  • 1. Data: 2010-01-04 05:41:58
    Temat: Żółte plamy na ramach okiennych po myciu
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Mam taki problem.
    Kupiłem do mycia okien płyn Cilit lub Ajaks (teraz nie pamiętam
    dobrze). Wiem że zawiarał on chlor. Umyłem nim okna i ramy plastikowe.
    Zgodnie z instrukcją nie wymagał on zmywania wodą tylko wytarcia suchą
    szmatką. Tak zrobiłem.
    Teraz widzę że mam żółte plamy na ramach.
    Pomóżcie, jak się tego pozbyć?
    Może miał z Was ktoś podobny przypadek i sobie z tym poradził?

  • 2. Data: 2010-01-04 07:20:00
    Temat: Re: Żółte plamy na ramach okiennych po myciu
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Kupiłem do mycia okien płyn Cilit lub Ajaks

    Mysle ze nie byl to Ajax a raczej Cif czy Cilit.
    Do ram PCV to sie nie nadaje wlasnie z powodu o ktorym pisales.
    Ramy mozna umyc zwyklym plynem do naczyn a trudne zabrudzenia np "HG czysta
    lazienka do pwoerzchni akrylowych".

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-01-04 09:39:13
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    quent pisze:
    > Mysle ze nie byl to Ajax a raczej Cif czy Cilit.

    Nie wiem jak Cilit ale Cif zawiera sobie czesci scierne, czyli po prostu
    rysuje powierzchnie powodujac jej zmatowienie.

  • 4. Data: 2010-01-04 10:08:10
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Tak zgadza się to był Cif. Ale czy te żółte plamy zejdą?
    Widziałem w sklepie płyn z zawartością sody. Może to pomoże.
    Mieliście tai przypadek zżółknięcia po chlorze?

  • 5. Data: 2010-01-04 13:25:13
    Od: e...@o...pl

    > Tak zgadza się to był Cif. Ale czy te żółte plamy zejdą?
    > Widziałem w sklepie płyn z zawartością sody. Może to pomoże.
    > Mieliście tai przypadek zżółknięcia po chlorze?

    Pociesz się, że te plamy są raczej tylko powierzchniowe.

    Te okna są białe? Jeśli tak, to teraz można by leciutko przepolerować plastik,
    aby plamy zniknęły. Cif już odpada, wiadomo czemu. Spróbuj z samochodową pastą
    renowacyjną TEMPO (tubka). Ona zawiera drobniuteńki materiał ścierny i wosk.
    Ten wosk w tym przypadku nie jest chyba utrudnieniem, bo jest bezbarwny i nie
    trzeba go będzie (chyba) specjalnie potem zmywać. Po prostu w tych miejscach
    okna będą miały chwilowo nieco większy połysk niż w pozostałych.
    Małą ilość pasty na miękką szmatkę i kolistymi ruchami... Powinno pomóc. TEMPO
    pomogła już niejednemu ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran