  • 1. Data: 2010-01-04 07:53:32
    Temat: belka nad kominkiem - nadproże
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    Witam

    Jest sobie kominek (a raczej będzie), murowany samodzielnie. Problem dla
    amatora to oczywiscie poprawne wykonanie belki/nadproża nad kominkiem.
    Materiał: cegła ręcznie formowana plus odpowiednia zaprawa.
    Układ belki:

    = = = = = = = = = =
    = = = = = = = = = =
    = = [][][][][][][][]= =
    = = = =
    == = =

    = cegły poziomo
    = cegły pionowo

    Jak rozumiem w dwie warstwy poziomych cegieł stanowiących nadproże i
    opierających się na ścianach daje zbrojenie w fugę np pręty 6mm (a moze
    8mm?) po dwa na poziom, przynajmniej tyle narazie wywnioskowałem po lekturze
    materiałów z netu. Jak natomiast (i czy wogole) zbroje te pionowe ? Co każdą
    fugę pręt w górę ? Jak to łącze do kupy (dajac pret w spoine pionowa tych
    pionowych cegieł i jadąc w nim w górę natrafie na cegłe ustawioną poziomo a
    nie na jej spoine by wyjsc pretem w gore) ?

    Byc moze i jest to banalne - Pomocy !

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2010-01-04 08:58:39
    Temat: Re: belka nad kominkiem - nadproże
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 4 Sty, 08:53, "Kane" <k...@a...pl> wrote:
> [...]
    > pionowych cegieł i jadąc w nim w górę natrafie na cegłe ustawioną poziomo a
    > nie na jej spoine by wyjsc pretem w gore) ?

    Ja belke nad kominkiem robilem z belki stropoweej od terivy.
    Nie robilem z cegiel. Ale z tego co mi widomo to trzeba na
    zakonczeniach zbrojenia zrobic szczeline dyletacyjna gdyz pret/
    katownik ma rozszezalnosc ciepla inna niz cegla.
    Pionowych zbrojen nie robi sie.

  • 3. Data: 2010-01-04 10:00:38
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 4 Sty, 08:53, "Kane" <k...@a...pl> wrote:

    poszukaj systemowych rozwiązań typu MURFOR, tam masz pokazane
    kształtki do pionowych spoin, możesz je zamówić czy wygiąć takie same
    z drutu 4-5mm.

  • 4. Data: 2010-01-04 18:40:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 08:53:32 +0100, Kane napisał(a):

> [...]
    > pionowych cegieł i jadąc w nim w górę natrafie na cegłe ustawioną poziomo a
    > nie na jej spoine by wyjsc pretem w gore) ?

    Ja mam nie zbrojone, tylko na dobrej zaprawie położone, ale jakbym miał
    zbroić, to bym przez środek każdą cegłę przewiercił i pręt dał przez
    wszystkie cegły (jak koraliki).

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-01-05 05:34:06
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Ja mam nie zbrojone, tylko na dobrej zaprawie położone, ale jakbym miał
    > zbroić, to bym przez środek każdą cegłę przewiercił i pręt dał przez
    > wszystkie cegły (jak koraliki).

    Dziekuje szanownym grupowiczom za odpowiedzi ! :)
    Już się rozjaśniło.

    Pozdrawiam

    Kane