  • 1. Data: 2009-02-11 23:43:17
    Temat: maszynka do chleba
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    Rozglądam się za sensowną maszynką do wypieku chleba. W Lidlu znalazłam dziś
    coś za 179 zł i mam pytanie - warte to czegoś czy sobie darować? A jeśli
    darować, to jaką Waszym zdaniem kupić - ma nie być zbyt duża i umiec zrobić
    dobry chlebek. Więcej wymagań nie mam ;)

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Gorzkie prawdy z trudem się połyka, ale za to później korzystnie się
    odbijają.

  • 2. Data: 2009-02-11 23:52:51
    Temat: Re: maszynka do chleba
    Od: k...@i...pl

    On 12 Lut, 00:43, "Xena" <x...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > pozdrawiam Tatiana
    > --
    > Gorzkie prawdy z trudem się połyka, ale za to później korzystnie się

    Ja mam wypiekacz moulinexu. Po kilku doświadczeniach udało mi się w
    końcu doprać idealną dla mnie proporcje składników. Jedyny minus to
    średnio zarumieniona skórka od góry - wolę chlebek bardziej spieczony.
    Ale co tam i tak takiego chleba nie kupi się w sklepie. Za mój
    opiekacz płaciłem ok 220zł, czy ten z Lidla jest ok trudno
    powiedzieć...

  • 3. Data: 2009-02-12 04:57:03
    Od: Panslavista <p...@g...com>

> [...]
    >
    > pozdrawiam Tatiana
    > --
    > Gorzkie prawdy z trudem się połyka, ale za to później korzystnie się

    Kup na Allegro, można znaleźć całkiem tanie, dwa mieszadła - z jednym
    jest zbyt mała. Skórkę można ściemniać w trzech stopniach
    przełącznika, można też tuż po sygnale końca pieczenia posmarować
    wierzch chleba lekko osłodzoną wodą, można też jajko wymieszać
    widelcem i pędzlem nanieść na chleb posypać makiem czy czarnuszką i
    zamknąć pokrywę na poł godziny - tak chleb dojrzewa w automacie.

  • 4. Data: 2009-02-12 07:50:59
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

    Użytkownik "Xena" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Rozglądam się za sensowną maszynką do wypieku chleba. W Lidlu znalazłam
    > dziś coś za 179 zł i mam pytanie - warte to czegoś czy sobie darować?

    Maszyna z Lidla jest jak najbardziej OK. Możesz spokojnie ją kupić.

    Kasia

  • 5. Data: 2009-02-12 09:29:29
    Od: "MarkX" <n...@o...p.pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Maszyna z Lidla jest jak najbardziej OK. Możesz spokojnie ją kupić.

    Polowa opiekaczy do chleba rozni sie tylko naklejka firmy, a nastepne
    kilkadziesiat % obudowa. Kiedys porownywalem 2 maszynki rozniace sie cenowo
    okolo 100 zl. Byly identyczne, identyczne funkcje, identyczne czesci,
    identyczne programy. Roznily sie marka i ksztaltem klawiszy. Reszta nawet
    rozmieszczenie klawiszy bylo identyczne. Nie warto przeplacac. I tak jest
    gwarancja 2 lata, a wszystko jest produkowane w chinach.

    MarkX

  • 6. Data: 2009-02-12 11:21:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    W piekarniku można też upiec. Taki chleb ma chrupiącą skórkę wokół, a nie
    tylko z góry. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2009-02-12 13:52:36
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > W piekarniku można też upiec. Taki chleb ma chrupiącą skórkę wokół, a
    > nie tylko z góry. :-)

    ale trzeba samemu ciasto wyarbiać, pilnować, wyrabiać, burdzić kilka rzeczy
    a tu wsypujesz wszystko a po 3.5h masz gotowy chleb

    dodatkowo - mniejsze urządzenie - IMHO mniejsze zurzycie prądu - bo
    piekarnik elektryczy do rozgrzania też czegoś potrzebuje....

    dwie uwagi co do maszynek:
    1. brać z dwoma mieszadłami
    2. przy wypiekaniu ciasta drożdżowego pilnować w czasie wyrastania i
    pieczenia - bo już mi się raz ciasto wylało...
    a wtedy jest akcja dym ;]

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-02-12 16:43:16
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 12:21:07 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > W piekarniku można też upiec. Taki chleb ma chrupiącą skórkę wokół, a nie
    > tylko z góry. :-)

    Ja używam maszynki do chleba i skórka jest chrupiąca nie tylko z góry, ale
    i po bokach, a nawet pod spodem. Ważne jest jakiej mąki sie używa i żeby w
    porę wyjmować chleb, a potem pozwolić mu podeschnąć na desce pod ściereczką

    T.

  • 9. Data: 2009-02-12 17:14:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 17:43:16 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

> [...]
    > porę wyjmować chleb, a potem pozwolić mu podeschnąć na desce pod ściereczką

    Możesz podać model i markę? - moja Alaska uparcie rumieni tylko boki i
    spód, wierzch jest raczej mało apetyczny, co mnie skutecznie już
    zniechęciło. Pieke zimą w piekarniku, ale latem dobrze byłoby mieć coś
    innego do wyboru.

  • 10. Data: 2009-02-12 18:46:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 00:43:17 +0100, "Xena" <x...@o...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >darować, to jaką Waszym zdaniem kupić - ma nie być zbyt duża i umiec zrobić
    >dobry chlebek. Więcej wymagań nie mam ;)

    Się podłączę - a gdzie można kupić mąkę pszenną lub żytnią typ większy niż 550?
    To co widać na półkach to najwyżej 500 albo 550, innych nie ma. Zmowa piekarzy
    czy co?
    Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne
    lokalne sklepy i nic nie ma.

    --
    Sławomir Szyszło