  • 1. Data: 2009-02-11 11:24:54
    Temat: pomiar szczelin w murze
    Od: gordom <g...@b...tego>

    Witam.
    Na kilku równoległych ścianach w domu mam pęknięcia muru. Wygląda to tak
    jakby część budynku opadała. Chciałbym sprawdzić czy z biegiem czasu te
    rysy się powiększają. W związku z tym może ktoś wie czym (w jaki sposób)
    dokonać takiego pomiaru. Zdaje się, że coś się nakleja na ścianę po
    jednej i drugiej stronie pęknięcia ale nie wiem co i (jeśli to w ogóle
    prawda) gdzie tego szukać. Z góry dziękuję za pomoc.

    pozdr.,

    gordom

  • 2. Data: 2009-02-11 12:14:44
    Temat: Re: pomiar szczelin w murze
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gordom" <g...@b...tego> napisał w wiadomości
> [...]
    > i drugiej stronie pęknięcia ale nie wiem co i (jeśli to w ogóle prawda)
    > gdzie tego szukać. Z góry dziękuję za pomoc.

    Gipsuje się pasek szklany w poprzek pęknięcia..

  • 3. Data: 2009-02-11 12:29:42
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Boombastic'
    Wpis z dnia 11-02-2009:

    > Użytkownik "gordom" <g...@b...tego> napisał w wiadomości
    >
    > Gipsuje się pasek szklany w poprzek pęknięcia..

    To ja podam jeszcze dwa sposoby - łatwiejszy i bardziej zaawansowany
    technicznie (przy tym drugim trzeba mieć pewność, że wszystkie elementy są
    solidnie umocowane)

    http://i22.photobucket.com/albums/b325/oly5050/pekni
    ecie.gif

    --
    TomaSz.

  • 4. Data: 2009-02-11 15:39:40
    Od: gordom <g...@b...tego>

    W dniu 2009-02-11 13:14, Boombastic pisze:

    > Gipsuje się pasek szklany w poprzek pęknięcia..

    ....i jeśli są jakieś przemieszczenia w obrębie ścian budynku to ten
    pasek szkła pęka? Czy o to chodzi?

    gordom

  • 5. Data: 2009-02-11 16:05:57
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    gordom wrote:

    > ....i jeśli są jakieś przemieszczenia w obrębie ścian budynku to ten
    > pasek szkła pęka? Czy o to chodzi?

    Mysle ze chodzi raczej o pomiar odleglosci - jesli odleglosc miedzy
    dwoma drutami/liniami na dwoch kawalkach szkla sie zmienia to znaczy ze
    dziura sie powieksza.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-02-11 18:02:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > ....i jeśli są jakieś przemieszczenia w obrębie ścian budynku to ten
    > pasek szkła pęka? Czy o to chodzi?

    Tak, pęka. Służy to do monitorowania szczelin. Takie pęknięcie widać z daleka.