  • 1. Data: 2009-02-14 14:18:12
    Temat: Mieszacz wody do pralki
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    W ramach oszczednosci podlaczylem pralke do cieplej wody - wiadomo
    ogrzewanie gazem wyjdzie taniej niz pradem przez pralke. Sek w tym, ze
    czasem woda jest za ciepla (ogrzewanie wlasnym kotlem z zasobnikiem), wiec
    zastanawiami sie nad jakims mieszaczem, utrzymujacym temperature nie wiecej
    jak 30 stopni. Ma ktos jakis pomysl co mozna by tu zastosowac?

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2009-02-14 14:24:27
    Temat: Re: Mieszacz wody do pralki
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wiecej
    > jak 30 stopni. Ma ktos jakis pomysl co mozna by tu zastosowac?

    Zawor trojdrogowy??

    Do kilku cykli plukania bedziesz zuzywal bez potrzeby ciepla wode, nie wiem
    czy to globalnie wyjdzie oszczedniej.
    Rodzice mieli kiedys pralke, nie wiem czy nie ruska wiatke, gdzie byly dwa
    podlaczenia, cieplej i zimnej wody. Teoretycznie pralka sama "miala
    wiedziec" kiedy potrzebuje cieplej.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-02-14 14:29:19
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    Ghost pisze:

> [...]
    > zastanawiami sie nad jakims mieszaczem, utrzymujacym temperature nie wiecej
    > jak 30 stopni. Ma ktos jakis pomysl co mozna by tu zastosowac?

    Co prawda nie za bardzo wiem jak ja zamontowac, ale do glowy przychodzi
    mi bateria termostatyczna...

    W.

  • 4. Data: 2009-02-14 14:34:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Zawor trojdrogowy??

    Ale recznie mialbym go przekladac?

> [...]
    > Rodzice mieli kiedys pralke, nie wiem czy nie ruska wiatke, gdzie byly dwa
    > podlaczenia, cieplej i zimnej wody. Teoretycznie pralka sama "miala

    No tak powinno byc po mejmu - w kadzej pralce i zmywarce. Ekofaszytsow
    trzeba napuscic na producentow.

  • 5. Data: 2009-02-14 14:48:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale recznie mialbym go przekladac?

    No z termostatem rzecz jasna. Nie wiem dokladnie jaki to zawor, ale cos
    takiego zamontuje u siebie z uwagi na solara i zbyt ciepla wode momentami.
    Zaprzyjazniony moj instalator powiedzial, ze tak sie zrobi i moge go
    podpytac co i jak. Odpowiedz niestety bede mogl dac dopiero w poniedzialek.
    Ale Gasper chwalil sie za ma cos takiego, bo wode grzeje elektrycznie w nocy
    i tez potrzebuje obnizyc temp. do rozsadnych wartosci, wiec moze odezwie sie
    konstruktywnie wczesniej co do modelu zaworu.

    > No tak powinno byc po mejmu - w kadzej pralce i zmywarce. Ekofaszytsow
    > trzeba napuscic na producentow.

    Szczerze to chcialem u siebie do pralki i zmywarki podciagnac dwie rury, ale
    instalator na mnie dziwnie patrzyl. Niestety chyba nie ma urzadzen
    wykorzystujacych te zdaje sie oczywista zalete, zwlaszcza w dobie kolektorow
    slonecznych.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-02-14 14:57:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    OIDP przy praniach na 60°/90° pralka Wiatka pobierała wodę jednocześnie naraz z
    obydwu zaworów - ciepłej i zimnej.
    Nie pamiętam, czy przy praniu wstępnym też, czy jedynie do prania głównego.
    Były tez pralki "zachodnie" z przyłączami ciepłej i zimnej wody.

    Przy podgrzewaniu ciepłej wody gazem to IMHO szkoda zachodu.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-02-14 15:00:48
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@g...com> napisał w
    wiadomości news:4996d53a$0$29353$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Co prawda nie za bardzo wiem jak ja zamontowac, ale do glowy przychodzi mi
    > bateria termostatyczna...

    Mnie też :-)
    Z tym, że raczej taka do prysznica (gwint do podłączenia węża).

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-02-14 15:15:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Były tez pralki "zachodnie" z przyłączami ciepłej i zimnej wody.
    >
    > Przy podgrzewaniu ciepłej wody gazem to IMHO szkoda zachodu.

    Tym bardziej, że grzanie wody prądem grzałką pralki w II taryfie jest tańsze
    niż koszt grzania gazem całej wody dla pralki, lub koszt grzania gazem i
    instalacji termostatów itp mieszających wodę.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 9. Data: 2009-02-14 15:19:40
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Szczególnie w W-wie, którą KLD (obecnie pod sejmową celą złodziejska ksywka - PO)
    sprzedało Niemcom z RWE (dawniej Stoen): o całe pół grosza taniej niż w I taryfie
    ;-))
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-02-14 15:21:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > ale instalator na mnie dziwnie patrzyl. Niestety chyba nie ma urzadzen
    > wykorzystujacych te zdaje sie oczywista zalete, zwlaszcza w dobie

    Zdaje sie, ze gdzies widzialem takie zmywarki, ale po mojemu to powinien byc
    standard.