  • 21. Data: 2014-10-24 08:57:39
    Temat: Re: Kradziez wody z obiegu CO
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:m2b36e$de0$...@d...me...

    > rozumiem sytuacje. najlepiej byłoby takich meneli eksmitować na bruk, ale
    > to fantastyka naukowa.
    > Czy technicznie wykonalne jest wlanie czegokolwiek do instalacji CO?

    Bez problemu - choćby przez odkręcenie korka z odpowietrznikiem w którymś z
    grzejników.

    > Czy to co wlejesz

    Ja nic nie będę wlewał - ja mam za zadanie znalezienie rozwiązania.
    Implementacją to już oni się sami zajmą ja się do sąsiedzkich sporów nie
    pcham :-)

    > będzie wędrowało po budynku czy popłynie rurami do ciepłowni?

    Tylko po budynku.

    > JAk będzie krążyć po budynku, to wsyp nadmanganian potasu.

    Ooo! O tym nie pomyślałem a to chyba najprostsze i do kupienia za rogiem.
    Dzięki!

    > Mozna by spróbowac jakiś olejek zapachowy, albo cokolwiek co będzie capić
    > szczególnie w kontakcie z gorącą wodą!
    > Zanim jednak zdecydujesz się podjąć jakiekolwiek techniczne wyzwanie,
    > zastanów się co zrobicie jak już znajdziecie złodzieja.
    > To wcale nie jest takie oczywiste, ani proste.

    To nie moje zmartwienie. Ja dostałem do rozwiązania problem techniczny.
    Problem społeczny to już nie moja broszka, ale oczywiście masz rację, że to
    wcale nie jest takie proste bo może się np. okazać że złodziej poczuje się
    napiętnowany i będzie się mścił czego koszt będzie znacznie wyższy niż tych
    kilka zł miesięcznie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2014-10-24 09:02:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 20:43:42 UTC+2 użytkownik Dupek Żołędas
    napisał:
    > 10-20m3 na miesiąc na mieszkanie ?
    > Na litość...mam mieszkanie własnościowe i liczniki ciepłej/zimnej wody.
    > NIGDY nie wychodzi więcej niż 2 m3 przy dwóch osobach
    Wadliwy wodomierz. Średnio wychodzi 4m3/os na miesiąc i to są realne wartości.

  • 23. Data: 2014-10-24 09:04:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wydaje mi się,Ze skoro gość mial caly sezon niegrzewczy na zrobienie
    > takiego spustu,to i wy musicie to przemyśleć na spokojnie.

    Zakładam, że żadnego spustu nie ma tylko po prostu bierze klucz i luzuje
    śrubunek albo korek przy grzejniku podstawiając miskę. Albo jak ktoś
    zasugerował przez odpowietrznik (sam na to nie wpadłem a jeszcze prościej) )

    > Bo póki co,straty są nieduże,a koszty będą. Kto je poniesie?

    Myślę że te rodziny które chcą ukrócić problem w zarodku.

    > A-jak ktoś wspomnial-jak gościa zlapiecie,to co?

    Nie "złapiemy" tylko "złapią". Ja się w to "bawić" nie będę poproszono mnie
    tylko o znalezienie technicznego rozwiązania.

    > A jak nie zlapiecie,bo jak zobaczy,że woda kolorowa,to przestanie brać?

    Na ile ja zrozumiałem tę sprawę to tak jak napisałem w pierwszym poście.
    Problemem nie jest koszt tylko to by gościu nie poczuł się bezkarny i nie
    zaczął np. kraść prądu z klatki, albo robić innych rzeczy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2014-10-24 09:07:52
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Dupek Żołędas" wrote in message news:544987ec$0$12643>

    > Tak czy owak z pewnością nie 30 m3, bo tyle zużywa cała moja kamienica
    > (zajętych 8 mieszkań). Wiem ,bo płacę rachunki na podstawie wodomierza w
    > studzience.

    To racja - 30m3 na rodzinę to coś sporawo.
    To jednak tysiąc litrów dziennie.

  • 25. Data: 2014-10-24 13:49:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-24 08:57, Ergie pisze:

> [...]
    > to wcale nie jest takie proste bo może się np. okazać że złodziej
    > poczuje się napiętnowany i będzie się mścił czego koszt będzie znacznie

    Kilka zlotych jak kilka zlotych, ale ciagle dolewanie wody ze swiezym
    tlenem zdrowe dla instalacji moze nie byc.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2014-10-24 14:50:04
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Kilka zlotych jak kilka zlotych, ale ciagle dolewanie wody ze
    > swiezym
    > tlenem zdrowe dla instalacji moze nie byc.
    >
    > Pozdro.. TK

    z tego co się wczytałem jest to woda z obiegu PEC czyli
    demineralizowana, a ona nie kosztuje tyle co kranówka

  • 27. Data: 2014-10-24 15:08:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 października 2014 14:50:12 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > z tego co się wczytałem jest to woda z obiegu PEC czyli
    > demineralizowana, a ona nie kosztuje tyle co kranówka

    W pierwszym poscie pisal ze podpiety jest wodociag z automatyczym zaworem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2014-10-24 15:25:47
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2014-10-23 12:24, Ergie pisze:

    > Zakręcenie zaworu na dopływie zmienia tylko tyle że tamten jak kradł
    > tak kradnie, ale mieszkanie na ostatnim piętrze robi się zimne (z
    > powodu braku wody w obiegu) i tak czy inaczej wodę trzeba uzupełnić.

    a ja bym "stawiał" na sprzątającego - przecież używa wody i to ciepłej

    JanT.

  • 29. Data: 2014-10-24 15:51:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Prawda.

    > z tego co się wczytałem jest to woda z obiegu PEC czyli demineralizowana,
    > a ona nie kosztuje tyle co kranówka

    Nie to jest zwykła woda. To jest obieg wewnętrzny kamienicy już za
    wymiennikiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2014-10-24 15:53:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "JanT.KRK" napisał w wiadomości grup

    > a ja bym "stawiał" na sprzątającego - przecież używa wody i to ciepłej

    Nie ma dostępu.

    Pozdrawiam
    Ergie