  • 71. Data: 2018-11-26 11:51:56
    Temat: Re: Kontrolowanie ilości wody w łazience
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.11.2018 21:57, Kris wrote:
    > Ile m3 wody i Ciebie kosztuje że to taki problem?

    Pomijając kasę, nie przeszkadza Ci, że woda się marnuje?
    Ja nie lubię tego. W ogóle nie lubię jak cokolwiek się marnuje...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2018-11-26 12:33:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 11:51:57 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Pomijając kasę, nie przeszkadza Ci, że woda się marnuje?
    > Ja nie lubię tego. W ogóle nie lubię jak cokolwiek się marnuje...

    Zależy co masz na myśli jako "marnowanie"
    Ja np lobię długo pod prysznicem stać czy nalać sobie wannę wody do pełna(a wannę
    mamy z tych większych) i nie uznaję tego za marnowanie wody.
    A przecież mógłbym się omyć w 20 sekund pod prysznicem czy w napełnionej do połowy
    małej wannie.

  • 73. Data: 2018-11-26 14:40:14
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-11-26 at 12:33, Kris wrote:

    > Zależy co masz na myśli jako "marnowanie"
    > Ja np lobię długo pod prysznicem stać czy nalać sobie wannę wody do pełna(a wannę
    mamy z tych większych) i nie uznaję tego za marnowanie wody.

    Do poczytania w wannie (pełnej wody) z życzeniami zachowania
    komfortu psychicznego:

    https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/zasoby-slodkiej-w
    ody-ziemi-kurcza-sie-niebezpiecznie
    https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-pra
    sowe/663-mln-ludzi-na-swiecie-nie-ma-dostepu-do-czys
    tej-wody-informuje-UNICEF-z-okazji-Swiatowego-Dnia-W
    ody
    http://sos.wwf.pl/problemy?id=9

    --
    mrg

  • 74. Data: 2018-11-26 14:59:39
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.11.2018 12:33, Kris wrote:

> [...]
    mamy z tych większych) i nie uznaję tego za marnowanie wody.
    > A przecież mógłbym się omyć w 20 sekund pod prysznicem czy w napełnionej do połowy

    Wannę rozumiem, aby czasem poleżeć trzeba ją napełnić ale prysznic to
    trzeba w miarę szybko bez marnowania wody!!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 75. Data: 2018-11-26 15:00:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 14:40:16 UTC+1 użytkownik marrgol napisał:

    mamy z tych większych) i nie uznaję tego za marnowanie wody.

    > Do poczytania w wannie (pełnej wody) z życzeniami zachowania
> [...]

    Po mojej kąpieli ilość wody na ziemi pozostaje bez zmian

    > https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-pra
    sowe/663-mln-ludzi-na-swiecie-nie-ma-dostepu-do-czys
    tej-wody-informuje-UNICEF-z-okazji-Swiatowego-Dnia-W
    ody

    Zaniechanie kąpieli przeze mnie nie spowoduje że ktoś nieimający dostępu do wody ten
    dostęp uzyska.
    Jestem w stanie codziennie przeznaczyć 100 litrów wody dla potrzebujących, Zajmiesz
    się logistyką?

    > http://sos.wwf.pl/problemy?id=9

    Jak ja dziennie zaoszczędzę 100 litrów wody to wcale nie spowoduje tego że w Afryce
    jej przybędzie
    Zresztą niech amerykańce oszczędzają bo "Amerykanin zużywa dziennie średnio 500
    litrów wody, a Polak - 190"
    Zresztą nawet ja jestem poniżej średniej bo zużywamy 150-160 litrów na osobę
    dziennie.

  • 76. Data: 2018-11-26 15:44:18
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 08:00:59 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    litrów wody, a Polak - 190"
    > Zresztą nawet ja jestem poniżej średniej bo zużywamy 150-160 litrów na osobę

    O! To, to!
    Jedz obiadek bo dzieci w afryce gloduja! WTF!?

    Oszczedzanie chwalebna rzecz ale moze byc jak z tym ogrzewaniem. Drogo bylo to ludzie
    sie ocieplili. Zuzycie spadlo ale koszty stale nie. Wiec trzeba bylo podniesc cene
    ciepla. Ludzie placili drozej.

    Oczywiscie nie tak samo drogo jak poprzednio ale sprzezenie zwrotne jednak
    zadzialalo.

    W wielu miejscach woda leci "za darmo" z jakiejs studni glebinowej.

    Ojciec opowiadal jak pompe wymienial w jednej takiej. Zeby jedna wymienic trzeba bylo
    trzy mniejsze dodatkowo wlaczyc aby ta studnia nie przebrala po odkreceniu pokrywy.

    Wiec to oszczedzanie to taki se pomysl. Ale juz np. nie korzystanie z dobr ktorych
    produkcja pochlania duzo wody jest dobre.

    Np. papier, stal, mieso.

    Inna sprawa to to ze jak scieki sa za geste to oczyszczalnia ma z nimi problem.
    Szambowozy nie moga wlac zawartosci prosto do zbiornikow w oczyszczalni. Trzeba te
    nieczystosci rozcienczyc. Troche podobnie jest ze sciekami komunalnymi. Jak za geste
    to plynac nie chca. Choc to aktualnie nie problem. Na tyle duzo wody sie uzywa aby
    tego problemu nie bylo.

  • 77. Data: 2018-11-26 15:50:57
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jestem w stanie codziennie przeznaczyć 100 litrów wody dla potrzebujących, Zajmiesz
    się logistyką?

    Taka mała ciekawostka.
    Moja mama mieszka koło rzeki (dopływ Dunajca)
    od 30 lat podaje poziom rzeki do IMiGW.
    Poziom wody w rzece na tyle opadł przez te 30 lat że kilka
    lat temu musieli przenieś wodowskaz bo poziom wody tak spadł
    że woda nie dochodziła do wodowskazu.
    Gdzie ta woda jest?

  • 78. Data: 2018-11-26 16:54:25
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-11-26 at 15:00, Kris wrote:
    > Po mojej kąpieli ilość wody na ziemi pozostaje bez zmian

    Ilość wody tak, ilość wody zdatnej do picia nie.

> [...]
    ody

    > Zaniechanie kąpieli przeze mnie nie spowoduje że ktoś nieimający dostępu do wody

    Nawet nie wiem, jak to skomentować. Doskonały przykład egocentryzmu.

    > Jestem w stanie codziennie przeznaczyć 100 litrów wody dla potrzebujących, Zajmiesz
    się logistyką?

    A ty co? Dziecko we mgle? Jest całe mnóstwo organizacji, które się
    tym zajmują, choćby ww. UNICEF -- jeśli naprawdę chciałbyś coś w tej
    sprawie zrobić, znalazłbyś sposób bez trudu. No ale ty, jak wynika
    z tego, co wyżej napisałeś, chyba wyłącznie dosłownie rozumiesz to,
    że ktoś miałby uzyskać dostęp do wody, którą ty byś oszczędził, więc
    pewnie myślisz, że musiałbyś dostarczać w bańkach wodę z własnego kranu.

    > Jak ja dziennie zaoszczędzę 100 litrów wody to wcale nie spowoduje tego że w Afryce
    jej przybędzie

    Wystarczy, że przybędzie w Polsce.
    https://www.polskieradio.pl/42/3146/Artykul/2181735,
    Stepy-Polskie-Raport-o-wodzie-w-Polsce-brakuje-wody-
    i-nie-chodzi-tylko-o-susze
    https://natemat.pl/95897,rzad-przyznaje-ze-w-polsce-
    jest-tyle-wody-co-w-egipcie-jestesmy-zdani-na-oczysz
    czanie-sciekow-i-uzdatnianie

> [...]
    litrów wody, a Polak - 190"
    > Zresztą nawet ja jestem poniżej średniej bo zużywamy 150-160 litrów na osobę

    No pewnie. ,,To nie ja, to oni", ,,co mnie to obchodzi". Wszystko jasne.

    --
    mrg

  • 79. Data: 2018-11-26 16:55:00
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 08:50:59 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Poziom wody w rzece na tyle opadł przez te 30 lat że kilka
    > lat temu musieli przenieś wodowskaz bo poziom wody tak spadł

    A koryto sie nie wyrobilo w tym czasie?

    Ta woda moze byc np w finlandii. Tam jest jej duzo.
    Albo na mazurach. Chyba ze jednak i tam widac ze sie brzeg cofa...

  • 80. Data: 2018-11-26 18:14:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 26 Nov 2018 07:55:00 -0800, sczygiel wrote:
    > Ta woda moze byc np w finlandii. Tam jest jej duzo.
    > Albo na mazurach. Chyba ze jednak i tam widac ze sie brzeg cofa...

    Trzeba by Dr. Plamę zapytać.

    Mateusz