  • 1. Data: 2009-02-11 13:42:06
    Temat: ściany działowe
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    witam,

    4-piętrowy blok z wielkiej płyty, mieszkanie na 1 piętrze.

    zamierzam pogrubić ściany wewnętrzne, działowe, dostawiając jakieś bloczki
    do istniejących ścian z płyt k-g .zostawiając stare scianki chcę sobie
    oszczędzić bałaganu i kurzu przy ich rozbiórce (wiem, że i tak będzie tego
    od cholery, ale jednak),
    rozpatrywałem dostawienie po prostu kolejnej warstwy płyt k-g, z
    wypełnieniem z wełny typu Rockton (bo chcę także ścianki wyciszyc), ale
    jednak zdecydowałem się na ściany murowane.

    1. co będzie lepsze, czy bloczki typu siporeks, gr. ok. 8 cm, czy może
    jakies gipsowe a la Pro-Monta?
    2. cenowo gipsowe będą chyba droższe, ale jak dużo? róznica w cenie jest do
    przyjęcia, w końcu takie rzeczy robi się raz na wiele lat, więc można
    odżałować te parę stów.
    3. czy ścianki takie wymagają kotwienia w suficie i podłodze?
    4. która wersja jest cięższa - czy takie ścianki moge stawiac na stropie bez
    obaw, że wpadnę do sąsiada z dołu?
    5. jak jest z wyciszeniem akustycznym obu bloczków, które tłumią i wyciszają
    lepiej?
    6. istniejące ścianki nie sa zbyt równe, czym wypełnić przestrzeń między
    nimi - może jakąś cienką matą wełnianą?
    7. czy taki remont/modyfikacja wymaga zgłaszania do jakiegos urzędu nadzoru,
    władz spółdzielni itp.?

    z góry dziękuję za pomoc

    Piotr