  • 1. Data: 2009-03-16 12:51:26
    Temat: Kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny - jak to jest z tymi dwoma obiegami?
    Od: Charles <y...@g...com>

    Witam po raz pierwszy Wszystkich.
    Krótkie pytanko. Czy obydwa obiegi w takim kotle
    można wykorzystać jako obiegi do C.O. (np. jako dwa
    oddzielne obiegi na dwóch kondygnacjach domu),
    czy jednak mylę się i drugi obieg w w/w kotle może
    służyć tylko i wyłącznie do podgrzewania wody bieżącej?
    PZDR

    --
    Moja jest tylko racja i to święta racja.
    Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza,

  • 2. Data: 2009-03-16 13:08:18
    Od: Charles <y...@g...com>

    Charles pisze:
> [...]
    > czy jednak mylę się i drugi obieg w w/w kotle może
    > służyć tylko i wyłącznie do podgrzewania wody bieżącej?

    P.S.
    Jeszcze jedna sprawa. Jeśli uruchomię kocioł dwufunkcyjny,
    ale nie wykonam i nie będę korzystał tymczasowo z instalacji
    grzewczej dla drugiego obiegu, to czy mogę po prostu wyłączyć
    drugi obieg z poziomu panelu sterowania kotła?
    PZDR

  • 3. Data: 2009-03-16 16:05:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > czy jednak mylę się i drugi obieg w w/w kotle może
    > służyć tylko i wyłącznie do podgrzewania wody bieżącej?

    różne kotły są
    o jakim myślisz, zdradzić nam musisz

  • 4. Data: 2009-03-17 09:19:02
    Od: Charles <y...@g...com>

    qlphon pisze:

    > różne kotły są
    > o jakim myślisz, zdradzić nam musisz

    Na razie się zapytuję ogólnie gdyż jestem trochę zielony
    w tym temacie, ale widzę po Twojej odpowiedzi, że są różne
    opcje jeśli chodzi o kotły... Chodzi o to, że był u mnie fachowiec
    (lub "fachowiec"), który przystał na taką opcję (po jednym
    obiegu na każdą kondygnację), a przecież można by było zrobić
    tak, że na parterze byłby ścienny programator a na górze przy
    grzejnikach pokrętła z termostatami. Wtedy drugi obieg zostałby
    wykorzystany na wodę bieżącą a jednocześnie można by było
    regulować temperaturę obydwu kondygnacji przy zachowaniu
    jednego obiegu z kotła. Dlatego zastanawiam się, czemu
    ten fachowiec nie zaproponował mi takiej opcji???

  • 5. Data: 2009-03-17 09:24:10
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 10:19:02 Charles <y...@g...com> napisał(a):

    > (po jednym
    > obiegu na każdą kondygnację)

    nie wiem jak kondensacyjne, ja ma zwykły kocioł gazowy dwufunkcyjny z
    czego jedną opcją jest co, a druga cwu i nie wyobrażam sobie, aby można
    było to w jakis prosty spób zamienić. Inaczej kocioł steruje jedną funkcją
    inaczej drugą. Być może w nowych kotłach coś się zmieniło...

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 6. Data: 2009-03-17 09:45:14
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Charles pisze:
> [...]
    > czy jednak mylę się i drugi obieg w w/w kotle może
    > służyć tylko i wyłącznie do podgrzewania wody bieżącej?

    Kocioł dwu funkcyjny służy do CO i CWU i inaczej się nie da. Nie
    kombinuj. Są inne możliwości rozdzielenia ogrzewania CO na dwa obiegi.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 7. Data: 2009-03-17 10:18:44
    Od: Charles <y...@g...com>

    RudeBoy pisze:

    > Kocioł dwu funkcyjny służy do CO i CWU i inaczej się nie da. Nie
    > kombinuj. Są inne możliwości rozdzielenia ogrzewania CO na dwa obiegi.

    Dzięki za info. Czyli wychodzi na to, że "fachowiec", który mi
    proponował takie rozwiązanie jest tak dobry, jak z koziej dupy trąba.
    PZDR

  • 8. Data: 2009-03-17 10:40:34
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Charles pisze:

    > Dzięki za info. Czyli wychodzi na to, że "fachowiec", który mi
    > proponował takie rozwiązanie jest tak dobry, jak z koziej dupy trąba.

    No... na to wygląda :/

  • 9. Data: 2009-03-17 10:51:50
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 11:40:34 RudeBoy <g.kopec@spam_blokdobaku.pl> napisał(a):

    > No... na to wygląda :/

    chyba, że (ja nie jestem w temacie) istnieją takie kotły co to oprócz cwu
    maja dwa wyjścia CO? Technicznie jest to wykonalne i wystarczy tylko
    zawór/zawory co to albo by przepuszczał na oba, albo do jednego lub
    drugiego.

  • 10. Data: 2009-03-17 11:04:12
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    lukas pisze:

> [...]
    > cwu maja dwa wyjścia CO? Technicznie jest to wykonalne i wystarczy tylko
    > zawór/zawory co to albo by przepuszczał na oba, albo do jednego lub

    Może i istnieją. Ja takiego nie widziałem. Ale tu było pytanie czy
    funkcje CWU można wykorzystać jako drugi obieg CO.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...