  • 1. Data: 2009-02-15 13:54:42
    Temat: Zimna łazienka (otwory wentylacyjne)
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    Mieszkam w nowym budownictwie, na ost. 4 piętrze:
    http://img299.imageshack.us/img299/6896/img2410xk4.j
    pg

    W łazience mam kratki wentylacyjne i zawsze w zimie od rana jest zimno.
    Rozwiązujemy to z żoną czasowym auto włącznikiem farelki, która dogrzewa
    łazienkę przez wejściem do niej.

    Czy można czymś zatkać (uszczelnić) te 2 kratki? Boimy się, że wskutek braku
    przepływu powietrza zacznie się tam rozwijać grzyb. Co sugerujecie? Może
    istnieją jakieś materiały (maty), które zapewnią i ciepło i pozwolą na
    cyrkulację powietrza?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-02-15 14:28:34
    Temat: Re: Zimna łazienka (otwory wentylacyjne)
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    na cmentarzu pełno takich, którzy pozatykali kratki wentylacyjne...

  • 3. Data: 2009-02-15 14:30:53
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *Negatyw* napisał(a):

> [...]
    > Może istnieją jakieś materiały (maty), które zapewnią i ciepło i pozwolą

    Czy te kratki nie są zamykane? A jeśli nie, to czy nie możesz ich zmienić na
    takie? Na noc byś zamykał, a na dzień otwierał. Zawsze jakoś by to
    ograniczyło wyciąganie nagrzanego powietrza.

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2009-02-15 14:32:45
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *gasper* napisał(a):

    > na cmentarzu pełno takich, którzy pozatykali kratki wentylacyjne...

    Od samego zatkania jeszcze nie ląduje się na cmentarzu. Wiesz coś więcej o
    tej łazience??

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2009-02-15 15:50:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > na cmentarzu pełno takich, którzy pozatykali kratki wentylacyjne...

    A gdzie w nowym budownictwie masz montowane piecyki gazowe do wody?

  • 6. Data: 2009-02-15 15:51:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > Może istnieją jakieś materiały (maty), które zapewnią i ciepło i pozwolą

    Proponuję zamontować wentylatory elektryczne z żaluzją sterowane zapalającym
    się światłem lub poziomem pary wodnej. Możesz w nich określić długość pracy
    wentylaora po wyłaczeniu światła. Jak wentylator zakończy pracę to sobie
    zamyka żaluzję i nie powinno ci wiać.

  • 7. Data: 2009-02-15 15:58:51
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    wiadomości news:49983a33$0$29449$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]

    > długość pracy wentylaora po wyłaczeniu światła. Jak wentylator zakończy
    > pracę to sobie zamyka żaluzję i nie powinno ci wiać.

    _Nowe budownictwo_ to nie budynek jednorodzinny. Jak przyjdzie kominiarz na
    kontrolę (u nas chodzi co pół roku ), to każe wszystko zdemontować.
    JBP

  • 8. Data: 2009-02-15 16:06:16
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > _Nowe budownictwo_ to nie budynek jednorodzinny. Jak przyjdzie kominiarz
    > na kontrolę (u nas chodzi co pół roku ), to każe wszystko zdemontować.

    No popatrz, a u mnie też przychodzi co pół roku na kontrolę i nie ma
    najmniejszych problemów.

  • 9. Data: 2009-02-15 16:33:56
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]

    pg

    > W łazience mam kratki wentylacyjne i zawsze w zimie od rana jest zimno.

    prawdopodobnie masz ciag wsteczny. Przystaw zapalniczke do kratki i sprawdz
    kierunek ciagu. Proponuje przykleic kartke papieru do kratki tak, aby
    odsloniete zostalo ok. 1/3 1/4 kratki. Wymiana powietrza zostanie zachowana, a
    nie bedzie tak bardzo wyziebialo lazienki.

    --
    pozdr Z.

  • 10. Data: 2009-02-15 16:40:20
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No popatrz, a u mnie też przychodzi co pół roku na kontrolę i nie ma
    > najmniejszych problemów.

    Jesli w budynku sa wspolne ciagi wentylacyjne, to stosowanie wentylatorow moze
    zaklocic dzialanie wentyl. grawitacyjnej. W skrajnym przypadku sasiadowi z
    tego samego pionu wentylacyjnego mozna wtloczyc takim wentylatorem oprocz
    zapachu frytek smazonych w kuchni, rowniez tlenek wegla z piecyka gazowego.

    --
    pozdr Z.