  • 11. Data: 2009-02-13 14:19:28
    Temat: Re: jaki tv?
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marta T." <m...@d...com> napisał w wiadomości
    news:gn1qd6$voq$1@news.dialog.net.pl...
    > witam,
    > jaką przekątną powinien mieć tv (lcd lub plazma, czy to ma róznicę?), aby
    > bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu, że
    > wszysscy domownicy mają dobry wzrok, ale nie orli?

    Idź do sklepu i sprawdź - skąd ktoś ma wiedzieć jak lubis zogladać ?
    ogólne zasady są zawsze ogólne i nie musza się sprawdzać u ciebie

  • 12. Data: 2009-02-13 16:26:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 02:02:36 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):
    > Dla dorosłego 5 do 6 przekątnych ekranu (nie ważne czy to CRT czy
    > LCD). Dla dzieci 3 do 4 przekątne...

    Absurd - czyli zwykły 32" tv należy oglądać z 4-5 metrów? Przy takim
    przeliczniku 50" tv jest dobre tylko do posiadłości w których jest salon o
    długości 10 metrów... :)

    Po prostu trzeba dobrać największy jaki się zmieści - i już.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2009-02-13 21:10:18
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > U nas odleglosc wynosi (liczac od oczu) 2.5 - 3m. Wiec tabelkowo jest
    > jest to granica 32 cali. Moglo by byc 32 lub 27. Po ogledzinach na zywo
    > u znajomego wybralismy 32, poniewaz nie ogladamy TV, tylko filmy. I tu,
    > w naszych warunkach 32 jest OK. Przy ogladaniu TV (jakies wiadomosci,
    > reportaz), z tej odleglosci, 32 cale byly zbyt meczace :-)

    Wg tabeli dla 40" jest 3-4 m. Mam 40" i przy standartowym ustawieniu obrazu
    czuje się zmęczenie przy odległości 3,5m, pokój dobrze oświetlony. Wieczorem
    zmieniam ustawienia na "film" bo nie idzie wyrobic przy trochę mniejszym
    oświetleniu i dynamicznych scenach.
    Wg tabeli mógłym miec i 50 "

    Tomek

  • 14. Data: 2009-02-14 07:58:05
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > jaką przekątną powinien mieć tv (lcd lub plazma, czy to ma róznicę?), aby
    > bez wysiłku można bylo go oglądać z odległoścok.5,5 m przy założeniu,

    Teoria mówi, że odległość w metrach x 10 = przekątna TV w calach.
    Czyli powinnas miec TV o przekatnej ca 55 cali. Zobacza jakie sa w poblizu
    rozmiary i przetestuj je w sklepie zanim kupisz. Odejdz od TV na 5 m i
    zobacz, jak widzisz ekran.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 15. Data: 2009-02-14 14:06:06
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Co za bzdury, no chyba że Ty akurat lubisz oglądać piksele wielkości monet lub masz
    beznadziejny wzrok, albo jedno i drugie.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-02-14 21:43:31
    Od: e-Shrek <e-Shrek@_pomin_to_wp.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > zmieniam ustawienia na "film" bo nie idzie wyrobic przy trochę mniejszym

    Ja bym to traktowal jako pewne minimum, ale to i tak kwestia
    indywidualnych upodoban.

    --
    Pozdrawiam,
    e-Shrek

  • 17. Data: 2009-02-14 22:47:55
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Co za bzdury, no chyba że Ty akurat lubisz oglądać piksele wielkości monet lub masz
    beznadziejny wzrok, albo jedno i drugie.

    Może nie wypowiadaj się w sprawach, o których nie masz zielonego
    pojęcia. "Rozmiar" piksela osiąga 1mm gdzieś przy przekątnej 90".

    pozdrawiam,

    mirek

  • 18. Data: 2009-02-15 09:22:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Co za bzdury, no chyba że Ty akurat lubisz oglądać piksele wielkości monet
    > lub masz beznadziejny wzrok, albo jedno i drugie.

    To ty masz chyba lornetki zamiast okularów.

  • 19. Data: 2009-02-15 09:36:52
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 13 Lut, 17:26, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.

    Później będziesz kupował leki na bolącą głowę, myśląc, że migreny i
    zatoki są powodem, okulary dla dzieci już w wieku 16 lat, naprawdę czy
    warto snobować się dużym rozmiarem kosztem zdrowia swojego i rodziny?
    A jeżeli do tego dźwięk stereo czy quasi - quadro a standardzie 5.1
    aby mieć naturalistyczne odczucie startujących silników Jambo-Jeta...

  • 20. Data: 2009-02-15 11:06:48
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przy standardzie nadawania w Polsce CCIR PAL 625 linii/50Hz jak najbardziej trzeba
    się snobować na cyfrowego Niemca ;-))
    JaC

    -----