  • 11. Data: 2009-02-12 18:56:45
    Temat: Re: maszynka do chleba
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 18:14:32 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Możesz podać model i markę? - moja Alaska uparcie rumieni tylko boki i
    > spód, wierzch jest raczej mało apetyczny, co mnie skutecznie już
    > zniechęciło. Pieke zimą w piekarniku, ale latem dobrze byłoby mieć coś
    > innego do wyboru.

    Alaska, a jaki model? W każdym razie taka na jedno mieszadło.
    Hinty:
    - pojemnik smaruję oliwą przed zapodaniem składników
    - ustawiam przyrumienianie na "średnio"
    - używam mąki "Chleb polski", z amarantusem (gorzej rośnie) lub z orkiszem
    (pięknie rośnie i się przyrumienia)
    - stosuję maślankę (różnych firm) i ocet winny

    T.

  • 12. Data: 2009-02-12 20:13:05
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 12 Feb 2009 00:43:17 +0100, "Xena" <x...@o...pl>
    > wklepał(-a):

    > Się podłączę - a gdzie można kupić mąkę pszenną lub żytnią typ większy niż
    > 550?
    > To co widać na półkach to najwyżej 500 albo 550, innych nie ma. Zmowa
    > piekarzy
    > czy co?
    > Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne
    > lokalne sklepy i nic nie ma.

    Ja po odwiedzeniu sklepów w Żarach i Zielonej Górze byłem zmuszony kupić 30
    kg bezpośrednio w młynie. W detalu jest żytnia po ok 5 zł za kg chyba w
    Tesco.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2009-02-12 20:27:48
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Ja po odwiedzeniu sklepów w Żarach i Zielonej Górze byłem zmuszony
    > kupić 30 kg bezpośrednio w młynie. W detalu jest żytnia po ok 5 zł za
    > kg chyba w Tesco.

    Dżizas, skąd takie ceny? Ja kupuję w Auchan po około 2 zł (pełny przemiał po 2,2zł,
    zwykła nawet po 1,8zł bywała). Ale podobno w młynach jest taniej, tylko u mnie
    młynów jak na lekarstwo...

    --
    Justyna

  • 14. Data: 2009-02-12 20:39:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dżizas, skąd takie ceny? Ja kupuję w Auchan po około 2 zł (pełny przemiał
    > po 2,2zł, zwykła nawet po 1,8zł bywała). Ale podobno w młynach jest
    > taniej, tylko u mnie młynów jak na lekarstwo...

    To była jakaś "ekologiczna" mąka.
    W młynie 0,80 zł za żytnią 720kę.

  • 15. Data: 2009-02-12 22:07:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 19:56:45 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

    > Alaska, a jaki model?

    A, jakas dwumieszadlowa, nie chce mi się sprawdzac, bo umieszczona na
    najwyższej półce w spiżarni - cieżki dostęp.

    > W każdym razie taka na jedno mieszadło.

    Moja ma dwa.

    > Hinty:
    > - pojemnik smaruję oliwą przed zapodaniem składników

    Smaruje tylko mieszadła. Boki i spód chleba są przumienione zadowalająco.

    > - ustawiam przyrumienianie na "średnio"

    Ja na "mocne" - i nic nie pomaga.

    > - używam mąki "Chleb polski", z amarantusem (gorzej rośnie) lub z orkiszem
    > (pięknie rośnie i się przyrumienia)
    > - stosuję maślankę (różnych firm) i ocet winny
    >
    > T.

    Wydaje mi się, że wszystko zależy jednak od szczegółow konstrukcyjnych -
    umieszczenia i kształtu grzałki, kształtu pokrywy (wpływ na obieg
    powietrza) itp, a nie od składu ciasta.

  • 16. Data: 2009-02-13 07:03:26
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Sławomir Szyszło'
    Wpis z dnia 12-02-2009:

    > Się podłączę - a gdzie można kupić mąkę pszenną lub żytnią typ większy niż 550?

    http://www.bogutynmlyn.pl/go/_category/index.php?idc
    =6

> [...]
    > czy co?
    > Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne

    oraz w kilku "stacjonarnych" sklepach (Wrocław)

    --
    TomaSz.

  • 17. Data: 2009-02-13 09:10:34
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

> [...]

    > Zmowa piekarzy czy co?
    > Szukałem w sklepach typu Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Chata Polska, inne

    W Carrefour widziałem typ 2000.

    Artur.

  • 18. Data: 2009-02-13 10:45:54
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:07:10 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Wydaje mi się, że wszystko zależy jednak od szczegółow konstrukcyjnych -
    > umieszczenia i kształtu grzałki, kształtu pokrywy (wpływ na obieg
    > powietrza) itp, a nie od składu ciasta.

    No tak - ale ja też mam Alaskę, tylko mniejszą, więc konstrukcja podobna

    T.

  • 19. Data: 2009-02-13 16:23:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 11:45:54 +0100, Tomasz Nowicki napisał(a):

    > No tak - ale ja też mam Alaskę, tylko mniejszą, więc konstrukcja podobna
    >
    > T.

    Może mniejsza - lepsza, bo powietrze gorętsze jest u góry, niż w mojej, z
    powodu łatwiejszego ogrzania mniejszej jego masy... Czy co?
    :-(

  • 20. Data: 2009-02-13 17:46:59
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 08:03:26 +0100, "TomaSz." <u...@o...pl> wklepał(-a):

    >http://www.bogutynmlyn.pl/go/_category/index.php?id
    c=6

    Dziękuję. Pewnie pozostaje tylko to, skoro na półkach nic nie ma.

    --
    Sławomir Szyszło