  • 11. Data: 2009-02-18 22:33:42
    Temat: Re: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

    > Można zrozumieć powiedzenie że pierwszy dom to dla wroga ;-)
    > Czy będziesz budował 105 czy 150m to róznica w kosztach budowy jest
    > nieznaczna.

    reszta jest OK ale 105 a 150 to ok 50% wiecej.

  • 12. Data: 2009-02-18 22:34:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czarek wrote:

    > Patrzyłem i przyznam, że dla mnie zbyt nowoczesne w formie - wolę
    > jednak coś bardziej klasycznego. :) Szczególnie że tam, gdzie mam się
    > budować, większość domów jest w stylu "dworkowym" i nowoczesny desing
    > mógłby być rażący w tym towarzystwie.

    no i dobrze w końcu by coś stanęło co nie powoduje reakcji wymiotnej.
    (Rzygam juz tymi dworkami)

  • 13. Data: 2009-02-19 00:12:52
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > no i dobrze w końcu by coś stanęło co nie powoduje reakcji wymiotnej.
    > (Rzygam juz tymi dworkami)

    no nie moze byc...
    Marek jestes pierwszy, ktory sie przyznal publicznie
    bo nie ukrywam ze masie ludzi sie podobaja domy z plaskim dachem
    ale sie boja ze ich wysmieja ze gierkowke sobie postawili
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 14. Data: 2009-02-19 08:12:34
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 18 Lut, 23:33, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > reszta jest OK ale 105 a 150 to ok 50% wiecej.

    Budowałeś dom?
    Koszt budowy pomiędzy 105 a 150 będzie się różnił nie więcej niż
    5-10%.
    Większoć kosztu to działka (taka sama), ściany zewnętrzne (róznica
    niewielka, załamania mają większy wpływ na cenę niż powierzchnia
    użytkowa), łazeinki (tyle samo), schody (bez zmian) i dach (też może
    być taki sam).

    --
    ZZ@private

  • 15. Data: 2009-02-19 09:30:32
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Koszt budowy pomiędzy 105 a 150 będzie się różnił nie więcej niż
    > 5-10%.

    taaaa. Dziwnie tylko jakos wychodzi cena za m2 podobnie. Wiec ogolny koszt
    bedzie sie jednak sporo roznil. Moze nie o 50%, ale niewiele mniej.
    W budowie domu stan surowy otwarty jest tani, kasa idzie na wykonczenia. A
    glupi m2 podlogi (wylewka+terakota/deska) wychodzi ponad 100zl, jak
    podlogowka to jeszcze wiecej. Do tego wiecej okien, tynkow, a pozniej
    malowania, wiecej poddasza (zabudowa GK, ocieplenie). No chyba ze idziesz w
    gore, wiec dodatkowy strop, sufit itd. Wiecej instalacji, kaloryferow, rur,
    kabli. Wieszky kociol i wieksze koszty pozniejszej eksploatacji. I nie mow
    mi tu prosze, ze roznica 10%. Bo to co wypisalem na szybko juz bedzie
    wynosic jakies 30%.

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-02-19 11:16:42
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 19 Lut, 10:30, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > kabli. Wieszky kociol i wieksze koszty pozniejszej eksploatacji. I nie mow
    > mi tu prosze, ze roznica 10%. Bo to co wypisalem na szybko juz bedzie

    Pozwolenia, architekci, nadzór, przyłącza i spada do 10 :-)

    --
    ZZ@private

  • 17. Data: 2009-02-19 12:29:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

> [...]
    > niewielka, załamania mają większy wpływ na cenę niż powierzchnia
    > użytkowa), łazeinki (tyle samo), schody (bez zmian) i dach (też może

    tja pewnie, budowałem i buduję. Po pierwsze nie doliczaj ceny działki do
    ceny domu. po drugie sciany też kosztują, podłogi kosztują dach kosztuje,
    ogrzewanie kosztuje itd...

    gdybyś miał rację to mieszkania w blokach powinny kosztować 1000 zł /m2

  • 18. Data: 2009-02-19 12:37:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    HANA wrote:

    > no nie moze byc...
    > Marek jestes pierwszy, ktory sie przyznal publicznie
    > bo nie ukrywam ze masie ludzi sie podobaja domy z plaskim dachem
    > ale sie boja ze ich wysmieja ze gierkowke sobie postawili

    po prostu jako osobę o jakiejś tam wrażliwości estetycznej mierzi mnie
    kolejna urawniłowka która zapanowała w naszej ojczyźnie, tym razem częściowo
    za sprawą urzędasów (zapisy w planach zagospodarowania przestrzennego).

    przedtem mieliśmy miniwierzowce z balkonami, klasycznymi drzwiami
    balkonowymi jak w bloku (okno + drzwi) i płaskim lub kopertowym daszkiem,
    teraz mamy dwory z kolumienkami gankami wielkimi garażami (na trzy
    terenówki) i skośnymi dachami, obowiązkowo za murem z kamienia jak starczy
    kredytu. A to co jest w środku to już inna historia :)

    wybudowałem dom parterowy ze skośnym dachem (minimum ile sie dało) choć
    wolałbym pozostawić coś w stylu bungalow z niewielkimi spadami tak że by go
    zza drzew wogóle nie było widać. Chętnie postawiłbym dodatlnego płaszczaka
    tylko działkę miałem za małą na projekt który mi si podobał a i tak warunki
    zagospodarowania nie pozwoliły by mi postawić czegoś ciekawego.

  • 19. Data: 2009-02-19 12:45:25
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 19 Lut, 13:29, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > tja pewnie, budowałem i buduję. Po pierwsze nie doliczaj ceny działki do
    > ceny domu.

    A co budujesz bez działki, ciekawe.

    > po drugie sciany też kosztują, podłogi kosztują dach kosztuje,
    > ogrzewanie kosztuje itd...

    Tyle że kilka procent więcej a nie wprost proporcjonalnie.

    > gdybyś miał rację to mieszkania w blokach powinny kosztować 1000 zł /m2

    A ile kosztuje? Fakt, słyszałem że ostatnio ceny spadły
    Moje poszło po 1200, 3 lata temu (ale to 4 pietro bez windy)

    --
    ZZ@private

  • 20. Data: 2009-02-19 15:05:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

    > A co budujesz bez działki, ciekawe.

    tylko że działka często nie jest częścią inwestycji, bo się ją ma albo sie
    dostaje w spadku lub w darowiźnie, oczywiście wiele osób kupouej działkę.

    > Tyle że kilka procent więcej a nie wprost proporcjonalnie.

    tja oczywiście tylko kilka procent więcej, w twoim matriksie chyba.

    > A ile kosztuje? Fakt, słyszałem że ostatnio ceny spadły
    > Moje poszło po 1200, 3 lata temu (ale to 4 pietro bez windy)

    nie nie kosztują tanie meiszkania które sie sprzedają to po 4000 za metr
    chodza w krakowie