  • 1. Data: 2009-02-11 20:23:11
    Temat: Zmywarka a brudne naczynia ?
    Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl>

    Chciałbym kupić do domu zwywarkę. W rachubę wchodzi zmywarka max 45cm
    wolnostojąca.
    Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica ,
    także chce kupić polski produkt tej marki ;)

    Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
    Jego znajomi płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
    Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
    zmywarkę :(

    Nie ukrywam że mnie to lekko zmartwiło , bo p oco mi zmywarka jeśl najpierw
    muszę opłukać/umyć naczynia ?

    Czy to prawda ? Czy może jakiś "mit"?
    Czy zatem mogę włożyć brudne naczynia do zmywarki ?

    No i druga rzecz.

    Rodzina 2 + 2 , w tym 2 małych dzieci (2 latka). Nie jemy jakiś
    wielodaniowych obiadów i raczej góry talerzy nie ma ...

    Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni , ale znów mi powiedziano że
    brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
    umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

    Nie ukrywam że zmywarka miała by nas zupełnie "odciązyć" z zmywania i
    chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
    miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

    Jak to zatem jest ?

  • 2. Data: 2009-02-11 20:30:53
    Temat: Re: Zmywarka a brudne naczynia ?
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    /// kaszpir /// pisze:

> [...]
    > Jego znajomi płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
    > Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)

    Ja tam tylko oczyszczam naczynia z nie zjedzonych resztek - makaronów,
    kości i wystarcza.

> [...]
    > brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
    > umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

    Umyć to ona umyje.

    > Nie ukrywam że zmywarka miała by nas zupełnie "odciązyć" z zmywania i
    > chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
    > miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

    U mnie przy urządzeniu 45 cm i rodzinie 2+2 zmywarka pracuje prawie
    codziennie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2009-02-11 20:37:20
    Od: "MB" <k...@p...wp.pl>

    > Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
    > zmywarkę :(

    Bzdura... Każda zmywarka ma zestaw filtrów które zapobiegają jej zapchaniu.
    Ja zgarniam jedynie "grubsze" resztki jedzenia z talerzy zanim wstawię je do
    zmywarki i do tej pory nie zauważyłem aby którykolwiek z filtrów się
    zapchał. Jedyna pozostałość jaka wymagała usunięcia z filtrów do drobne
    kłaczki papieru pochodzącego z etykiet słoików.

    > Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni , ale znów mi powiedziano że
    > brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka
    > nie umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

    Kolejna bzdura... Niekiedy uruchamiam zmywarkę po tygodniu i nie zdarzyło
    się jeszcze aby czegoś nie domyła. Pozostawianie jednak brudnych naczyń
    przez kilka dni w zmywarce niesie jednak ze sobą inną niedogodność. Resztki
    jedzenia mogą zacząć się rozkładać i cóż... brzydko pachnieć. Ja mieszkam w
    tej chwili sam i nie przeszkadza mi pozostawienie lekko uchylonych
    drzwiczek. Dzięki temu to co ma zaschnąć - zaschnie, a nie kisi się i
    śmierdzi.

    Pozdrawiam
    MB

  • 4. Data: 2009-02-11 20:56:23
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 21:23:11 /// kaszpir /// <a...@a...pl> napisał(a):

    > Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni

    nie robiąc obiadów i tylko dwa śniadania przy 4 osobowej rodzinie mam
    zmywarkę 60 codziennie wypchaną

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 5. Data: 2009-02-11 21:28:27
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Rozważ poważnie 60 cm. Te dodatkowe 15 cm z pewnością się jakoś
    wygospodaruje. U mnie przy rodzinie 2+1 znywarka 60 leci prawie codziennie
    (garnki i patelnie myję w zlewozmywaku).
    Niczego nie trzeba spłukiwać, ale nie wkładamy resztek do zmywarki (kości,
    makaron, się nie rozpuszczą)
    Jacek

  • 6. Data: 2009-02-11 21:31:47
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    MB pisze:

    > Kolejna bzdura... Niekiedy uruchamiam zmywarkę po tygodniu i nie zdarzyło
    > się jeszcze aby czegoś nie domyła.

    hmm, no wlasnie
    co prawda ze szklankami itp nie mam problemu, ale jak np. w garnku myje
    ziemniaki albo makaron, to nie ma szans aby zmywarka zmyla mi tą obwódkę
    po gotujacej sie wodzie
    Normalne?

    Zmywarka bosh'a 45cm, program automatyczny, uzywana sol, proszek i
    nablyszczacz - wszystko calgonit

    Sierp

  • 7. Data: 2009-02-11 21:53:02
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-11 21:23, Niejaki/a /// kaszpir /// bedac w stanie
    euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
    > Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica ,
    > także chce kupić polski produkt tej marki ;)

    Amica robi pare dobrych rzeczy. Ale jak mawial moj poprzedni szef - jak
    cos jest do wszystkiego to znaczy ze jest do niczego i tu sie wyjatkowow
    z nim zgadzam ;-) Zmywarki jednak bym ich produkcji nie kupil.

    > Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
    > Jego znajomi

    10-ta woda po kisielu znaczy sie ? ;-)

    > płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
    > Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
    > zmywarkę :(

    urban legends

> [...]
    > brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
    > umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

    j.w.

    > Nie ukrywam że zmywarka miała by nas zupełnie "odciązyć" z zmywania i
    > chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
    > miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

    2+2, 45-tka i zmywanie co pare dni? Zapomnij! Zwlasza ze fajnie jest
    wrzucic tez do zmywarki jakis garnek czy 2

    BTW Zdajesz sobie sprawe ze bedziesz musial zainwestowac w wieksza
    liczbe sztuccow i talerzy ?

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 8. Data: 2009-02-11 21:56:22
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-11 21:37, Niejaki/a MB bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Jedyna pozostałość jaka wymagała usunięcia z filtrów do drobne
    > kłaczki papieru pochodzącego z etykiet słoików.

    Ja takich z etykietami w ogole nie wkladam, wole przy pierwszym myciu
    recznie usunac papierek. Potem luzik.

  • 9. Data: 2009-02-11 22:34:30
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    /// kaszpir /// <a...@a...pl> wrote:

    > Rodzina 2 + 2 , w tym 2 małych dzieci (2 latka). Nie jemy jakiś
    > wielodaniowych obiadów i raczej góry talerzy nie ma ...
    >
    > Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni

    Zapomnij. Taka mała zmywarka, przy rodzinie 2+2 będzie chodziła
    codziennie. Chyba, że obiady jadacie poza domem, a śniadania i
    kolacje na zasadzie kanapek na talerzyku, wtedy faktycznie raz na
    kilka dni wystarczy, ale i z zasychaniem nie powinno być probemu

    J.

  • 10. Data: 2009-02-11 22:54:32
    Od: "AnUbIs" <u...@w...pl>

    Użytkownik "/// kaszpir ///" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    Moja stara zmywarka Ariston nie domywa szklanek gdy jest w nich osade z kawy
    tzn jesli nie wyleje sie osadu to na wszystkich naczyniach i szklankach po
    zmywaniu bedzie kawa ;) czy w innych nowych zmywarkach tez tak jest ?