  • 1. Data: 2017-05-05 13:54:35
    Temat: Konstrukcja 6 metrowa - z czego
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę zbudować nową konstrukcję wsporczą pod ambonę do polowania. Chodzi
    o podporę o wysokości 5,5-6 metrów pod "budkę".
    Dotychczasową z drewnianych słupów podpalają mi ekoterroryści i teraz
    przyszła kolej na metal. Doradźcie, czy słup z rury stalowej fi 250 mm
    będzie odpowiedni, cy może coś a'la kratownica. Zależy mi, aby było
    tanie, niepalne i w miarę estetyczne.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-05 14:16:11
    Temat: Re: Konstrukcja 6 metrowa - z czego
    Od: Alzem ??????????? <a...@b...by>

    Tanie, solidne, to takie:
    https://debowa-aleja.pl/katalog/42-ambona-mysliwska-
    przegubowa-przystawka.html
    i co najważniejsze, trudno ją podpalić

  • 3. Data: 2017-05-05 14:23:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niepalne to tylko stalowe. Zlec jakiemus konstruktorowi zaprojektowanie kratownicy.
    Jak zaczniesz sam robic na oko to niepotrzebnie zuzyjesz 5 razy wiecej stali niz
    potrzeba. Albo kup jakis system stalowych rusztowan i postaw w lesie.

  • 4. Data: 2017-05-05 14:31:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek chce zbudować nową konstrukcję wsporczą pod ambonę do polowania:

    > Chodzi o podporę o wysokości 5,5-6 metrów pod "budkę".
    > Dotychczasową z drewnianych słupów podpalają mi ekoterroryści
    > i teraz przyszła kolej na metal.

    Ekozłomiarze powinni być tym pomysłem zachwyceni.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-05-05 14:49:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 maja 2017 14:23:08 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    potrzeba. Albo kup jakis system stalowych rusztowan i postaw w lesie.

    stalowe to mu gumówką potną ekolodzy, a potem szybko nóg dostanie i na złom trafi :)
    moze słupy betonowe sie nadadzą, tyle ze to juz powazniejsza robota
    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-slupy-betonowe-CI
    D628-ID94IrW.html#d96fec5dfd

    b.

  • 6. Data: 2017-05-05 16:04:23
    Od: abomito <a...@w...pl>

    witam!
    > stalowe to mu gumówką potną ekolodzy, a potem szybko nóg dostanie i na złom trafi
    :)
    > moze słupy betonowe sie nadadzą, tyle ze to juz powazniejsza robota

    A może tak po srodku: konstrukcja z rur stalowych , a w srodku beton?
    Konstrukcja z rur około 40mm, może być składana z elementów.Składasz do kupy i
    nalewasz beton w środek. Można dać w środek - oprócz betonu- kilka drutów fi 6 z
    haczykami na końcach.Wprawdzie i w lesie traktor sie znajdzie, ale będzie miał co
    robić...
    Pozdro. abomito

  • 7. Data: 2017-05-05 21:25:10
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    > Pan Jacek chce zbudować nową konstrukcję wsporczą pod ambonę do polowania:

    Sprubój może z żerdziami energetycznymi wirowanymi, taka EPV 10,5 m/1200 kN
    powinna wytrzymać, zakopiesz na 3,7 m, w środek dasz odgromówkę, wejście po
    drabince sznurowej :-)
    lub kupisz sobie specjalne słupołazy. Złomiarze tego nie ruszą, nie kiwa się
    na wietrze, stłumi chałas butów na platformie,
    są do tego konstrukcje stalowe typowe - do zaadoptowania jako podstawa do
    zabudowy budki
    i do montażu na każdej wysokości słupa, cena na pewno będzie niższa niż
    konstrukcja stalowa,
    nie wymaga malowania, przetrwa min 50 lat, łatwa do przeniesienia w następne
    miejsce,
    montaż - świdrostawiacz + suchy beton + 2 fachmanów - jakieś 3 godziny.

    Robert

  • 8. Data: 2017-05-05 21:52:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 5, 2017 at 9:25:14 PM UTC+2, mr.Jones wrote:

    > Sprubój może z żerdziami energetycznymi wirowanymi, taka EPV 10,5 m/1200 kN
    > powinna wytrzymać, zakopiesz na 3,7 m, w środek dasz odgromówkę, wejście po
    > drabince sznurowej :-)

    tak sie ograniczac? ;)
    moze cos takiego? http://kolorowanki.com.pl/sites/default/files/tmp/fi
    eld/image/KOLOROWANKA-WIEZA-OBRONNA.jpg

    ;)

  • 9. Data: 2017-05-05 22:37:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to jest dobry kierunek. Ugrzac sie w srodku mozna, cos na wzmocnienie lyknac,
    schowac przed deszczem.

  • 10. Data: 2017-05-05 23:01:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 May 2017 13:54:35 +0200, Jacek napisał(a):

    > ekoterroryści

    Kto to jest ekoterrorysta?

    --
    //\/\aciek