  • 51. Data: 2013-04-01 23:10:33
    Temat: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    news:d9b89489-3932-452e-af7b-6c2e3ff13c42@googlegrou
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 22:15:34 UTC+2 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > Nie boisz siďż˝ tak publicznie przyznawaďż˝ do oszustw podatkowych oraz
    >
    > namawiania innych?

    Jakie oszustwo Jacku?
    Uściślisz?

    Jest to transakcja nieprawdziwa.
    Zawarta dla pozoru.
    Dla odniesienia korzyści podatkowej.
    Stroną tej transakcji nie był Twój kumpel.
    Kupiony materiał (koszt, VAT) nie ma związku z jego czynnościami
    opodatkowanymi.
    W związku z tym na mocy art. 86 ustawy o VAT nie przysługuje mu rozliczenie
    VATu z tych faktur.
    Art. 86.
    1. W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania
    czyn-
    ności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje
    prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z
    zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art.
    124.

    Artykułów z Kodeksu Karnego Skarbowego sam sobie poszukaj.

    g.

  • 52. Data: 2013-04-01 23:16:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Zapłaciłbyś komuś 12zł mkw za położenie paneli podłogowych?

    Płaciłem nawet po 16zł - po znajomościach i już po zniżkach.
    Wiesz dlaczego?
    Bo wiedziałem, że będą położone perfekcyjnie i tak też zostały położone.
    Podłoga została idealnie wyrónana wylewką samopoziomującą, położona
    folia i podkład, ułozone panele, olistwowane, a po robocie posprzątane i
    oddane w takim stanie, że można wstawiać meble.

    > Prostsztej roboty juz chyba nie ma.

    Uwierz mi, że można nawet i tą robotę spierdzielić.
    Już kilka razy widziałem klepiące czy rozłażące się panele, bo wykonawcy
    nawet nie chciało się zrobić wylewki samopoziomującej.

    Co do innego regionu Polski to nie problem.
    Do dyspozycji mam wolne mieszkanie (ok. 80m2 salon z aneksem kuchennym,
    sypialnia, łazienka z ubikacją, telewizor, komputer, internet) w budynku
    obok :)
    Tak więc z zakwaterowaniem nie ma problemu.

    > Zresztą jak sam pisałeś życie zweryfikowało Twoje usługi i
    > zrezygnowałeś z ich świadczenia.

    Ciekawe.....
    Może napiszesz coś więcej na ten temat, bo nic o tym mi nie jest wiadomo
    :)

  • 53. Data: 2013-04-01 23:42:25
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    uzytkownik napisał:

    > Jakie oszustwo Jacku?

    > Uściślisz?

    Po pierwsze przestań mi jackować :)
    Po drugie, kumpel prowadząc firmę uprawniony jest do "robienia kosztów"
    tylko i wyłącznie związanych bezpośrednio z wykonywaną przez niego
    działalnością gospodarczą. Zwłaszcza kosztów związanych z obniżoną
    stawką podatku VAT na materiały przy wykonywaniu usług.
    Podsuwanie mu "lewych" faktur w celu robienia "kosztów" jest
    przestępostwem podatkowym, zagrożonym poważnymi sankcjami. Za nieumyślne
    błędy US może ukarać przedsiębiorcę karą w wysokości kilku tys. zł i
    zazwyczaj takie kary nakłada bez najmniejszych oporów, a kary za takie
    "machlojki" z pełną premedytacją zaczynają się od dziesiątków tysięcy
    złotych. US "prześwietli" Twojego kolegę dokładnie i będą kazali mu
    rozliczyć się z każdej faktury. Od faktur, co do których Twój kolega nie
    będzie w stanie udowodnić, że wykonywał usługi, US zażąda zwrotu VAT. Do
    tego przywalą mu jeszcze domiar i z powodu Twojej głupoty, koleś będzie
    musiał zapłacić kilkaset tysięcy złotych, czy nawet kilku milionów.
    Tobie także się oberwie za współudział.

  • 54. Data: 2013-04-02 10:30:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wybacz, ale pier....
    > Uważasz, że kupując samemu nie ponosisz kosztów?

    Ponoszę, ale oszczędności są znacznie większe niż ten koszt. Mogę wziąć
    kilka godzin wolnego by pojechać do dystrybutora 50km dalej który
    zaproponował najlepsza ofertę. Skoro na tym oszczędzam 500 lub 1000zł to
    warto, a wykonawcy po prostu nie chce się jechać taki kawał drogi.

    A drobiazgi to się przez siec zamawia z dostawą do domu.

    > Może nie ponosisz takich jak właściciel firmy, ale także musisz jechać do
    > tej hurtowni po towar i zapłacić za paliwo, a także stracić swój czas.
    > Rzecz w tym, że Twój czas z reguły nie kosztuje, bo robisz to jako
    > czynność po godzinach swojej pracy zarobkowej, dla siebie.

    Wręcz przeciwnie często brałem urlop by pojechać kilkadziesiąt kilometrów
    dalej po coś i zaoszczędzić kilkaset zł. Jak ktoś zarabia 100zł na godzinę
    to może mu sięto nie opłacać, ale mnie się opłaca.

> [...]
    > większe koszty niż Ty, ponieważ traci dodatkowo czas, w którym normalnie
    > powinien zarabiać. Jest to czas bezproduktywny, przynoszący straty,
    > ponieważ czas zatrudnienia pracownika, który musi się udać do tej hurtowni
    > kosztuje. Czy to będzie kierowca, czy też inny pracownik firmy czy też sam
    > właściciel to za każdą sekundę poświęconą na dojazd do tej hurtowni trzeba
    > odprowadzić do ZUS-u składki emerytalną, rentową, zdrowotną oraz wypłącić
    > wynagrodzenie.
    > Wybacz, ale nikt nie prowadzi firmy w celach charytatywnych.

    Dlatego aby nie narażać takich ludzi na straty radzę wszystkim by sami
    kupowali materiały. Ludzie będą zadowoleni a właściciele firm nie będą
    tracili czasu czyli wszyscy zyskują :-)

    > Nie rozumiem też niby dlaczego miałoby być w interesie wąłściciela firmy
    > dzielenie się z klientem swoimi rabatami w hurtowniach. Rabaty to forma
    > wynagrodzenia, rekompensująca poniesione nakłady dla włąściciela firmy.

    Dobrze, ale niech nie kłamie że kupi taniej. Niech taki wykonawca powie
    klinetowi kup sobie sam grzejniki to zaoszczędzisz 1000 zł a jak ja kupię to
    będzie o ten tysiąc drożej bo rabat to moje wynagrodzenie.

    > Dzielenie się z klientem jest tylko i wyłącznie dobrą wolą i gestem ze
    > strony właściciela firmy, a nie żadnym obowiązkiem jak to sugerujesz.

    Wyszło szydło z worka - to Cię tak zabolało. Jak wszyscy posłuchają mojej
    rady i będą samemu kupowali materiał to zmniejszą Ci się dochody.

    > Co do zakupów w marketach to tu także się mylisz, ponieważ jest wiele
    > produktów, na które w hurtowniach instalatorzy dostają ogromne rabaty np.
    > 60-70%, a mimo to w markecie ten sam produkt można kupić jeszcze taniej
    > niż z największym rabatem dla instalatora w hurtowni. Po co więc jechać do
    > hurtowni jak można to samo kupić w markecie taniej? Kupując w hurtowni i
    > tak nie ma się czym podzielić z klientem, a skoro market jest po drodze to
    > szkoda czasu na załatwianie towaru z hurtowni i kombinowanie później, żeby
    > klient zaakceptował cenę wyższą niż z marketu.

    Albo nie zrozumiałeś albo celowo manipulujesz mnie nie chodzi by wykonawca
    kupował w hurtowni dla zasady, ale by kupował tam gdzie w ostatecznym
    rachunku będzie taniej dla klienta, a nie tam gdzie wykonawcy wygodniej
    oszukując przy tym klienta że jak sam kupi materiały to wyjdzie drożej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2013-04-02 12:25:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Jacku z tego co kojarzę to troche inny region Polski. Zapłaciłbyś
    > komuś 12zł mkw za położenie paneli podłogowych? Prostsztej roboty juz
    > chyba nie ma.

    ok za ile układasz?

  • 56. Data: 2013-04-02 15:05:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:

> [...]
    > Podatek VAT na materiały budowlane jest nałożony w podstawowej stawce
    > 23% (są nieliczne wyjątki),
    > VAT na roboty budowlane na obiektach sklasyfikowanych jako
    > budownictwo jedno i wielorodzinne, społeczne (szkoły, szpitale, etc.)
    > wynosi 8%.
    > Wykonawca za pieniądze inwestora kupuje materiały budowlane z 23% VAT
    > i sprzedaje je wraz z usługą
    > inwestorowi z 8% VAT,
    > Nawet jak wykonawca sprzeda inwestorowi te materiały w usłudze po
    > takiej samej cenie to jest
    > do przodu o różnicę w stawce podatku VAT.

    SKLEP... materiały u uslauga na budowę SKLEPU jest z VAT 23%.

    Amen

    > A rzeczone korekty.... to czyste skurwysyństwo oznaczające, że
    > sprzedawca
    > i wykonawca są w zmowie i mydlą oczy inwestorowi pierwotną fakturą po
    > czym dzielą się fifty/fifty różnicą z korekty. Nie jest to uczciwe i
    > jest na to paragraf.

    Jak zmowa :) kto jest w zmowie.

    I jeszcze ten obrazek jak źli koniecznie z długimi haczykowatymi nosami i z
    cygarami w zębach wykonawca i sprzedawca dzielą sie fifty/fifty zyskiem w
    chybotliwym świetle świecy :)

    Sprzedaż z rabatem zawsze uszczupla zyski sprzedawcy :) on by najchętniej
    sprzedawał bez rabatów.

    Ponadto nigdzie nie jest powiedziane, w jakiej formie ma sprzedawca udzielać
    kupującemu rabatu.

    Nie ma też żadnego przepisu zakazującego wykonawcy doliczania swojego zysku
    do ceny zakupoionych materiałów.

    Bardzo często rabatem jest np wycieczka na Hawaje udzielana komuś kto zakupi
    np 100 czy więcej kotłów gazowych.

    I co tym rabatem też musi sie wykonawca podzielić z klientami?

    Zasada jest prosta materiały dostarcza albo wykonawca albo inwestor. Jeśli
    wykonawca to określa w ofercie cieny materiałów które akceptuje inwestor. I
    wg tych cen sie rozliczają. Jeśli Inwestor to wykonawca robi a inwestor
    dostarcza materiały wg wymagań wykonawcy. Za przestoje (opóźnienie w
    dostawie materialów) płaci inwestor. Wykonawca daje gwarancję tylko na
    wykonane prace bez materiałów.

    > Dziwi mnie to co Marek wypisuje (Przepraszam Ciebie Marku ale tylko o
    > Tobie wiem, że działasz w branży para-budowlanej).
    > Powyższe nie powinno być dla niego odkrywcze.

    Macie jakieś dziwne pojęcie o funkcjoinowaniu firm oraz o kosztach i
    zyskach.

    Stwierdzić że wykonawcy nie zależy na cenach materiałów które kupuj jest
    piramidalną bzdurą. Wykonawcy bardzo zależy na cenach materiałów, bo im
    mniej płaci tym wiecej mu zostaje. Najbardziej wkurzające jest gdy w
    interencie znajduje sie produkty których cena brutto jest niższa niż cena
    netto z max rabatem w hurtowni. Tak sprzedają łowcy bonusów, sprzedają
    produkty praktycznie bez zysku żeby złapać wycieczki czy coś innego.

    a co do robienia kosztów, koszty to sie może opłacać robić jak sie nie musi
    za nie płącić :)

  • 57. Data: 2013-04-02 15:07:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:
    > Wariant przez Ciebie opisywany także szwindlu nie ujawni bo ten
    > geszeft jest na styku sprzedawca - wykonawca (faktura jest na
    > wykonawcę) a nie pomiędzy wykonawcą a inwestorem. Nawet fiskus się
    > nie przyczepi bo kupił (po korekcie)
    > taniej i sprzedał drożej i od różnicy należą się podatki.
    > Sfinansował to wszystko tylko nieświadomie wyruchany inwestor.

    ten szfiendel nazywa sie marża, zysk, zarobek...

  • 58. Data: 2013-04-02 15:10:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jakie oszustwo Jacku?
    > Uściślisz?

    no co ty, jak kolega rżnie państwo na podatkach to jest OK ale jak wykonawca
    zarabia na różnicy miedzy kosztem zakupu i sprzedaży to jest geszefciarzem i
    szwindlarzem... taka Polska filozofia Kalego

  • 59. Data: 2013-04-02 20:33:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 15:10:32 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > no co ty, jak kolega rżnie państwo na podatkach to jest OK ale jak wykonawca
    >
    > zarabia na różnicy miedzy kosztem zakupu i sprzedaży to jest geszefciarzem i
    >
    > szwindlarzem... taka Polska filozofia Kalego

    Wykręcasz kota ogonem. Nigdzie nie napisałem że jak wykonawca zarabia na materiałach
    to geszefciarz itp. Jak inwestorowi pasuje to ok.
    Piszemy o co tańsze dla inwestora i w 99% przypadków jak inwestor kupi materiały
    samemu to będzie miał taniej niż gdyby kupił za pośrednictwem wykonawcy.
    Chyba od tego ta odnoga watku się zaczęła że ktoś napisał ze wykonawcy kupią taniej
    bo wiedza gdzie i jak. Bzdura totalna.
    Rozsądny inwestor przy negocjacji z wykonawcami wybiera opcję: cena robocizny+ cena
    materiałów. Może wtedy sobie łatwo porównać czy samemu kupi taniej czy drożej
    W tej opcji wykonawca nie ma żadnego interesu negocjować rabaty itp.
    Najgorsza dla inwestora jest opcja jak dogada się na jedną cenę zawierająca robociznę
    i materiały. W tej opcji wykonawca ma pokusę aby oszczędzać i często jest to kosztem
    jakości materiałów.
    I normalne jest ze jak wykonawca dostarcza materiały to chce na tym zarobić. Ale
    wtedy jest drożej dla inwestora i powinien on być tego świadom.
    Najlepiej niech wykonawca zarabia na wykonywaniu a na sprzedaży sprzedawca;)

  • 60. Data: 2013-04-02 20:38:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Wykręcasz kota ogonem. Nigdzie nie napisałem że jak wykonawca zarabia
    > na materiałach to geszefciarz itp. Jak inwestorowi pasuje to ok.

    ale takie sie tutaj glosy pojawiłu a araz potem coś jeszcze lepszego

> [...]
    > świadom.
    > Najlepiej niech wykonawca zarabia na wykonywaniu a na sprzedaży

    zgadza sie wszystko jest kwestią umowy.

    czasem jednak inwestor pracuje i nie chce mu sie robić za zaopatrzeniowca :)