  • 1. Data: 2010-01-04 11:08:57
    Temat: Ocieplanie poddasza pianką poliuretanową
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    Znalazłem w sieci firmę, która ociepla ściany, poddasza i co kto tylko
    chce - natryskując piankę poliuretanową.
    Podobno technologia jest już znana na zachodzie od lat, tylko u nas
    raczkuje.
    Parametry są doś obiecujące (lambda poniżej 0.024), ocieplanie do 350 m3 w
    ciągu jednego dnia przez 2-3 osoby.
    Macie z tym jakieś doświadczenia?
    Warto się tym interesować?
    Jak wypadają koszty np. w porównaniu z wełną?

    Pozdrawiam
    Miki

  • 2. Data: 2010-01-04 11:10:35
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza pianką poliuretanową
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    pomyłka: 350 m2, a nie m3 oczywiście.

  • 3. Data: 2010-01-04 12:08:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Macie z tym jakieś doświadczenia?
    > Warto się tym interesować?
    > Jak wypadają koszty np. w porównaniu z wełną?

    A znasz cene docieplenia pianką?

  • 4. Data: 2010-01-04 12:50:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kris pisze:
    [..]
    > A znasz cene docieplenia pianką?

    A jak z palnością tej pianki? Wełna jest niepalna :-)

  • 5. Data: 2010-01-04 13:07:27
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > kris pisze:
    > [..]
    >
    > A jak z palnością tej pianki? Wełna jest niepalna :-)

    No, skoro jest poliuretanowa (jak w nazwie), to powinna się długo i pięknie
    palić ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 6. Data: 2010-01-04 19:05:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 14:07:27 +0100, e-kran napisał(a):

    > No, skoro jest poliuretanowa (jak w nazwie), to powinna się długo i pięknie
    > palić ;-)

    Tak samo jak pianka polistyrenowa (styropian).

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-01-04 20:57:21
    Od: M <M...@w...pl>

    Miki pisze:

> [...]
    > raczkuje.
    > Parametry są doś obiecujące (lambda poniżej 0.024), ocieplanie do 350 m3 w

    Nie wiem, czy to taka nowa technologia. Kilka lat temu pamiętam
    ocieplenie stropodachu wentylowanego właśnie jakąś pianą (mniemam, że to
    ta). Stropodach wentylowany w starych powojennych budynkach to taka
    pusta przestrzeń kilkadziesiąt centymetrów pomiędzy sufitem ostatniej
    kondygnacji a poziomą połacią dachu. Do tego ma dziury (bo jest
    wentylowany) i dociepla się to właśnie pianką.

    M.

  • 8. Data: 2010-01-04 21:56:17
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > Tak samo jak pianka polistyrenowa (styropian).

    Jest w klasie palności B-s1, d0, co jak sprawdziłem oznacza "wyroby o nieco
    gorszych parametrach", nie ulegające rozgorzeniu w żadnych warunkach, nie
    wydzielających lub wydzielające mało dymów i płonących kropli.
    Styropian jest w klasie E, czyli znacznie niższej, poza tym wydziela płonące
    krople i rozpryski, o dymie nie wspomnę.
    A wełna - oczywiście klasa A.
    Tak więc wydaje mi się, że nie jest najgorzej?

    Pianka zainteresowała mnie dlatego, że jest mocno spojona z konstrukcją i
    jednocześnie elastyczna. Dzięki temu z czasem nie powstają dziury, jak to
    się podobno dzieje po kilku latach z wełną.

    BTW: może ktoś z obecnych robił zdjęcia w podczerwieni zaraz po założeniu
    oceplenia z wełny i kilka lat później?
    A może remontując dach/poddasze zauważyliście, czy wełna faktycznie się
    obsuwa?

    Pozdrówka
    Miki

  • 9. Data: 2010-01-04 21:56:41
    Od: e-kran <e...@o...pl>

    On 4 Sty, 20:05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Tak samo jak pianka polistyrenowa (styropian).

    Widziałem 2 tygodnie temu świeżo wyremontowany budynek z nową
    elewacją, w którym wybuchł pożar na 2 piętrza. Spaliła się / stopiła
    spora część elewacji. "Praw fizyki pan nie oszukasz..." ;-)
    Ja też mam ocieplenie ze styropianu. Jednak dach to co innego. Wydaje
    mi się, że kombinacja więźby drewnianej z poliuretanem jest bardziej
    palna niż kombinacja dowolnego muru ze styropianem.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 10. Data: 2010-01-04 23:04:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Pianka zainteresowała mnie dlatego, że jest mocno spojona z konstrukcją i
    > jednocześnie elastyczna. Dzięki temu z czasem nie powstają dziury, jak to
    > się podobno dzieje po kilku latach z wełną.

    A spojona ma byc z jaka konstrukcja? Bo przy deskowaniu trzeba od spodu
    zapewnic szczeline wentylacyjna.

    Pozdro.. TK