  • 1. Data: 2009-02-11 16:12:08
    Temat: Pojemniki kamionkowe na kaloryfery
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Gdzie można kupić pojemniki kamionkowe
    (nie lakierowane) do powieszenia z wodą
    na żeberkach kaloryferów w celu nawilżenia
    powietrza?

    Bardzo proszę o informacje.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-11 17:24:39
    Temat: Re: Pojemniki kamionkowe na kaloryfery
    Od: "Ann" <a...@a...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Gdzie można kupić pojemniki kamionkowe
    > (nie lakierowane) do powieszenia z wodą
    > na żeberkach kaloryferów w celu nawilżenia
    > powietrza?

    widzialam takie w Obi i w Castoramie. Spory wybor jest tez na allegro - ale
    tam wiekszosc lakierowanych. Sama ostatecznie kupilam plastikowe, z wkladem
    wlokninowym.

  • 3. Data: 2009-02-11 17:39:09
    Od: "123" <z...@z...com>

    Użytkownik "Ann" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

    > widzialam takie w Obi i w Castoramie. Spory wybor jest tez na allegro - ale tam
    wiekszosc lakierowanych. Sama ostatecznie kupilam
    > plastikowe, z wkladem wlokninowym.

    Bardzo dziękuję.
    A co to jest wkład włókninowy i jakie ma działanie?
    Czy plastikowe z wkładem włókninowym mają takie samo działanie
    jak kamionkowe nie lakierowane?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-11 18:49:45
    Od: "123" <z...@z...com>

    > widzialam takie w Obi i w Castoramie.

    W którym Obi i w której Castoramie?
    Bardzo mi na tym zależy.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-02-11 22:41:55
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    123 <z...@z...com> wrote:

    > A co to jest wkład włókninowy i jakie ma działanie?

    Topo prostu włokniste coś zanurzone końcem w wodzie, co ma
    namakać i zwiększać pole powierzchni parującej, wymaga
    regularnego wymieniania, zwłaszcza, jeśli woda jest twarda, bo
    kamieniem zarasta.

    > Czy plastikowe z wkładem włókninowym mają takie samo działanie
    > jak kamionkowe nie lakierowane?

    Myślę, że zbliżone, znaczy głównie poprawia samopoczucie, bo
    nawilżać w sensownym stopniu to raczej nie nawilży. Miałem taki
    nawliżacz plastikowy z włókniną, wlewało się do niego może z pół
    litra wody raz na kilka dni. Obecnie mam nawilżacz
    ultradźwiękowy, on wyrzuca w powietrze DO KILKU LITRÓW wody na
    dobę. Mam też higrometr, różnica między działającym a
    niedziałającym nawilżaczem to jakieś max.10% wilgotności. Za
    czasów tego włókninowego higrometru nie miałem, ale czyste
    porównanie ilości odparowanej wody wskazuje, co on dawał. Zapewne
    higrometr by nawetnie drgnął...

    J.

  • 6. Data: 2009-02-12 08:14:44
    Od: arek <A...@g...com>

    On Feb 11, 11:41 pm, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

    > Myślę, że zbliżone, znaczy głównie poprawia samopoczucie, bo
    > nawilżać w sensownym stopniu to raczej nie nawilży.

    Kamionkowy dodatkowo zdobi :)

  • 7. Data: 2009-02-12 13:03:26
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    włókninowego higrometru nie miałem, ale czyste porównanie
    > ilości odparowanej wody wskazuje, co on dawał. Zapewne higrometr by nawetnie

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Higrometr na pewno kupię. Co do sposobu nawilżania jeszcze się namyślę.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-02-12 14:30:19
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

    > W którym Obi i w której Castoramie?
    > Bardzo mi na tym zależy.
    Dowlona Catorama - na polce obok grzejnikow, rur i innych laczek co.
    Koszt to ok 7-10 pln.
    Pzdr
    Bajbus13

  • 9. Data: 2009-02-12 16:59:57
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    arek <A...@g...com> wrote:

    > Kamionkowy dodatkowo zdobi :)

    W porównaniu z tym plastikowym (zwłaszcza jak wkład z włókniny
    trochę kamieniem zajdzie i zżółknie) na pewno, ale czy zasługuje
    na miano "ozdoby"... czy ja wiem...

    J.

  • 10. Data: 2009-02-13 18:15:37
    Od: "Ann" <a...@a...pl>

    > A co to jest wkład włókninowy i jakie ma działanie?

    wklad przenosi wode do gory i zwieksza powierzchnie parowania

    > Czy plastikowe z wkładem włókninowym mają takie samo działanie
    > jak kamionkowe nie lakierowane?

    nie umiem tego porownac, ja mam dokladnie cos takiego:
    http://www.metrox-service.com.pl/sklep/nawilz/104.ht
    Kupilam w castoramie wroclawskiej
    efekt jest taki, ze po powieszeniu w 3 pokojach na kaloryferze wilgotnosc
    powietrza wzrosla z srednio 30 do ok 36-40%
    pozdrawiam
    Anka