  • 1. Data: 2010-01-03 20:56:12
    Temat: Fundamenty - co taniej wychodzi?
    Od: Sebo z Bogdanca <x...@...m>

    Witam.

    Czy liczyl ktos jaka jest roznica w cenie odnosnie fundamentow jesli
    fundamenty sa calkowicie zbrojone i wylewane betonem do poziomu gruntu
    kontra fundament 40 cm zbrojenia i betonu plus na to murowanie reszty z
    pustakow?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-03 21:29:05
    Temat: Re: Fundamenty - co taniej wychodzi?
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <x...@...m> napisał w wiadomości
> [...]
    > fundamenty sa calkowicie zbrojone i wylewane betonem do poziomu gruntu
    > kontra fundament 40 cm zbrojenia i betonu plus na to murowanie reszty z

    różnica w cenie nie jest duża , wazniejsze jest chyba pytanie co jest
    lepsze. Dodatkowo wazne jest jaki masz grunt i poziom wód i czy masz piwnice
    i jak wykorzystywane.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 3. Data: 2010-01-04 01:07:22
    Od: Sebo z Bogdanca <x...@...m>

    mirek pisze:

    > różnica w cenie nie jest duża , wazniejsze jest chyba pytanie co jest
    > lepsze. Dodatkowo wazne jest jaki masz grunt i poziom wód i czy masz piwnice
    > i jak wykorzystywane.

    Glina, brak piwnicy, dom mieszkalny.
    Niestety nie wiem jaki jest poziom wod.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-04 09:36:06
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > Glina, brak piwnicy, dom mieszkalny.
    > Niestety nie wiem jaki jest poziom wod.

    Ja bym lał beton w ziemię.Glina to zawsze wilgoc a murowany tak sobie to
    toleruje.
    Ale to moje prywatne zdanie.

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 5. Data: 2010-01-04 09:58:27
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 3 Sty, 21:56, Sebo z Bogdanca <x...@...m> wrote:
> [...]
    > fundamenty sa calkowicie zbrojone i wylewane betonem  do poziomu gruntu
    > kontra fundament 40 cm zbrojenia i betonu plus na to murowanie reszty z

    możesz sam sobie policzyć, ceny bloczków (nie pustaków !!!) weźmiesz z
    allegro. Ale nigdy nie wiesz ile tak naprawdę betonu wejdzie w wykopy.
    Ale jeśli chcesz oszczędzić, możesz w ogóle robić bez tradycyjnych
    fundamentów, np. robiąc płytę na podsypce żwirowej (jak dla domów
    pasywnych), masz 2 w jednym, a jeśli wstawisz w płytę rury grzewcze
    (legalet) nawet 3.
    Jeśli masz grunt typu glina, możesz zrobić jeszcze inaczej. Robisz
    wykop szerokości ławy, wykładasz folią, lejesz beton na wys. ławy a
    potem z obu stron kładziesz płyty styropianowe i lejesz beton do
    poziomu rodzimego, to wychodzi taniej bo styro masz 3x tańsze niż beton