  • 11. Data: 2009-02-15 16:42:14
    Temat: Re: Zimna łazienka (otwory wentylacyjne)
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:499839dd$0$29351$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A gdzie w nowym budownictwie masz montowane piecyki gazowe do wody?

    a gdzie nie? znam kilka osób mieszkających w nowym budownictwie wielorodzinnym i
    wszyscy mają samodzielne ogrzewanie CO i CWU

  • 12. Data: 2009-02-15 16:48:28
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jesli w budynku sa wspolne ciagi wentylacyjne, to stosowanie wentylatorow
    > moze
    > zaklocic dzialanie wentyl. grawitacyjnej. W skrajnym przypadku sasiadowi z
    > tego samego pionu wentylacyjnego mozna wtloczyc takim wentylatorem oprocz
    > zapachu frytek smazonych w kuchni, rowniez tlenek wegla z piecyka
    > gazowego.

    Gdzie masz w nowym budownictwie piecyki gazowe, co?
    A po drugie to mam nowe mieszkanie i wszędzie mam wentylację mechaniczną,
    zarówno w łązienkach jak i w kuchni, a budynek ma 10 kondygnacji, więc jest
    niemożliwe by były osobne kanały.

  • 13. Data: 2009-02-15 16:49:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > a gdzie nie? znam kilka osób mieszkających w nowym budownictwie
    > wielorodzinnym i wszyscy mają samodzielne ogrzewanie CO i CWU

    Ja od wielu lat nie widziałem takiego rozwiązania w nowym budownictwie a
    oglądam bardzo dużo mieszkań.

  • 14. Data: 2009-02-15 17:03:40
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Gdzie masz w nowym budownictwie piecyki gazowe, co?

    zdarzaja sie i to wcale nie rzadko

    > A po drugie to mam nowe mieszkanie i wszędzie mam wentylację mechaniczną,
    > zarówno w łązienkach jak i w kuchni, a budynek ma 10 kondygnacji, więc jest
    > niemożliwe by były osobne kanały.

    jak nie ma gazu to ryzyko mniejsze. Z ciekawosci: wentylatory kto zakladal?
    http://tinyurl.com/cfg8oy

    imo istnieje przepis zakazujacy stosowania wentylatorow w bud. wielorodzinnym.
    Byc moze ustala to sobie spoldzielnia. Nie dogrzebalem sie czy zakaz
    uzalezniony jest od uzywania piecykow gazowych z otwarta komora spalania.

    --
    pozdr Z.

  • 15. Data: 2009-02-15 17:27:47
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > zdarzaja sie i to wcale nie rzadko

    Raczej bardzo rzadko.

    > jak nie ma gazu to ryzyko mniejsze. Z ciekawosci: wentylatory kto
    > zakladal?
    > http://tinyurl.com/cfg8oy

    Developer zgodnie z projektem. Gazu w budynku brak.

> [...]
    > Byc moze ustala to sobie spoldzielnia. Nie dogrzebalem sie czy zakaz
    > uzalezniony jest od uzywania piecykow gazowych z otwarta komora spalania.

    Spółdzielni w tym budynku brak. W drugim mieszkaniu zarządza spółdzielnia i
    wentylatory z żaluzją spokojnie przechodzą kontrole.

  • 16. Data: 2009-02-15 19:47:38
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 17:49:33 +0100, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    >Ja od wielu lat nie widziałem takiego rozwiązania w nowym budownictwie a
    >oglądam bardzo dużo mieszkań.

    No ja mam coś takiego. Może oglądasz tylko w dużych miastach, gdzie jest ciepła
    woda z sieci?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 17. Data: 2009-02-15 19:52:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > No ja mam coś takiego. Może oglądasz tylko w dużych miastach, gdzie jest
    > ciepła
    > woda z sieci?

    Niekoniecznie. Często są to osobne kotłownie gazowe/olejowe zasilające cały
    budynek. Nawet w starym budownictwie wyrzuca się piecyki gazowe i albo
    podłącza się do sieci elektrociepłowni albo stawia się nowoczesne kotłownie
    gazowe na dachach. W sporadycznych przypadkach widizałem już ogrzewanie i
    ciepłą wodę uzyskiwaną z zasilania prądem, ale tam był problem z uzbrojeniem
    terenu, a developer i tak budował.

  • 18. Data: 2009-02-15 21:28:33
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > Na noc byś zamykał, a na dzień otwierał. Zawsze jakoś by to ograniczyło
    > wyciąganie nagrzanego powietrza.

    Ten pomysł wydaje mi się najlepszy.
    Zatem jakieś "inteligentne" materiały izolacyjne (wkładki) nie istnieją w
    tym zakresie?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 19. Data: 2009-02-15 21:35:02
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:gn9g9g$rs8$1@inews.gazeta.pl...

    > Przystaw zapalniczke do kratki i sprawdz kierunek ciagu.

    Dmucha w naszą stronę.

    > odsloniete zostalo ok. 1/3 1/4 kratki.

    Kiedyś zasłonięcie obu - spowodowało powstawanie grzyba. Może pozostawienie
    kawałka - będzie ok.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 20. Data: 2009-02-16 07:11:35
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Dmucha w naszą stronę.

    czyli masz ciag wsteczny. Na najwyzszym pietrze komin wentylacyjny ma za
    mala wysokosc do wytworzenia prawidlowego ciagu.

    > Kiedyś zasłonięcie obu - spowodowało powstawanie grzyba. Może
    > pozostawienie kawałka - będzie ok.

    jak zasloniles cale wloty to nie dziwne. Zastanawiam sie po co 2 kratki. Z
    obu wieje w Wasza strone?

    --
    pozdr Z.