  • 1. Data: 2010-01-03 23:06:27
    Temat: czy można odłączyć wodę w piecu 2-funkcyjnym ?
    Od: musiał <m...@y...de>

    witam,
    mam nowy piec 2 funkcyjny wiszący bez żadnych dodatkowych elementów.
    instalacja grzewcza jest napełniona i grzeje, pompa pracuje.
    ciepła woda w kranach też jest.
    ale muszę wyłaczyć wodę w kranach bo musze wymienić jeden zawór w umywalce.
    czy mozna to zrobić na pracującym (kaloryfery) piecu ?
    czy trzeba całkiem piec wyłaczyć ?
    i drugie pytanie - pompa w piecu chodzi mi non stop - tak powinno być ?

  • 2. Data: 2010-01-04 07:21:39
    Temat: Re: czy można odłączyć wodę w piecu 2-funkcyjnym ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    musiał pisze:
> [...]
    > czy trzeba całkiem piec wyłaczyć ?
    > i drugie pytanie - pompa w piecu chodzi mi non stop - tak powinno być ?

    wodę masz podgrzewaną przepływowo? - Raczej tak bo większość piecy
    2-funkcyjnych tak działa choć u mnie piec jest 2-funkcyjny ale działa
    jak jedno... wszystko zależ jak Ci ten piec podłączyli.
    Ale raczej jak nie pobierasz wody to nie grzeje Ci piec wody, do wody
    nie ma raczej pompy bo pod własnym ciśnieniem płynie, chyba, że masz
    cyrkulację wtedy jest pompa na obwodzie.

    Jak wszystko jest ok. to zakręcisz główny zawór wody i wymieniasz kurek.
    Piec nawet jak by chciał grzać a nie będzie wody to nie powinien się
    włączyć.

    Ariusz

  • 3. Data: 2010-01-04 20:36:05
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Możesz. Woda użytkowa jest grzana przez wewnętrzny wymiennik (ogrzewana wodą
    z CO). Wystarczy zakręcić zawór wody na dopływie do pieca i będzie OK.
    Natomiast co ważne, należy pilnować aby w obiegu CO była woda pod
    odpowiednim ciśnieniem bo inaczej nie będzie grzana woda użytkowa.
    --
    Jackare