  • 21. Data: 2010-01-10 11:02:25
    Temat: Re: Kocioł gazowy mi koroduje
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2fb9.0000017e.4b48713b@newsgate.onet.pl...
    .>W niekondensacyjnych jest to w dłuższej perpsktywie problam, w
    kondensacyjnych jest
    > to normalne.

    niekoniecznie. Wystarczy na wylocie spalin z kotła stosować końcówki z
    odbiorem skroplin i po temacie, np takie:
    pozioma:
    http://www.beretta.pl/berettapl/web/pol/catalog/acce
    ssorydetail.jsp?id_accessorio=24&id_level1=4&id_leve
    l2=32pionowa:http://www.beretta.pl/berettapl/web/pol
    /catalog/accessorydetail.jsp?id_accessorio=36&id_lev
    el1=4&id_level2=35--Jackare

  • 22. Data: 2010-01-10 19:58:04
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > atmosferyczny a komin zwykły ceglany bez wkładu.
    >
    > Zdejmuje osłonę i pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to spore iloci
    > niebieskawego proszku - ewidentnie siarczan miedzi (testowane
    > elektrolitycznie).
    > Obejrzałem tez inne stalowe i aluminiowe części - również nadżarte przez
    > jakąś korozję - aluminium pokryte swoim tlenkiem (szorstkie i matowe) a
    > stal bez połysku z wykwitami rdzawymi.
    > Występuje ona dokładnie w miejscu występowania spalin, czyli od palnika w
    > górę i wewnątrz nagrzewnicy.
    > Teraz pytanie skąd takie ilości wody i do tego kwaśnej (siarczan miedzi)?

    Wpierw pytanie- z jakiego gazu. czy propan, czy metan.
    Z metanu jest duża ilość pary wodnej i może dojść do kondensacji
    w warstwie wymiennika. Przy propanie problemem jest
    zasiarczenie i stąd doszukiwąłbym się problemów.
    T.

  • 23. Data: 2010-01-11 15:44:38
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Sty, 20:58, "marekjan" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w warstwie wymiennika. Przy propanie problemem jest
    > zasiarczenie i stąd doszukiwąłbym się problemów.

    dlatego warto utrzymywac 60 stopni nba wymienniku jak w przypadku
    kotlow na wegiel.
    Piece z kondensatem maja wymienniki z kwasowki
    Piece tadycyjne maja z miedzy lub ocynku.
    Jesli masz metan to para powoduje przy niskich temp roszenie na
    wymienniku i korozje rur miedzianych dlatego jest zielony nalot.

    Zwiekszyc temp do 60 stopni i bedzie ok.