  • 31. Data: 2019-05-25 16:56:49
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-23 o 20:15, Uzytkownik pisze:

    > A co powiedzielibyście na kosiarkę akumulatorową?

    No i decyzja zapadła. Zakupiona kosiarka akumulatorowa Stiga Combi 48 S AE

    https://www.stiga.pl/sklep/koszenie-trawnika/kosiark
    i-akumulatorowe/kosiarka-akumulatorowa-combi-48-s-ae

    Po pierwszym koszeniu jestem pod ogromnym wrażeniem, bo kosiarka jest
    kurewsko mocna.

    Bez zająknięcia tnie to, na czym wcześniej wysiadały  kosiarki spalinowe
    i elektryczne zasilane z sieci 230V - zdrewniałe łodygi bluszczu. Z
    elektrycznymi to była masakra, bo jak wkręciła się w nóż taka łodyga to
    trzeba było ją z noża wycinać sekatorem, a ta akumulatorowa idzie jak w
    masło.

    Ma wszystko co potrzeba. Regulacja wysokości koszenia, zbiera do kosza,
    mulczuje, ma napęd z płynną regulacją prędkości, działający niezależnie
    od silnika napędzającego nóż, dzięki czemu nawet można kosiarkę
    wyprowadzać na trawnik i wprowadzać do budynku używając napędu
    elektrycznego.

    Poza tym kosiarka posiada akumulator systemowy o pojemności 5Ah i
    napięciu 80V, który pasuje do kilku innych urządzeń: odśnieżarki, kosy,
    piły łańcuchowe itp.

    Fakt, że drugi akumulator musiałem dokupić i do tanich nie należy, ale
    mając 2 akumulatory można kosić prawie bez przerwy, bo czas ładowania
    akumulatora wynosi niewiele ponad godzinę, a jedno naładowanie starcza
    na ok. godzinę koszenia.

    Jakby coś pozwolę sobie na mały spam i polecam sklep
    https://e-kosiarki.pl/product-pol-3309-Kosiarka-akum
    ulatorowa-STIGA-Combi-48-S-AE.html?rec=101800404

    bo nie dość, że miła i fachowa obsługa to i negocjować nie trzeba było
    długo :)

    Tak więc polecam sprzęt i sklep.

  • 32. Data: 2019-05-25 20:50:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 May 2019 16:56:49 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > https://www.stiga.pl/sklep/koszenie-trawnika/kosiark
    i-akumulatorowe/kosiarka-akumulatorowa-combi-48-s-ae

    Chłopie, 3k za kosiarkę?? Chyba nie masz co z kasą robić. Za te
    pieniądze to dobry samochód można kupić...

    --
    Marek

  • 33. Data: 2019-05-25 21:54:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 25 May 2019 20:50:12 +0200, Marek wrote:
    i-akumulatorowe/
    kosiarka-akumulatorowa-combi-48-s-ae

    > Chłopie, 3k za kosiarkę?? Chyba nie masz co z kasą robić. Za te
    > pieniądze to dobry samochód można kupić...

    Albo 10 owiec!

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-05-25 22:10:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-05-25 o 20:50, Marek pisze:
    i-akumulatorowe/kosiarka-akumulatorowa-combi-48-s-ae

    > Chłopie, 3k za kosiarkę?? Chyba nie masz co z kasą robić. Za te
    > pieniądze to dobry samochód można kupić...

    I jak tym samochodem skosi trawnik?

    --
    Pete

  • 35. Data: 2019-05-25 22:11:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-24 o 12:55, viktorius pisze:

    > Musiałem sobie doczytać o co chodzi w mulczowaniu.
    > Wychodzi na to, że miałem całkiem nieświadomie kosiarkę z tą fukcją,
    > miała przeżarty rdzą bok. Trochę zawsze przez ten otwór wylatywało,
    > czyli mówiąc po nowoczesnemu - mulczowało.
    > Oddałem na złom, a mogłem sprzedać. Kolejna okazja zostania bogatym
    > człowiekiem przeszła mi koło nosa ;)

    Nie wiem, co i gdzie czytałeś.
    Ale mulczowanie to nie koszenie bez zbierania, tylko dodatkowo możliwie
    dokładne rozdrabnianie pokosu.
    Czasami kosiarki mulczujące miewają wieloostrzowe noże.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2019-05-25 22:22:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Chłopie, 3k za kosiarkę?? Chyba nie masz co z kasą robić. Za te
    > pieniądze to dobry samochód można kupić...

    W poprzednich kosiarkach albo miał tępe norze albo ich nie wymieniał
    albo średnice większą...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2019-05-25 22:23:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Chłopie, 3k za kosiarkę?? Chyba nie masz co z kasą robić. Za te
    > pieniądze to dobry samochód można kupić...
    W poprzednich kosiarkach albo miał tępe noże albo ich nie wymieniał albo
    średnice większą...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2019-05-25 23:03:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Albo 10 owiec!

    No ale chyba dziesięciu owiec nie da się (jeszcze) kupić
    wysyłkowo przez internet.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2019-05-26 00:14:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    i-akumulatorowe/kosiarka-akumulatorowa-combi-48-s-ae

    > Chłopie, 3k za kosiarkę?? Chyba nie masz co z kasą robić. Za te
    > pieniądze to dobry samochód można kupić...

    Za jakie 3k?

    Prawie 4k, bo przecież oryginalnie jest tylko jeden akumulator w
    zestawie. Drugi akumulator kosztuje ponad 1200zł.

    Mam co z kasą robić, ale wyznaję zasadę, że "biednego nie stać jest na
    tanie rzeczy". Dlatego mam zasadę, że kupuję sprzęty markowe, które mi
    posłużą wiele lat.

    Mam nadzieję, że ten sprzęt wytrzyma przynajmniej z 10 lat. Póki co są 3
    lata gwarancji.

    W sumie to nastawiałem się na tańszy model z baterią 48V
    https://www.stiga.pl/sklep/koszenie-trawnika/kosiark
    i-akumulatorowe/kosiarka-akumulatorowa-slm-4048-ae

    ale sprzęt ten jest totalnie plastikowy. Nawet mechanizm
    podnoszenia/opuszczania kosiarki (regulacja wysokości cięcia) jest z
    plastiku.

    Dlatego wolałem dołożyć.

    Co do dobrego samochodu za 3 tys. to chyba sobie jaja robisz. Za taką
    kasę można kupić coś co jeszcze będzie jeździć, ale musisz już mieć
    znajomego diagnostę.

  • 40. Data: 2019-05-26 07:29:24
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    A te dwa akumulatory to wytrzymają 10 lat?