  • 1. Data: 2010-01-04 20:44:01
    Temat: Wyciąg kuchenny do rekuperatora
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Szukam wyciągu/okapu kuchennego z filtrem tłuszczowym, który mógłbym włączyć
    w obwód wentylacji mechanicznej. Niestety potrzebuję okap o szerokości
    100-105cm.

    Nie mogę znaleźć modeli bez wentylatora i sterowania (jedynie z
    oświetleniem). Nie uśmiecha mi się wydawać 2kzł lub więcej i usuwać bebechy
    z okapu.

    Mam pytanie do użytkowników wentylacji mechanicznej w domu, jak sobie
    poradziliście z tym tematem?

    Mile widziane namiary na firmę która produkuje takie wyciągi (przy czym nie
    interesują mnie siermiężne rustykalne rozwiązania, ani przemysłowe wyciągi
    do grillbarów - raczej coś prostego w stylu rura z nierdzewki zakończona
    płaskim panelem z uchwytami do zamocowania filtrów aluminiowych).

    Jestem już trochę zdesperowany i zastanawiam się nad samodzielnym
    zaprojektowaniem wyciągu. Alternatywnie chętnie kupiłbym jakiegoś
    Mastercook'a z uszkodzonym sterowaniem lub wentylatorem, ale nie mogę
    znaleźć w sieci sklepu, który sprzedaje uszkodzone egzemplarze. Na allegro
    trafiają się niepełnowartościowe, ale zwykle są to zniszczenia typu
    "wgniecenia", "zagięcia", "stłuczenia".

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-04 21:33:31
    Temat: Re: Wyciąg kuchenny do rekuperatora
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Szukam wyciągu/okapu kuchennego z filtrem tłuszczowym, który mógłbym
    > włączyć w obwód wentylacji mechanicznej.

    To se ne da, Pane Havranek. Tzn inaczej - da się, ale po co kombinować?
    Szczególnie, że wydajność takiego wyciągu będzie bardzo mizerna - jeżeli
    przepływ max w całym domu to ok 250m3/h, to na jeden anemostat wywiewny w
    kuchni przypadnie niewiele z tego. A zwykłe wyciągi na najwyższym biegu mają
    po 600-700m3/h

    > Mam pytanie do użytkowników wentylacji mechanicznej w domu, jak sobie
    > poradziliście z tym tematem?

    Ja mam normalny pochłaniacz z filtrem węglowym, który wszystkie syfy mi
    łapie i wypuszcza powietrze do kuchni, a oprócz tego normalny anemostat
    wywiewny.

    Adam

  • 3. Data: 2010-01-05 05:31:26
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Ja mam normalny pochłaniacz z filtrem węglowym, który wszystkie syfy >mi
    > łapie i wypuszcza powietrze do kuchni, a oprócz tego normalny anemostat >
    > wywiewny.

    Mam podobnie, jeszcze nie mieszkam ale zdarzylo sie juz cos pogotowac w
    kuchni. Działa to jak narazie sprawnie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2010-01-05 08:10:28
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 4 Sty, 21:44, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > znaleźć w sieci sklepu, który sprzedaje uszkodzone egzemplarze. Na allegro
    > trafiają się niepełnowartościowe, ale zwykle są to zniszczenia typu

    Bede sie przymierzal do okapu. Pomysl mam taki aby wykorzystac jeden
    ciag wnetylacyjny w kominie.
    Kominy mam i rekuperator tez. Kominy raczej dla kominka i gazu a przy
    okazji pare kanalow wentylacyjnych jakby wojna byla i pradu zabraklo.
    Tak wiec jeden ciag wentylacyjny wykorzystam na okap.
    Aby sie tamtendy nie wydostawalo cieplo to mam zamiar zakupic
    przepustnice zwrotna /PZ/ oraz wentylatorek kanalowy.
    Wentylatorek bedzie wlaczany tylko gdy czujnik temp przy okapie
    wychwyci zwiekszona temperature nad kuchenka.

    Okapy z filtrem weglowym juz przerabialem w bloku- totalna porazka. Po
    jakims czasie filtrow zabraklo do okapu pozatym smrodu i tak wegiel
    nie wyeliminuje i pary rowniez.

    Kupne okapy sa zbyt drogie. Ilosc wlozonej pracy jest niewspomierne
    do ceny. Jakby kosztowaly max 500 zl to bym sie zastanowil.

  • 5. Data: 2010-01-05 18:54:51
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Ja mam normalny pochłaniacz z filtrem węglowym, który wszystkie syfy mi
    > łapie i wypuszcza powietrze do kuchni, a oprócz tego normalny anemostat
    > wywiewny.

    A ten anemostat wywiewny masz w pobliżu okapu?

    U mnie jest zaraz nad płytą indukcyjną i obawiam się, że bez filtra kanał
    raz dwa zapaskudzi się tłustą mazią. Dobrze kombinuję, czy szukam
    nieistniejących problemów?

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-07 13:33:58
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > Wentylatorek bedzie wlaczany tylko gdy czujnik temp przy okapie
    > wychwyci zwiekszona temperature nad kuchenka.

    kombinowac mozna do woli, tylko czy oplaci sie skorka za wyprawke...
    Z tym, ze przeciez taki wentylator wyciagowy w kuchni zakloci prace wentylacji
    mechanicznej.

    Uzyszkodnicy went. mech z reku pisali, ze okap jest zbedny, na czas gotowania
    mozna co najwyzej podkrecic obroty na reku.

    --
    pozdr Z.