  • 21. Data: 2019-05-23 11:27:42
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Bez przesady, owca to nie krowa, żeby placki waliła. Owcze bobki u
    > zdrowego osobnika są praktycznie niezauważalne w trawie i w
    > przeciwieństwie do np. końskich odchodów, które potrafią leżeć na polu
    > ponad rok, owcze rozkładają się po pierwszym deszczu. No i przyciąga to
    > ptaki, np. takie jak mój znajomy, przydomowy Dudek:
    >
    > https://imgpile.com/images/1xQbpN.jpg

    Małe czy duże, czy rozkłada się po tygodniu, czy po roku, ale jednak
    zostaje. Może trawnik nie jest jak Wembley, ale jednak wolałbym, żeby
    była tam tylko trawa, bez dodatków.

    > Poza tym, jak kosisz to też z trawą musisz coś zrobić - albo zostawić by
    > gniła na miejscu, albo wyrzucić i po czasie nawozić sztucznie kiedy już
    > ziemia odda wszystko co miała...

    Trawę skoszoną odkładam na jedno miejsce żeby przeschło. Potem do wora i
    mi wywożą.

    --
    viktorius

  • 22. Data: 2019-05-23 13:12:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 May 2019 11:27:42 +0200, viktorius wrote:
    > Może trawnik nie jest jak Wembley, ale jednak wolałbym, żeby
    > była tam tylko trawa, bez dodatków.

    Trawnik bez polnych kwiatów to smutna rzecz. To może lepiej jakieś
    sztuczne coś rozłożyć, jak na niektórych stadionach? :)

    > Trawę skoszoną odkładam na jedno miejsce żeby przeschło. Potem do wora i
    > mi wywożą.

    No właśnie.

    Mateusz

  • 23. Data: 2019-05-23 19:17:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Może używacie coś co jest warte zainteresowania?

    GV53TK, tylko że nie ma rozrusznika. Ale odpala na dotyk.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2019-05-23 20:15:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 18:45, Uzytkownik pisze:
    > Witka.
    >
    > Od ponad tygodnia poszukuję jakiejś nowej kosiarki spalinowej. Nie
    > chodzi o traktorek tylko taką prowadzoną.
    >
    > Niestety nie mam pojęcia jeżeli chodzi co wybrać pod względem jakości
    > i trwałości.
    >
    > Z całą pewnością musi mieć ona napęd oraz elektryczny rozrusznik.
    >
    > Może używacie coś co jest warte zainteresowania?
    >
    > Jest tego pełno w necie oraz w marketach, ale trudno coś wybrać.

    A co powiedzielibyście na kosiarkę akumulatorową?

  • 25. Data: 2019-05-24 10:20:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 May 2019 20:15:17 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > A co powiedzielibyście na kosiarkę akumulatorową?

    Obejrzyj sobie produkty czeskiej marki HECHT. Mam ich kosę
    elektryczną na 230V i sobie chwalę. Kosa mocno użytkowana 3 sezon
    (zamiast typowej pchanej kosiarki) i jeszcze się nie rozleciała.
    Oczywiście produkują w Chinach ale to co mi się u nich podoba, to że
    do każdego produktu dostajesz dokumentację techniczną z kodami części
    zamiennych, które możesz później kupić w ich polskim sklepie
    internetowym.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2019-05-24 10:41:07
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Trawnik bez polnych kwiatów to smutna rzecz. To może lepiej jakieś
    > sztuczne coś rozłożyć, jak na niektórych stadionach? :)

    Mam mocno rozplenione stokrotki, dość szybko się podnoszą po koszeniu i
    wyglądają naprawdę ładnie. W innym miejscu na wiosnę w cholerę mleczy.
    Pisząc "dodatki" chodziło mi o te pozostałości po zjedzonej trawie,
    wypuszczone z tyłu owcy ;)

    --
    viktorius

  • 27. Data: 2019-05-24 10:57:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 May 2019 10:41:07 +0200, viktorius wrote:
    > Pisząc "dodatki" chodziło mi o te pozostałości po zjedzonej trawie,
    > wypuszczone z tyłu owcy ;)

    Ależ, Panie Kolego, to żadne pozostałości. To jest tzw. moduł mulczujący.
    Bardzo modna ostatnio sprawa, za którą producenci kosiarek liczą sobie
    jak za zboże.

    A owca to ma już w podstawowej, najtańszej wersji wyposażenia.

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-05-24 12:55:03
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Ależ, Panie Kolego, to żadne pozostałości. To jest tzw. moduł mulczujący.
    > Bardzo modna ostatnio sprawa, za którą producenci kosiarek liczą sobie
    > jak za zboże.

    Musiałem sobie doczytać o co chodzi w mulczowaniu.
    Wychodzi na to, że miałem całkiem nieświadomie kosiarkę z tą fukcją,
    miała przeżarty rdzą bok. Trochę zawsze przez ten otwór wylatywało,
    czyli mówiąc po nowoczesnemu - mulczowało.
    Oddałem na złom, a mogłem sprzedać. Kolejna okazja zostania bogatym
    człowiekiem przeszła mi koło nosa ;)

    > A owca to ma już w podstawowej, najtańszej wersji wyposażenia.

    Dość zaawansowane urządzenie ta owca, dobrze wyposażona w funkcje
    dodatkowe. Ale jeden minus, w zimie nie da się jej tak po prostu zamknąć
    w garażu i zgasić światło. Trzeba toto żywić ...albo zjeść ;)

    --
    viktorius

  • 29. Data: 2019-05-24 13:53:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 24, 2019 at 12:55:05 PM UTC+2, viktorius wrote:
    > ...albo zjeść ;)

    toz to same zalety, 3/4 roku kosi a pozniej zamiast wystawiac na alledrogo laduje na
    stole ;), na wisne nowy model ;)

    PS. u rodziny na wsi tak to iedys wygladalo... teraz unia zakazala ;), tzn. sie da,
    ale koszty wzrosly

  • 30. Data: 2019-05-24 14:33:02
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-05-24 o 13:53, WS pisze:

    > toz to same zalety, 3/4 roku kosi a pozniej zamiast wystawiac na alledrogo laduje
    na stole ;), na wisne nowy model ;)

    Nówka sztuka, można wybrać np inny kolor ;)

    > PS. u rodziny na wsi tak to iedys wygladalo... teraz unia zakazala ;), tzn. sie da,
    ale koszty wzrosly

    http://piwkoscian.pl/?p=177
    Trzeba zutylizować niektóre części, pozgłaszać chęć uboju gdzie potrzeba
    i wynająć gościa z papierami na ubój, albo przynajmniej zapłacić za jego
    podpis ;)

    Za friko te punkty się nie zrobią. Ja i tak bym nie jadł, bo baranina mi
    po prostu nie smakuje.

    --
    viktorius