  • 1. Data: 2009-02-16 20:54:00
    Temat: Czym zasilić LEDy 12V??
    Od: Puszka <p...@g...com>

    Witam

    W łazience bede miał 6 opraw halogenowych w których będą LEDy zamiast
    typowych żarówek halogenowych. Instalacje już mam zrobioną lecz brak
    mi jeszcze zasilania. Każda z LEDów ma 3W czyli w sumie 18 W.
    Co wybrać do zasilanie tego układu:

    transformator elektroniczny
    transformator toroidalny
    zasilacz dedykowany do systemów LED (takie coś znalazłem na allegro)

    Takiego "zasilacza" powinna być równa sumie mocy Ledów czy może być
    wieksza??

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 2. Data: 2009-02-16 23:12:53
    Temat: Re: Czym zasilić LEDy 12V??
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Puszka" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    elektroniczny, moc wieksza niz suma
    w twoim przypadku dal bym 35W bo to chyba najmniejszy
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

    Puszka

  • 3. Data: 2009-02-17 07:36:12

    Puszka wrote:
> [...]
    > zasilacz dedykowany do systemów LED (takie coś znalazłem na allegro)
    >

    > Takiego "zasilacza" powinna być równa sumie mocy Ledów czy może być

    LED nie ma sprecyzowanego napiecia zasilania na 12V.
    Może pracować i na 230V - ważny jest tylko ogranicznik prądowy (rezystor)
    aby nie przekroczyć dopuszczalnego prądu diody.
    --
    ++