej, że mam jeszcze
    prąd budowlany :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 9. Data: 2010-01-04 12:32:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    e-kran wrote:

> [...]
    > aktualna kaloryczność gazu w sieci i przeciągi w kuchni ;-)
    > 9. Wydaje mi się, że znacznie trudniej jest coś przypalić, chociaż to

    trzeba uważać z substancjami gęstymi które sie lubią zbijać przy dnie...

    podczas podgrzewanai na indukcji dno garnka rozgrzewa sie bardziej
    równomiernie i można szybko przypalić.

    Pierwszy barszcz biały przypalkił sie całkiem bez efektów specjalnych :)

  • 10. Data: 2010-01-04 12:43:02
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Aha to juz wiem, ze gaz jednak duzo tanszy, czy jednak nie bede placil
    za gaz wiecej (inna taryfa?) niz w przypadku gdy na gaz mialbym tylko
    kociol CO+CWU