  • 11. Data: 2014-10-23 16:26:27
    Temat: Re: Kradziez wody z obiegu CO
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    rozumiem sytuacje. najlepiej byłoby takich meneli eksmitować na bruk,
    ale to fantastyka naukowa.
    Czy technicznie wykonalne jest wlanie czegokolwiek do instalacji CO? Czy
    to co wlejesz będzie wędrowało po budynku czy popłynie rurami do ciepłowni?
    JAk będzie krążyć po budynku, to wsyp nadmanganian potasu. Mozna by
    spróbowac jakiś olejek zapachowy, albo cokolwiek co będzie capić
    szczególnie w kontakcie z gorącą wodą!
    Zanim jednak zdecydujesz się podjąć jakiekolwiek techniczne wyzwanie,
    zastanów się co zrobicie jak już znajdziecie złodzieja. To wcale nie
    jest takie oczywiste, ani proste.

    ToMasz

  • 12. Data: 2014-10-23 19:29:58
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 23 października 2014 12:25:12 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > kradnie, ale mieszkanie na ostatnim piętrze robi się zimne (z powodu braku
    > wody w obiegu) i tak czy inaczej wodę trzeba uzupełnić.
    >
    > Jak na razie pomysły teoretyczne na wykrycie sprawcy mam dwa:
    > 1. Dodanie do wody jakiegoś nawanniacza (jak do gazu).
    > 2. Dodanie do wody barwnika świecącego w UV i po tygodniu przejście się po
    > klatce schodowej z lampą i patrzenie na klamki.
    >
    > Może ktoś ma jakiś prostszy pomysł?
    > A może ktoś w praktyce zrealizował któryś z tych co je podałem i może
    > polecić jakiś sprawdzony środek chemiczny?

    Administrator wywiesza na klatce kartę z informacją że w dniach..... będzie
    sprawdzany stan instalacji CO. W czasie kontroli trzeba sprawdzić gdzie występują
    potencjalne miejsca ubywania wody i albo je naprawić albo założyć plombę.

  • 13. Data: 2014-10-23 20:43:34
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 23-10-14 13:24, Ergie pisze:
    > Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Zakładam, że odkręca zaworek spuszcza wodę i nosi we wiaderku więc
    > zawsze trochę pobrudzi ręce.

    > Dobre :-)

    > W kamienicy jest 8 lokali. 3 wykupione mają jakieś "normlane" zużycie
    > rzędu 10-20m3 na miesiąc. Z 5 gminnych w jednym mieszka rodzina i też
    > zużycie jest "normlane". W pozostałych emeryci co im ledwo na gminny
    > dotowany czynsz wystarcza (choć na napoje jakoś im nie brakuje) i na
    > wszystkim oszczędzają u nich zużycia są poniżej 1m3 na miesiąc.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie
    10-20m3 na miesiąc na mieszkanie ?
    Na litość...mam mieszkanie własnościowe i liczniki ciepłej/zimnej wody.
    NIGDY nie wychodzi więcej niż 2 m3 przy dwóch osobach, a kąpiemy się
    codziennie i przynajmniej 1 pranie dziennie...:-).
    Nie roztaczamy przy tym swoistych zapachów...

  • 14. Data: 2014-10-23 21:22:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 20:43:42 UTC+2 użytkownik Dupek Żołędas
    napisał:

    > Na litość...mam mieszkanie własnościowe i liczniki ciepłej/zimnej wody.
    > NIGDY nie wychodzi więcej niż 2 m3 przy dwóch osobach, a kąpiemy się

    Zepsuty wodomierz? ;)
    Ja ma ryczalt, licza 5.2m3/mc*osobe. Sasiad kiedys zalozyl sobie wodomierze, bo
    doszedl do wniosku, ze to za duzo troche i po kwartale jednak z nich zrezygnowal, bo
    zuzycie mial takie samo pomimo oszczedzania po ich zamontowaniu.
    Do tego mosial doliczyc koszt legalizacji/odczytow... nijak sie nie kalkulowalo.

    WS

  • 15. Data: 2014-10-23 22:56:48
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Dupek Żołędas" wrote in message

    > Na litość...mam mieszkanie własnościowe i liczniki ciepłej/zimnej wody. NIGDY
    > nie wychodzi więcej niż 2 m3 przy dwóch osobach, a kąpiemy się codziennie i
    > przynajmniej 1 pranie dziennie...:-).

    A to ciekawostka. Mała wanna - 150l (moje małe akwarium jest większe, a i tak
    za małe dla kilku rybek) - duża głęboka wanna (200cm x 60cm x 60cm) zapełniona
    do połowy to teoretycznie 720l (ale ma zaokgrąglenia... to wody wejdzie
    mniej - jakieś 300-400l)

    Chyba najkrótszy prysznic to 20l.

    Więc 2 osoby po 20l przez 30 dni = 2x20x30= 1200l.
    Pranie ? min. 10l dzienne... - kolejne 300l.

    Już jest 1500l - mycie zębów ? :P Zmywarka? Kibelek ? ;)
    No chyba że wode spuszczacie też raz dziennie ;) to jest
    szansa zmieścić się faktycznie w tych 2m3 ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 16. Data: 2014-10-23 23:01:33
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > duża głęboka wanna (200cm x 60cm x 60cm) zapełniona
    > do połowy to teoretycznie 720l (ale ma zaokgrąglenia... to wody wejdzie

    ftu, zapełniona do pełna 720l - do połowy 360l ;)

  • 17. Data: 2014-10-24 00:57:41
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 23-10-14 23:01, Aleksander pisze:

    > ftu, zapełniona do pełna 720l - do połowy 360l ;)
    Tak czy owak z pewnością nie 30 m3, bo tyle zużywa cała moja kamienica
    (zajętych 8 mieszkań). Wiem ,bo płacę rachunki na podstawie wodomierza w
    studzience.

  • 18. Data: 2014-10-24 01:18:59
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Odnoszę wrażenie,że zapach nie przejdzie.Ani nie zdobędziesz takiego,który jest
    rozpuszczalny w wodzie,nie szkodzi instalacji itp,ani nie będziesz w stanie go
    dozować.
    Prościej barwniki.jakieś jaskrawe,anilinowe,np pod pozorem szukania wycieku w
    ścianie.Tylko że że wodę w obiegu tak samo trudno skazić ,jak w w wodociągu.Trzebaby
    albo wsypać (dużo i potem dozypywać)w naczynie wzbiorcze-jeśli jest,albo sprasowaną
    kostkę wlożyć do filtra na zasilaniu,-jeśli jest.Przy pompie gorzej,bo można ją
    zapchać.
    Wydaje mi się,Ze skoro gość mial caly sezon niegrzewczy na zrobienie takiego
    spustu,to i wy musicie to przemyśleć na spokojnie.Bo póki co,straty są nieduże,a
    koszty będą. Kto je poniesie? A-jak ktoś wspomnial-jak gościa zlapiecie,to co?A jak
    nie zlapiecie,bo jak zobaczy,że woda kolorowa,to przestanie brać?
    powodzenia dolniak

  • 19. Data: 2014-10-24 07:48:31
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    dolniak wrote:
> [...]
    > wspomnial-jak gościa zlapiecie,to co?A jak nie zlapiecie,bo jak
    > zobaczy,że woda kolorowa,to przestanie brać?

    jak przestanie brać to chyba dobrze?

  • 20. Data: 2014-10-24 08:51:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > NIGDY nie wychodzi więcej niż 2 m3 przy dwóch osobach, a kąpiemy się
    > codziennie i przynajmniej 1 pranie dziennie...:-).

    Nie chce mi się szukać dyskusji w archiwum ale jak kiedyś na ten temat
    rozmawialiśmy to w moje 9m3 na miesiąc nikt nie chciał wierzyć (bo niby za
    niskie). Teraz Ty piszesz że 10-20 jest za wysokie. Cóż to potwierdza tylko
    starą prawdę - że każdy jest inny.

    Mnie tam zużycie kilkanaście m3 zupełnie nie dziwi natomiast Twoje 2m3
    sugeruje jednak zepsuty licznik, bo to oznacza 33l na osobę na dzień. Dla
    przykładu już samo spuszczeni wody w oszczędnej spłuczce to 3/6l, czyli
    licząc 3 małe i jedną dużą potrzebę to już 15l na dzień, pralka 5,
    gotowanie/zmywanie 3 i na "mycie" pozostaje 10l.

    Pozdrawiam
    Ergie