eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domKominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic... › Re: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
    From: ZbyszekZ <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
    Date: Wed, 18 Feb 2009 06:26:20 -0800 (PST)

    On 18 Lut, 10:14, Czarek <a...@...pl> wrote:

    > Obawiam się, że będzie ciężko ze znalezieniem innego przy moich
    > wymaganiach. Dom dla trzyosobowej rodziny z opcją powiększczenia do
    > czterech osób w przyszłości. Nie za duży - liczą się koszty. Myślę że
    > okolice 105 m pow. użytkowej to maksimum. Chciałbym mieć duży salon z
    > kominkiem i otwartą kuchnię ale z możliwością wydzielenia w przyszłości
    > na przykład dwuskrzydłowymi drzwiami. Schody nie mogą być w salonie.
    > Chciałbym, jeśli zmusi mnie do tego życie, móc wydzielić górę od dołu na
    > dwa malutkie, niezależne mieszkania - jedno dla mnie i dla żony, drugie
> [...]

    Można zrozumieć powiedzenie że pierwszy dom to dla wroga ;-)
    Czy będziesz budował 105 czy 150m to róznica w kosztach budowy jest
    nieznaczna.
    Pomysł dzielenia domu na dwa mieszkania może przyjść do głowy. Ja
    kupiłem taki dom ale pierwsze co zostało zrobione to zlikwidowanie tej
    możliwości :-)
    Po prostu policz:
    Duży salon (mój ma 40m a widziałem większe, ale niech będzie że duży
    to 30m), sypialnia rodziców (nie musi być duża powiedzmy 12), pokój 1
    dziecka (nie za duży to będzie 16), opcja dla drugiego/gości
    (powiedzmy 12), malutka kuchnia to kolejne 12), gabinet niech będzie
    Twoje 8. Ile wyszło?
    A łazienki, korytarze, pomieszczenia gospodarcze, schody, piwnica,
    kotłownia i jeszcze pewnie o czymś zapomniałem.
    Jeszcze byś chciał aby to było podzielne na dwa niezależne mieszkania
    to oznacza ze musisz mieć dwie kuchnie, dwa salony i co najmniej 4
    sypialnie (po dwie na poziomie), dwie kompletne łazienki. Ma sens?
    Ja bym myślał o zbudowaniu połowy bliżniaka z opcją budowy drugiej
    części. Aczkolwiek już mi przeszło, bo syn powiedział że nie wyobraża
    sobie mieszkania z rodzicami.

    A, dalsza część powiedzenia: Drugi dom jest dla przyjaciela, a trzeci
    dla siebie ;-)
    Jak zgodzisz się ze mną to pierwszy dom będziesz miał za sobą :-))

    --
    ZZ@private