  • 1. Data: 2009-03-16 12:53:51
    Temat: Kostka granitowa
    Od: severin <s...@w...pl>

    Mam mozliwośc okazyjnie kupic kostkę granitową w rozmiarz 4/6 i 8/11.
    Którą ewentualnie wybrać i na co zwrócic uwagę??

  • 2. Data: 2009-03-16 13:01:15
    Temat: Re: Kostka granitowa
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Mam mozliwośc okazyjnie kupic kostkę granitową w rozmiarz 4/6 i 8/11.
    > Którą ewentualnie wybrać i na co zwrócic uwagę??

    Jak do spacerków, to 4/6 , jak pod samochód to 8/11.
    Jeżeli nowa (nie rozbiórkowa) to przyała by się opinia
    kogoś, kto się zna, żeby się wypowiedział, czy nie zwietrzała.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-03-16 17:17:38
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 14:01:15 +0100, pluton napisał(a):

    > Jak do spacerków, to 4/6 , jak pod samochód to 8/11.
    > Jeżeli nowa (nie rozbiórkowa) to przyała by się opinia
    > kogoś, kto się zna, żeby się wypowiedział, czy nie zwietrzała.

    Wielkość nie ma szczególnego znaczenia przy "domowym" obciążeniu ruchem
    pojazdów. Zasadnicze znaczenie w tym wypadku ma podbudowa. Aczkolwiek
    zwykle najładniej prezentuje się wydzielenie "jezdni" 8/11 i wyłożenie
    ciągów pieszych 4/6.
    Ja, gdyby mnie było stać, kupowałbym kostkę groszkowaną - wygląda bardzo
    estetycznie IMO. Kolor należałoby dobrać do elewacji, no i kieszeni, bo
    tylko szara jest w miarę tania

    T.

  • 4. Data: 2009-03-16 17:49:49
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 16 Mar, 13:53, severin <s...@w...pl> wrote:
    > Mam mozliwośc okazyjnie kupic kostkę granitową w rozmiarz 4/6 i 8/11.
    > Którą ewentualnie wybrać i na co zwrócic uwagę??

    Witaj

    Pod niewielkie obiążenia - opaska wokoło domu, wejście do domu,
    podjazd pod garaż itp kostką 4/6 - z 1 t. wychodzi ok. 6 m/kw, do
    tego krawędzie z 8/11 (4m/kw z t.).
    Całość zafugować - polecam fugą wodoprzepuszczalną - nie stoi woda,
    śnieg/lód, a co najważniejsze nie porasta żadnym mchem czy trawą.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2009-03-16 20:17:22
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał

    > Całość zafugować - polecam fugą wodoprzepuszczalną
    > - nie stoi woda, śnieg/lód, a co najważniejsze nie porasta
    > żadnym mchem czy trawą.

    A nie można zafugować rzadką zaprawą cementową?

  • 6. Data: 2009-03-17 01:21:51
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    wolim pisze:
    > Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał

    > A nie można zafugować rzadką zaprawą cementową?

    :))
    Fuguje sie ewentualnie suchym betonem
    a dopiero po zebraniu nadmiaru polewa sie woda
    Fugujac rzadka zaprawa ubrudzilbys kostke
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 7. Data: 2009-03-17 07:48:58
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Całość zafugować - polecam fugą wodoprzepuszczalną

    A co to takiego ? jakas mieszanka piasku z czyms ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-03-17 10:22:09
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 17 Mar, 08:48, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > A co to takiego ? jakas mieszanka piasku z czyms ?

    Witaj

    To jest kruszywo granitowe lub kwarcowe z żywicą - gotowe do użytku w
    wiadrze - rozgarniasz na położonej kostce po chwili zamiatasz miotłą i
    gotowe. Fuga przepuszcza wodę, nie rosną na niej mchy, trawy itp.
    pozdrawiam
    Sebastian
    Ja używałem jasnoszarej PFN firmy quick-mix.

  • 9. Data: 2009-03-17 10:26:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    czupakabra napisal:
    > Ja używałem jasnoszarej PFN firmy quick-mix.

    Dla uscislenia. Czy miales na mysli te zaprawe?
    http://www.quick-mix.pl/HeroGraf/karty_tech/KT-PFM.p
    df
    --
    Pozdrawiam,