    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Pojemniki kamionkowe na kaloryfery
    Date: Wed, 11 Feb 2009 23:41:55 +0100

    123 <z...@z...com> wrote:

    > A co to jest wkład włókninowy i jakie ma działanie?

    Topo prostu włokniste coś zanurzone końcem w wodzie, co ma
    namakać i zwiększać pole powierzchni parującej, wymaga
    regularnego wymieniania, zwłaszcza, jeśli woda jest twarda, bo
    kamieniem zarasta.

    > Czy plastikowe z wkładem włókninowym mają takie samo działanie
    > jak kamionkowe nie lakierowane?

    Myślę, że zbliżone, znaczy głównie poprawia samopoczucie, bo
    nawilżać w sensownym stopniu to raczej nie nawilży. Miałem taki
    nawliżacz plastikowy z włókniną, wlewało się do niego może z pół
    litra wody raz na kilka dni. Obecnie mam nawilżacz
    ultradźwiękowy, on wyrzuca w powietrze DO KILKU LITRÓW wody na
    dobę. Mam też higrometr, różnica między działającym a
    niedziałającym nawilżaczem to jakieś max.10% wilgotności. Za
    czasów tego włókninowego higrometru nie miałem, ale czyste
    porównanie ilości odparowanej wody wskazuje, co on dawał. Zapewne
    higrometr by nawetnie drgnął...

    J.