  • 1. Data: 2009-02-15 18:09:42
    Temat: zużycie gazu - piec dwufunkcyjny
    Od: "ced" <e...@m...pl>

    W mieszkaniu jest dwufunkcyjny piec gazowy. Zastanawia mnie ile będzie
    zużywał gazu do ogrzewania, a w konsekwencji ile to będzie kosztować?

    Teraz mamy mrozy zatem,ktoś może podzieli się informacjami ile zużywa gazu
    przy pow. około 50 m2?

  • 2. Data: 2009-02-15 19:07:16
    Temat: Re: zużycie gazu - piec dwufunkcyjny
    Od: Art <s...@w...pl>

    ced pisze:
> [...]
    > zużywał gazu do ogrzewania, a w konsekwencji ile to będzie kosztować?
    >
    > Teraz mamy mrozy zatem,ktoś może podzieli się informacjami ile zużywa

    Zapłacisz tak między 300 a 500 zł za miesiąc, zależy od warunków meteo
    lokalizacji ścian, szczelności okien, drzwi itp.
    Alternatywy nie ma, 1 tona koksu kosztuje bodaj 1100 zł, ja płacę
    700-900 zł za gaz
    za ogrzewanie parteru budynku jednorodzinnego z lat 80' /ocieplony, okna
    plastik/
    Paląc koksem spalałem 10 ton koksu na sezon co oznacza 11000 zł rocznie
    na opał
    przy gazie wychodzi trochę ponad połowę tej kwoty.

  • 3. Data: 2009-02-15 19:21:33
    Od: "ced" <e...@m...pl>

    Użytkownik "Art" <s...@w...pl> napisał w wiadomości n
    > Zapłacisz tak między 300 a 500 zł za miesiąc, zależy od warunków meteo
    > lokalizacji ścian, szczelności okien, drzwi itp.

    dzięki za info. Stan szczelności pomeszczeń dobry.

  • 4. Data: 2009-02-15 19:29:03
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Art pisze:

> [...]
    > na opał
    > przy gazie wychodzi trochę ponad połowę tej kwoty.

    E tam. Ja zużywam w sezonie grzewczym około 230 m3 gazu miesięcznie. Ze
    względu na niskie zużycie gazu (zwłaszcza latem ~30 m3 w 2 miesiące ;])
    zostałem przeniesiony przez zakład gazowniczy z taryfy w3 do w2.

    Piec ogrzewa i zapewnia ciepłą wodę w domu jednorodzinnym o pow ok 130
    m2. Ogrzewanie wspomagane kominkiem. Dom jest nowy ale stoi na niezłym
    wygwizdowie.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 5. Data: 2009-02-15 19:36:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 20:07:16 +0100, Art <s...@w...pl> wklepał(-a):

    >Zapłacisz tak między 300 a 500 zł za miesiąc, zależy od warunków meteo
    >lokalizacji ścian, szczelności okien, drzwi itp.

    Przesada. Tyle to raczej za 2 miesiące. U mnie wyszło za 12.11-13.01 (czyli 2
    miesiące) 230 m^3 gazu (46 m^2, ogrzewanie + gotowanie + mycie + zmywanie
    naczyń).

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2009-02-16 06:48:00
    Od: Art <s...@w...pl>

    hephalump pisze:

> [...]
    >
    > Piec ogrzewa i zapewnia ciepłą wodę w domu jednorodzinnym o pow ok 130
    > m2. Ogrzewanie wspomagane kominkiem. Dom jest nowy ale stoi na niezłym

    Nie mam kominka, a wodę grzeje w elektrycznych przepływowych
    U mnie średnioroczne spalanie gazu wyniosło:
    2005 rok - 3262 metry
    2006 rok - 2976 metrów
    2008 rok - 2516 metrów

    W 2007 była wymiana licznika i przeoczyłem sprawę
    Mam pierdolca i 31.12. każdego roku spisuje wszystkie liczniki :-)

  • 7. Data: 2009-02-16 06:49:28
    Od: Art <s...@w...pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
> [...]
    > miesiące) 230 m^3 gazu (46 m^2, ogrzewanie + gotowanie + mycie + zmywanie

    Pewnie jesteś podgrzewany z każdej strony przez sąsiadów.

  • 8. Data: 2009-02-16 09:19:16
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

> [...]
    277m3 - od 10.01 do 05.02
    dom około 120m2 kocioł 2funkcyjny jedyne żródło ciepła i ciepłej wody

    Adam

  • 9. Data: 2009-02-16 18:30:28
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 07:49:28 +0100, Art <s...@w...pl> wklepał(-a):

    >Pewnie jesteś podgrzewany z każdej strony przez sąsiadów.

    Mieszkanie jest narożne, więc właściwie tylko z jednej. No, druga ściana to
    klatka schodowa.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2009-02-18 14:22:57
    Od: "krzysiek.B" <k...@p...onet.pl>

    To nie do końca tak,bo żaden z was nie napisał jaką temperature utrzymuje
    w mieszkaniu (domu) chociarz IMHO nie można porównywać domu do mieszkania.
    U mnie mieszkanie 47m2 kamienica z 1937 cegła nieocieplona 2 piętra
    mieszkanie na 1 piętrze,klatka nie ogrzewana okna drzwi nowe.Piec gazowy
    z komorą zamkniętą.Okres jak teraz koniec stycznia i luty (niedawno się
    sprowadziłem)temperatury na zewnątrz około -8 do +6 warszawa.
    2 osoby jest zmywarka.temperatura w mieszkaniu w dzień od 11.00 do 2.00- 22.5
    od 2.00 do 11.00- 20.5 w dziennym w sypialni od 1.5 do 2 stopni mniej w
    łazience w nocy 22 w dzień 25,kuchnia około 22 zależy czy się gotuje
    zużycie około 160m3 na miesiąc.
    i co wy na to ?

    pozdrufka Krzysiek.B