  • 1. Data: 2009-02-17 21:16:30
    Temat: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
    Od: Czarek <...@...pl>

    Cześć,

    Jestem na etapie wyboru projektu (od kilku lat, ale dążę do perfekcji ;)
    ) i na ten moment faworytem jest Staś z pracowni Archeton.
    http://www.archeton.pl/projekt/stas-656-637-rzuty-bf
    4292005bdafe54059ca3db549574a7

    Projekt jest dla mnie prawie idealny, ale mam do niego cztery "ale", z
    których największym jest dla mnie problem kominek vs. TV.

    1. Jak pogodzić TV z kominkiem? Wersja zaproponowana na stronie
    kompletnie mi nie pasuje. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi, to
    przesunięcie kominka albo do rogu ściany albo na brzeg ściany bliżej
    środka domu, a na wygospodarowanej części ściany miejsce na telewizor.
    Będzie tego 1,70 m długości, więc niezbyt dużo, ale chyba lepsze to, niż
    wieszanie telewizora nad kominkiem...
    Jak oceniacie, czy przesunięcie kominka o około metr w jedną czy drugą
    stronę będzie wymagało również przesunięcia komina? Jeśli tak, to
    przesuwając kominek bliżej środka, będę musiał przeprojektować też drzwi
    najmiejszej sypialni na piętrze, ale chyba jest to do zrobienia. Przy
    okazji zyskam miejsce na większą szafę wnękową pomiędzy pionem kominowym
    a ścianą zewnętrzną...
    Macie jakieś inne pomysły?

    2. Schody zabiegowe. Wolałbym ze spocznikiem, ale o ile dobrze liczę,
    wymagałoby to 6 stopni z holu przed spocznikiem, co mocno ograniczyłoby
    przestrzeń holu i wizualnie nie byłoby chyba najszczęśliwsze. Za to może
    warto byłoby wtedy przenieść WC pod schody, powiększając pom. techniczne
    / gabinet? (Tylko jak wtedy zrobić na dole prysznic?)

    3. Chciałbym aby na dole poza wc i umywalką był prysznic, choćby
    najmniejszy. Nie chciałbym też zanadto pomniejszać pom. gosp., które
    chciałbym przeznaczyć na mini-gabinet (na działce będzie komórka albo
    garaż, więc będzie gdzie trzymać graty). Myślałem o przedłużeniu ściany
    (na której w projekcie jest zamontowany sedes) do ściany zewnętrznej. Do
    ogrzewania planuję kocioł gazowy na gaz ziemny, dwufunkcyjny, wiszący, z
    zasobnikiem c.w.u. około 80l. Piec zamontowałbym tak jak w projekcie
    (tyle że po zmianach wypadałby w łazience), a na dodatkowo
    wygospodarowanym w łazience miejscu zamontowałbym prysznic. Czy to ma
    szansę mi się zmieścić, szczególnie że chciałbym zrobić ogrzewanie
    podłogowe, a z tego co czytałem wymaga ono jakichś dodatkowych
    konstrukcji typu zbiorniki wyrównawcze?
    Aha, wiem że gabinet będzie klitką 2,3 x 2,5 m, ale ma w nim być jedynie
    biurko, mały regał, fotel komputerowy i komputer - więc wystarczy. W
    bloku mam 2,1 x 2,3 m i jest OK.

    Jeśli ktoś miał siłę dobrnąć do tego miejsca - już mu dziękuję, a jak
    jeszcze będzie miał ochotę coś mi podpowiedzieć - dziękuję podwójnie. :)

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 2. Data: 2009-02-17 22:03:30
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeśli ktoś miał siłę dobrnąć do tego miejsca - już mu dziękuję, a jak
    > jeszcze będzie miał ochotę coś mi podpowiedzieć - dziękuję podwójnie. :)

    Dobrnalem...
    i nawet odpisze...
    szukal bym dalej...
    wylapales wady i teraz kombinowac to gechenna i dla ciebie i dla projektanta
    (adaptacja)
    jak ruszysz kominek to z kominem, inaczej sie nie da
    schody+korytarz tragedia... nic tylko poszerzyc budynek po calosci wtedy
    mozna cos pokombinowac
    mnie sie nie podoba ale o gustach sie nie dyskutuje ;-)
    pozdrawiam

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-02-17 22:06:14
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli ktoś miał siłę dobrnąć do tego miejsca - już mu dziękuję, a jak
    > jeszcze będzie miał ochotę coś mi podpowiedzieć - dziękuję podwójnie. :)

    BTW wrzuc to na pl.misc.budowanie

    i popatrz czy cos u mnie ci sie nie spodoba

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-02-18 09:14:22
    Od: Czarek <...@...pl>

    HANA wrote:
    > Dobrnalem...
    > i nawet odpisze...
    > szukal bym dalej...

    Obawiam się, że będzie ciężko ze znalezieniem innego przy moich
    wymaganiach. Dom dla trzyosobowej rodziny z opcją powiększczenia do
    czterech osób w przyszłości. Nie za duży - liczą się koszty. Myślę że
    okolice 105 m pow. użytkowej to maksimum. Chciałbym mieć duży salon z
    kominkiem i otwartą kuchnię ale z możliwością wydzielenia w przyszłości
    na przykład dwuskrzydłowymi drzwiami. Schody nie mogą być w salonie.
    Chciałbym, jeśli zmusi mnie do tego życie, móc wydzielić górę od dołu na
    dwa malutkie, niezależne mieszkania - jedno dla mnie i dla żony, drugie
    dla syna i jego rodziny (to pieśń za lat 20, ale jednak).

    Wcześniej podobał mi się projekt Obłok
    http://www.domoweklimaty.pl/index.php?page=projects&
    action=project&project_id=778
    ale nie wygospodarowałbym w nim miejsca na gabinet na dole, a schody na
    górę były przy samym wejściu, więc po mieszkaniu nosiłby się brud i
    błoto z butów. Za to poddasze wydawało się wygodniejsze do
    zagospodarowania - łatwiej było umiejscowić tam szafy i była
    mini-garderoba (pewnie wyszłaby z niej graciarnia, ale coś było).

    > wylapales wady i teraz kombinowac to gechenna i dla ciebie i dla projektanta
    > (adaptacja)

    Czyli pewnie pozostnie mi projekt indywidualny... Ile to teraz kosztuje?
    Pewnie około 10 tys.?

    > jak ruszysz kominek to z kominem, inaczej sie nie da
    > schody+korytarz tragedia... nic tylko poszerzyc budynek po calosci wtedy
    > mozna cos pokombinowac

    ...a wtedy to już pewnie lepiej projekt indywidualny robić...?

    > mnie sie nie podoba ale o gustach sie nie dyskutuje ;-)

    Zewnętrznie czy wewnętrznie?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 5. Data: 2009-02-18 09:17:15
    Od: Czarek <...@...pl>

    HANA wrote:
> [...]

    Chciałbym, jeśli zmusi mnie do tego życie, móc wydzielić górę od dołu na
    dwa malutkie, niezależne mieszkania - jedno dla mnie i dla żony, drugie
    dla syna i jego rodziny (to pieśń za lat 20, ale jednak). Aha,
    zapomniałbym, działka jest względnie wąska (22 metry), a w przyszłości
    chciałbym móc dobudować garaż do domu - więc odpadają wszystkie projekty
    szerokie, z oknami na parterze z czterech stron, czy generalnie zbytnio
    przeszklone na boki. Ładne widoki na działce mam z przedu i z tyłu - na
    boki - nieszczególne.

  • 6. Data: 2009-02-18 09:27:19
    Od: Czarek <...@...pl>

    HANA wrote:
    > i popatrz czy cos u mnie ci sie nie spodoba

    Patrzyłem i przyznam, że dla mnie zbyt nowoczesne w formie - wolę jednak
    coś bardziej klasycznego. :) Szczególnie że tam, gdzie mam się budować,
    większość domów jest w stylu "dworkowym" i nowoczesny desing mógłby być
    rażący w tym towarzystwie.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 7. Data: 2009-02-18 14:26:20
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 18 Lut, 10:14, Czarek <a...@...pl> wrote:

> [...]
    > dwa malutkie, niezależne mieszkania - jedno dla mnie i dla żony, drugie
    > dla syna i jego rodziny (to pieśń za lat 20, ale jednak).

    Można zrozumieć powiedzenie że pierwszy dom to dla wroga ;-)
    Czy będziesz budował 105 czy 150m to róznica w kosztach budowy jest
    nieznaczna.
    Pomysł dzielenia domu na dwa mieszkania może przyjść do głowy. Ja
    kupiłem taki dom ale pierwsze co zostało zrobione to zlikwidowanie tej
    możliwości :-)
    Po prostu policz:
    Duży salon (mój ma 40m a widziałem większe, ale niech będzie że duży
    to 30m), sypialnia rodziców (nie musi być duża powiedzmy 12), pokój 1
    dziecka (nie za duży to będzie 16), opcja dla drugiego/gości
    (powiedzmy 12), malutka kuchnia to kolejne 12), gabinet niech będzie
    Twoje 8. Ile wyszło?
    A łazienki, korytarze, pomieszczenia gospodarcze, schody, piwnica,
    kotłownia i jeszcze pewnie o czymś zapomniałem.
    Jeszcze byś chciał aby to było podzielne na dwa niezależne mieszkania
    to oznacza ze musisz mieć dwie kuchnie, dwa salony i co najmniej 4
    sypialnie (po dwie na poziomie), dwie kompletne łazienki. Ma sens?
    Ja bym myślał o zbudowaniu połowy bliżniaka z opcją budowy drugiej
    części. Aczkolwiek już mi przeszło, bo syn powiedział że nie wyobraża
    sobie mieszkania z rodzicami.

    A, dalsza część powiedzenia: Drugi dom jest dla przyjaciela, a trzeci
    dla siebie ;-)
    Jak zgodzisz się ze mną to pierwszy dom będziesz miał za sobą :-))

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2009-02-18 15:44:47
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    [cut]

    > Czyli pewnie pozostnie mi projekt indywidualny... Ile to teraz kosztuje?
    > Pewnie około 10 tys.?

    Zalezy od rejonu polski ale jak dobrze poszukasz to wydzie ci to samo co
    typowy plus adaptacja, no moze ciut wiecej ale naprawde chyba warto.

    > wtedy mozna cos pokombinowac
    >
    > ...a wtedy to już pewnie lepiej projekt indywidualny robić...?

    jw

    > Zewnętrznie czy wewnętrznie?

    wewnetrznie, szczegolnie poddasze, sprawia wrazenie ciasnoty.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-02-18 15:45:58
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > coś bardziej klasycznego. :) Szczególnie że tam, gdzie mam się budować,
    > większość domów jest w stylu "dworkowym" i nowoczesny desing mógłby być

    napisz na prv
    adres ze strony
    --
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-02-18 22:32:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czarek wrote:

> [...]
    > okolice 105 m pow. użytkowej to maksimum. Chciałbym mieć duży salon z
    > kominkiem i otwartą kuchnię ale z możliwością wydzielenia w

    hmmmmmm

    tak to tylko w Erze.

    chcesz bardzo duży dom o strasznie małej powierzchni.

    105 m2 to bardzo malutko jak na twoje wszystkie wymagania.