  • 1. Data: 2010-01-03 21:58:07
    Temat: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Gdyby ktos montowal sobie cos takiego to radze w miejscu, gdzie bedzie mozna
    zgarnac ew. snieg. Moj jest przy kalenicy a i tak przykryty sniegiem. Dzis
    slonecznie bylo caly dzien, a godzin pracy zero.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-01-03 22:44:05
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > zgarnac ew. snieg. Moj jest przy kalenicy a i tak przykryty sniegiem. Dzis
    > slonecznie bylo caly dzien, a godzin pracy zero.

    Nie lubię mieć racji w takich przypadkach jak ten, jednak widzę niestety, że
    miałem. Na dodatek trzeba by montować jakieś "wycieraczki" do tych paneli, no
    istny koszmar.
    Kiedy byłem na etapie ustaleń dot. ogrzewania, nie studiowałem tematu solarów,
    zastanowiłem się tylko : "ile w naszym pięknym kraju mamy słonecznych dni w
    zimie ?". Subiektywne wspomnienia podpowiadały mi raczaj sino-bure niebo
    zasute na dodatek mgłą. Brrrr. Zrezygnowałem z myśli o solarach bardzo szybko.
    Solar przyda Ci się na pewno w lecie do grzania wody w basenie, poważnie.
    Wspólnie z moim kolegą z pracy zastanawialiśmy się nad tym "post factum" i
    wyszło na to, że jest to z pewnością niekwestionowane "topowe" zastosowanie
    solarów. Nie do pogardzenia.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 3. Data: 2010-01-03 22:49:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Czyli - najlepiej ponizej wyłazu dachowego.

    Ja mam przy oknie dachowym, ale jak popadalo to i na oknie snieg. Najlepiej
    bylo by je obrocic pionowo by wygodnie wychylic sie ze szczota, ale wtedy
    spadnie snieg z okna do srodka. :-) Na dzis mi wszystko jedno, bo tam nie
    mieszkam, ale temat do przemyslen jest.
    Mysle, ze chyba najlepsza byla by szczota na skladanym dlugim kiju i
    sieganie z dolu, wiec solar w miare nisko. Tyle ze sniag jak bedzie zalegal
    to jednak na dole zawsze wiecej. Wszystko zalezy od indywidualnych rozwiazan
    a info moze komus sie przyda. Ostatecznie te pare dni bez grzania zima tez
    nikogo nie zrujnuje, ale moze to przejsc przy sprzyjajacej aurze w jakis
    dluzszy okres, wiec lepiej sie przygotowac.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-01-03 23:02:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > Gdyby ktos montowal sobie cos takiego to radze w miejscu, gdzie bedzie mozna
    > zgarnac ew. snieg. Moj jest przy kalenicy a i tak przykryty sniegiem. Dzis
    > slonecznie bylo caly dzien, a godzin pracy zero.

    A nie ma mozliwosci odwrocenia obiegu, podgrzania tego sniegu, aby sam zjechal?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-03 23:04:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że
    > miałem. Na dodatek trzeba by montować jakieś "wycieraczki" do tych paneli,

    Podejdz do tego z innej strony. Sa ludzie grzejacy dom weglem. Raz w
    tygodniu np. trzeba wyczyscic kociol. Ot taki gratis z dorobkiem inwentarza.
    Eliminuje go? Raczej nie.

> [...]
    > Wspólnie z moim kolegą z pracy zastanawialiśmy się nad tym "post factum" i
    > wyszło na to, że jest to z pewnością niekwestionowane "topowe"

    Pisalem tu nie raz, do ogrzewania domu zima u nas to sie kompletnie nie
    nadaje. Patrze z perspektywy pazdziernik do dzis. Z czasem bedzie wiecej
    slonca, zobaczymy. Mam to do grzania wody i do tego jestem pewien, ze
    wystarczy.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-01-03 23:19:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A nie ma mozliwosci odwrocenia obiegu, podgrzania tego sniegu, aby sam
    > zjechal?

    W prozniowych nie.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-01-03 23:36:29
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > nadaje. Patrze z perspektywy pazdziernik do dzis. Z czasem bedzie wiecej
    > slonca, zobaczymy. Mam to do grzania wody i do tego jestem pewien, ze

    Ogrzewanie wody c.w.u. dla 3-osobowej rodziny to wydatek rzędu 2,60 zł. /
    dziennie (tak wynika z moich 13 miesięcznych rachunków). W zestawieniu z tym
    solar wydaje mi się niezłą armatą. Poza tym wystarczjący do grzania cwu jednak
    chyba nie, zwłaszcza, gdy nie pracuje (vide śnieg na panelach). Jako system
    wspomagający - tak.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 8. Data: 2010-01-04 00:10:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ogrzewanie wody c.w.u. dla 3-osobowej rodziny to wydatek rzędu 2,60 zł. /
    > dziennie (tak wynika z moich 13 miesięcznych rachunków).

    Gdybym mial trzy osobowa rodzine to moze i tego bym nie kupowal. :-)

> [...]
    > jednak
    > chyba nie, zwłaszcza, gdy nie pracuje (vide śnieg na panelach). Jako

    Trzeba byc naiwnym by myslec, ze zima uzyska sie z tego nie wiadomo co, wiec
    snieg i tak mnie nie przeraza. Traktuje to jako powiedzmy ciekawostke. Tak
    naprawde od wiosny do jesieni zapewni blisko 100% zapotrzebowania.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-01-04 07:28:50
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgarnac ew. snieg. Moj jest przy kalenicy a i tak przykryty sniegiem. Dzis
    > slonecznie bylo caly dzien, a godzin pracy zero.

    Wlasnie wczoraj zrobilem fotke jednej instalacji prozniowej aby pokazac
    niedowiarkom ze to relatywnie czeste.
    Jak kiedys tluklem ze prozniowe fe a plaskie cacy (byle nisko i duzo i grzejace
    zimna wode wodociagowa w zimie) to mi tu takie matolki sie buntowaly ze zle, ze
    gupio, ze nie ma miejsca, ze plaskie maja mala wydajnosc itp...
    Snieg na prozniowych moze lezec znacznie dluzej niz na samym dachu, tylko
    dodatnia temperatura przez dlugi czas moze taka czapke stopic...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-01-04 09:25:27
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > snieg i tak mnie nie przeraza. Traktuje to jako powiedzmy ciekawostke. Tak
    > naprawde od wiosny do jesieni zapewni blisko 100% zapotrzebowania.

    A niewątpliwie.

    Pozdrawiam
    e-kran