  • 1. Data: 2009-02-12 18:38:44
    Temat: jaki tv?
    Od: "Marta T." <m...@d...com>

    witam,
    jaką przekątną powinien mieć tv (lcd lub plazma, czy to ma róznicę?), aby
    bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu, że
    wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?
    M.

  • 2. Data: 2009-02-12 19:19:45
    Temat: Re: jaki tv?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta T." <m...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu, że
    > wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    Jak największą, bo czasy kineskopów i ewentualnego szkodliwego
    promieniowania odeszły razem ze starą technologią.

  • 3. Data: 2009-02-12 20:39:13
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Marta T. pisze:
> [...]
    > aby bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy
    > założeniu, że wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    65" powinno być ok.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 4. Data: 2009-02-12 20:55:40
    Od: jokey <n...@a...com>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 19:38:44 +0100, Marta T. napisał(a):

    Witaj

> [...]
    > bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu, że
    > wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    polecam taki tv Sharp 46 LC46DH65E
    tylko nie wieszaj go za wysoko na scianie, zeby szyja nie bolala.

    --
    pozdrawiam,
    jokey

    gg 67298

  • 5. Data: 2009-02-12 20:59:43
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Boombastic pisze:

    > Jak największą, bo czasy kineskopów i ewentualnego szkodliwego
    > promieniowania odeszły razem ze starą technologią.

    Telewizory nie "promieniują" od dobrych 60 lat, większym problemem jest
    nadwyrężenie mięśni w oku.

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2009-02-13 10:02:36
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 12 Lut, 19:38, "Marta T." <m...@d...com> wrote:
> [...]
    > bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu, że
    > wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    Dla dorosłego 5 do 6 przekątnych ekranu (nie ważne czy to CRT czy
    LCD). Dla dzieci 3 do 4 przekątne...

  • 7. Data: 2009-02-13 10:08:18
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Marta T. pisze:
> [...]
    > aby bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy
    > założeniu, że wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    Jest sporo dyskusji na ten temat, ale spójrz tutaj:

    http://tnij.org/cv3e

    lub tutaj:

    http://tnij.org/cv3f

    A z doswiadczenia, to wszystko zalezy do czego go bedziesz uzywac.
    Jesli masz mozliwosc gdzies poogladac okresona przekatna na zywo (ale
    nie w sklepie gdzie masz sciane tv!) to jest to najlpszy doradca ;-)

    U nas odleglosc wynosi (liczac od oczu) 2.5 - 3m. Wiec tabelkowo jest
    jest to granica 32 cali. Moglo by byc 32 lub 27. Po ogledzinach na zywo
    u znajomego wybralismy 32, poniewaz nie ogladamy TV, tylko filmy. I tu,
    w naszych warunkach 32 jest OK. Przy ogladaniu TV (jakies wiadomosci,
    reportaz), z tej odleglosci, 32 cale byly zbyt meczace :-)

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 8. Data: 2009-02-13 10:37:02
    Od: "Marta T." <m...@d...com>

> [...]
    > bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu, że
    > wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    Przepraszam, zapomniałam dodac, że ściana na której ma wisieć tv ma
    szerokość 120 cm i z jednej strony kończy się niewielką wnęką, w której
    będzie jadalnia, a z drugiej jest ściana z wyjsciem na taras. Także niestety
    nie może być, jak największy :( szukam optymalnego rozwiązania tak, żeby nie
    męczyć oczu i żeby po powieszeniu go na ścianę były jakieś przyzwoite
    odstępy od niego do końców ściany. No i niestety te przekątne mi nic nie
    mówią. wydaje mi się, że maksimum, co mogę tam zawiesić może mieć szerokość
    80-90 cm.
    dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    pozdrawiam
    M.

  • 9. Data: 2009-02-13 10:43:10
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Marta T. pisze:

    > przyzwoite odstępy od niego do końców ściany. No i niestety te przekątne
    > mi nic nie mówią. wydaje mi się, że maksimum, co mogę tam zawiesić może
    > mieć szerokość 80-90 cm.

    A to juz zalezy od modelu. Jeden ma mniej obudowy, drugi wiecej. Jak
    bedzies zmiala z boku glosniki to bedzie szerszy.

    1. Dobierz sobie przekatna wg tego co wyslalem wczesniej.
    2. Poszukaj modelu z taka przekatna, ktory ma jak najmniej obudowy i
    masz rozwiazanie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 10. Data: 2009-02-13 11:23:23
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 13 Lut, 11:37, "Marta T." <m...@d...com> wrote:
> [...]
    > mówią. wydaje mi się, że maksimum, co mogę tam zawiesić może mieć szerokość

    Weź sobie miarkę, może być krawiecka, zmierz ekran telewizora na skos
    z jednego np. górnego rogu do rogu dolnego po drugiej stronie i
    będziesz miała przekątną - pomnożona przez współczynnki 5 do 6 da ci
    wymiar odległości do widzów. Czyli kąt obrazu jaki możesz z tej
    odległości oglądać bez wodzenia oczami czyli bez ich męczenia.