  • 1. Data: 2009-02-12 12:03:34
    Temat: Pora się ubezpieczyć !!
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam grupowiczów

    mam nadzieje ze część z .budowanie tez tu zagląda wiec moze też sie
    wypowiedzą.

    Przyszła kolej na ubezpieczenie domu, zbliża się sezon huraganów, tornad
    i powodzi i chciałbym w końcu ubezpieczyć swój dom.

    Proszę o radę jakie towarzystwo/ firmę wybrać?
    Może ktoś doradzi z własnego doświadczenia.

    Głównie interesuje mnie sposób wypłacania ewentualnego odszkodowania.
    Wiem ze sporo ubezpieczalni kusi niskimi opłatami, bonusami itp.
    ale gdy dochodzi to wypłaty to woda była za mokra, to dach zle
    usytuowany względem stron świata, to wina gospodarza bo miał oglądać
    Kreta i przygotować się na tornado.

    Gdzie kategorycznie nie pytać o ubezpieczenie domu ?

    michał

  • 2. Data: 2009-02-12 12:14:06
    Temat: Re: Pora się ubezpieczyć !!
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powodzi i chciałbym w końcu ubezpieczyć swój dom.
    >
    > Proszę o radę jakie towarzystwo/ firmę wybrać?
    > Może ktoś doradzi z własnego doświadczenia.

    Trzeba po prostu czytać dokładnie OWU ubezpieczycieli, dokładnie tak jak w
    przypadku umów AC dla samochodów. A diabeł tkwi w szczegółach dotyczących
    głównie likwidacji szkód. Cena ma raczej drugorzędne znaczenie, bo się może
    okazać, że przy likwidacji szkody poniesiesz o wiele większe straty.

  • 3. Data: 2009-02-12 12:44:19
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    Pewnego wiosennego dnia tej zimy *Usrobo* tak bajdurzył/a:

    > Proszę o radę jakie towarzystwo/ firmę wybrać?
    > Może ktoś doradzi z własnego doświadczenia.

    Ubezpieczamy w PZU - wszystko zresztą i od zawsze:)

    Mieliśmy w zeszłym roku nieprzyjemność trafić na drogę piorunowi... tzn
    piorun trafił w napowietrzną linię energetyczną i poszedł sobie po kablu do
    domu. Zanim zabezpieczenia zadziałały trochę szkód narobił (czapeczka od
    sztycy z kablem zailającym dom poleciała paręnaście meterów, uszkodzona
    jedna czujka i centrala alarmu, pompka i komputer od pieca CO). Nie wiem czy
    moża się było lepiej zabezpieczyć - specjalista stwierdził, że tylko
    wyłączenie z gniazdka by coś dało...

    Było to 3 maja - zgłosiliśmy na infolinię - przyjeli zgłoszenie, powiedzieli
    co możemy zrobić już teraz nie czekając na rzeczoznawcę. Tylko wymagali by
    na fakturach była adnotacja, że uszkodzenie wynikające z przepięcia czy
    jakoś tak... W poniedziałek byli z energetyki sprawdzić czy nie ma innych
    uszkodzeń zasilania + założyli czapeczkę, alarmowcy naprawić alarm a
    serwisant piec. Od wszystkich mieliśmy protokoły z wyceną bądź już nawet
    faktury.
    W czwartek przyjechał rzeczoznawca, sfotografował uszkodzone części i
    dokumenty (protokoły, faktury), spisał protokół wziął nr konta i po tygodniu
    mieliśmy już zwrot kosztów na konto z wystawionych faktur a z tego gdzie był
    tylko protokół (alarmowcy) zwrócili w kilka dni po dosłaniu faksem faktury.

    Współpraca jak dotąd OK :)

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 4. Data: 2009-02-12 13:00:12
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    gdaMa pisze:
> [...]
    > tylko protokół (alarmowcy) zwrócili w kilka dni po dosłaniu faksem faktury.

    PZU DOM czy PZU DOM PLUS ?

    michal

  • 5. Data: 2009-02-12 13:47:24
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > PZU DOM czy PZU DOM PLUS ?

    Czym różnią się te ubezpieczenia?

    g.

  • 6. Data: 2009-02-12 14:17:08
    Od: mk <d...@t...pl>

    http://www.pzu.pl/?nodeid=kategoria&group_id=40&cate
    gory_id=53

  • 7. Data: 2009-02-12 14:28:45
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 12 Lut, 13:03, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Kreta i przygotować się na tornado.
    >
    > Gdzie kategorycznie nie pytać o ubezpieczenie domu ?

    Masz kasę do rozdawania kombinatorom?
    Może lepiej kupić liny stalowe, cement i wykonać cztery bloki betonowe
    w ziemi z hakami do lin i zakotwiczyć dach, aby nie pofrunął? Albo
    przerobić dach na bardziej stromy (jak dziadowie budowali), może nie
    zostaną przez wiatr zassane? A i ciąg w kominach będzie lepszy, a
    powietrze wewnątrz czystsze i suchsze? Można też przenieść przewieźć
    budynek w wyższe miejsce - tylko wariat i głupek buduje dom w miejscu
    przepływu wody powodziowej / po "oberwaniu chmury"...

  • 8. Data: 2009-02-12 14:46:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >budynek w wyższe miejsce - tylko wariat i głupek buduje dom w miejscu
    >przepływu wody powodziowej / po "oberwaniu chmury"...

    Powiedz to Amerykanom z Alei Tornad.

  • 9. Data: 2009-02-12 15:46:37
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Panslavista pisze:
> [...]
    > budynek w wyższe miejsce - tylko wariat i głupek buduje dom w miejscu
    > przepływu wody powodziowej / po "oberwaniu chmury"...

    Ta. Jeszcze lepiej załatwić sobie mieszkanie komunalne, a o budynek
    niech się martwi zarządca.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 10. Data: 2009-02-12 16:10:30
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 12 Lut, 15:46, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Powiedz to Amerykanom z Alei Tornad.

    Budują domy szkieletowe - stąd chronią się w budynkach o konstrukcji
    żelbetowej.