  • 31. Data: 2014-10-24 16:06:02
    Temat: Re: Kradziez wody z obiegu CO
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Prawda.

    > Nie to jest zwykła woda. To jest obieg wewnętrzny kamienicy już za
    > wymiennikiem.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    wczoraj czytałem początek i coś nie zapamiętałem - sorki
    czyli tak jak pisał maniek i jeszcze dodatkowy kamień kotłowy w
    instalacji

  • 32. Data: 2014-10-24 16:25:28
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    Wpadłem niestety na raczej głupi pomysł a mianowicie wywiesić kartkę :)
    z treścią w stylu:

    Doszło do skażenia wody w instalacji CO. Osoby, u których są
    nieszczelności, miały kontakt z tą wodą proszone są o pilne zgłoszenie
    się do administracji.

    Jan Drawski

  • 33. Data: 2014-10-24 20:03:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 października 2014 16:25:31 UTC+2 użytkownik Jan Drawski napisał:
    > Wpadłem niestety na raczej głupi pomysł a mianowicie wywiesić kartkę :)
    > z treścią w stylu:

    Proponuje:

    UWAGA! Do instalacji CO okresowo dodawany jest monotlenek diwodoru, w razie
    kontaktu / wykrycia nieszczelnosci prosimy o pilny kontakt z administracja!

    Bedzie zgodne z prawda i bardziej tajemnicze :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2014-10-24 22:44:35
    Od: dolniak <d...@g...com>

    No dobra,czyli wszystko ustalone.
    Tylko że nadmanganian potasu bardzo latwo oddaje tlen-i w dodatku
    jednoatomowy,najbardziej agresywny.Po rozkladzie zmienia barwę na ciemny brąz.
    Dodawanie go do obiegu jest co najmniej niewskazane.
    Niestety,tylko mocne barwniki anilinowe wchodzą w grę.
    pozdro dolniak

  • 35. Data: 2014-10-26 12:22:31
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-10-24 09:02, Kris pisze:
    > Wadliwy wodomierz. Średnio wychodzi 4m3/os na miesiąc i to są realne wartości.

    chyba musisz do tego mieć jeszcze szablonowego mieszkańca

  • 36. Data: 2015-02-12 14:49:16
    Temat: Re: Kradziez wody z obiegu CO - final
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Witam!

    Pisałem tu jakieś trzy miesiące temu o regularnych kradzieżach wody z
    instalacji CO. Jeśli kogoś to jeszcze interesuje to podaję dalszy ciąg.

    Przekazałem wspólnocie wnioski z tej grupy (nadmanganian potasu albo inny
    barwnik). Oni skontaktowali się z prawnikiem i ten ich przestrzegł że mogą
    mieć problem bo jeśli "wiedzą" że ktoś tej wody używa to jej "zabarwienie"
    będzie narażeniem go na nadmierne straty jeśli np. użyje tej wody do prania.
    On odpowie za kradzież wody a oni za zniszczenie ubrań.

    Osobiście myślę że ten prawnik jakiś taki bardzo defensywny ale to nie moja
    broszka i decyzja.

    Wspólnota zrobiła to co ktoś inny tu sugerował. Wywiesiła na klatce kartki.
    Działanie było dwukierunkowe z jednej strony pojawiły się kartki z treścią
    że z instalacji regularnie ubywa wody i jeśli ktoś zauważył przeciek to
    niech go zgłosi a w przeciwnym razie zostanie przeprowadzony szczegółowy
    przegląd instalacji - czyli wszystko ok i zgodnie z prawem.

    Z drugiej strony zainteresowani mieszkańcy przez kilka dni żywo i
    "spontanicznie" dyskutowali o tym że do wody został dodany barwnik
    niewidoczny normalnie ale tylko w specjalnym świetle tak jak znaki na
    banknotach i jak zrobią śledztwo to wystarczy że u kogoś zostanie ślad
    jednej kropli tej wody i już będą wiedzieli. A przy tym licytowali się
    kwotami kar niby zasłyszanymi w innych wspólnotach gdzie był taki problem i
    administracja zrobiła śledztwo.

    I zadziałało :-) Jak widać socjologia działa prawie tak samo regularnie i
    powtarzalnie jak fizyka :-)

    Tak więc jak macie podobny problem u siebie to polecam takie rozwiązanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2015-02-12 15:42:28
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-12 14:49, Ergie wrote:
    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Tak więc jak macie podobny problem u siebie to polecam takie rozwiązanie.

    Są barwniki UV dodawane do chłodnic czy klimy. Było dodać faktycznie i
    zamontować kamerkę i oświetlacz UV przy wejściu do bloku.

  • 38. Data: 2015-02-18 18:58:39
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    KIKI pisze:

    > Są barwniki UV dodawane do chłodnic czy klimy. Było dodać faktycznie i
    > zamontować kamerkę i oświetlacz UV przy wejściu do bloku.

    Tyle że te barwniki barwią... Najpowszechniej stosowana jest
    fluoresceina - barwnik od czerwonego (w dużych stężeniach) do żółtego z
    zielonkawą fluorescencją w stężeniach małych. Tak więc nadal gacie na
    żto może ufarbować.

    --
    Darek

  • 39. Data: 2015-02-18 23:20:48
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-18 18:58, Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    > fluoresceina - barwnik od czerwonego (w dużych stężeniach) do żółtego z
    > zielonkawą fluorescencją w stężeniach małych. Tak więc nadal gacie na

    To niech złapią tego co wpuścił :-)