  • 1. Data: 2011-01-04 17:10:44
    Temat: Kto uzywa LPG ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Podzielcie sie swoimi uwagami na temat uzytkowania instalacji oraz kosztów
    LPG.
    Jakie poniesliscie koszty montazu instalacji oraz koszty uzytkowania gazu z
    butli LPG ?
    Jakie sa oplaty stale ?
    Jakie zuzycie przy jakiej powierzchni grzewczej ?

  • 2. Data: 2011-01-04 18:46:42
    Temat: Re: Kto uzywa LPG ?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > z butli LPG ?
    > Jakie sa oplaty stale ?
    > Jakie zuzycie przy jakiej powierzchni grzewczej ?
    Wez olej. Zapomnij o LPG. Bedziesz niewolnikiem "kosztów stalych", umów z
    dostawcami, przegladów i nie wiadomo czego jeszcze

  • 3. Data: 2011-01-04 19:02:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Wez olej. Zapomnij o LPG. Bedziesz niewolnikiem "kosztów stalych", umów
    > z dostawcami, przegladów i nie wiadomo czego jeszcze

    A olej taniej wychodzi...?
    Z LPG z kolei pono jest taka sytuacja, że faktycznie niewolnikiem
    jesteś, kiedy wejdziesz w jakąś umowę lojalkę.
    Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby instalację i zbiornik zrobić
    na własny koszt i wtedy jesteś wolnym strzelcem - wybierasz dostawcę z
    najkorzystniejszych ofert.

    Inna sprawa... Sąsiad ma LPG i...
    :-)
    Właściwie to tym LPG tylko dogrzewa, a głównym źródłem ogrzewania u
    niego jest... kominek i hałda drewna przed domem :-D

    Nie wiem ile go wynosi i jaką ma butlę, ale mowił mi ostatnio, że włącza
    na 'trochę' rano i potem wieczorem.

    Faktycznie biega z drewnem do kominka w salonie.

    To już wolę swój ekogroszek w kotłowni i praktycznie na okrągło ciepło :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2011-01-04 21:50:36
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Wez olej. Zapomnij o LPG. Bedziesz niewolnikiem "kosztów stalych", umów z
    > dostawcami, przegladów i nie wiadomo czego jeszcze

    Wszystko racja, ale jak kiedys dociagna gz50 to trzeba wymienic kociol a nie
    tylko dysze.

    MS

  • 5. Data: 2011-01-04 22:06:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisal w wiadomosci

    > Wszystko racja, ale jak kiedys dociagna gz50 to trzeba wymienic kociol a
    > nie tylko dysze.

    I do tego koszt oleju wyzszy jak LPG.

  • 6. Data: 2011-01-04 22:26:03
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > I do tego koszt oleju wyzszy jak LPG.

    Ale chyba wartość energetyczna wyższa. Czy kotły na olej nie mogą pracować na
    gaz? Bo zdaje się takie w Dietrichu widziałem w ofercie.

  • 7. Data: 2011-01-04 22:35:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale chyba wartość energetyczna wyższa. Czy kotły na olej nie mogą pracować
    > na
    > gaz? Bo zdaje się takie w Dietrichu widziałem w ofercie.

    Oczywiście, że są takie kotły, ale w nich się wymienia cały palnik.
    Poza tym to nie są kotły kondensacyjne.
    Co do kosztów to mowa jest o całkowitych kosztach biorących pod uwagę
    wartości opałowe oraz opłaty.

  • 8. Data: 2011-01-04 22:54:00
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Podzielcie sie swoimi uwagami na temat uzytkowania instalacji oraz kosztów
    > LPG.

    troche obliczen:

    * Dane
    . dobry wegiel 1kg powyzej 23 MJ
    . gaz 1m3 -> 37 MJ
    . lpg = 46 000 kJ/kg, gestosc 0,55 kg/l

    * Cena za 100MJ
    prad, 100MJ=28kWh, 1kWh=0,50zl: 28*0,50 = 14 zl
    gaz, 2zl/m3, sprawnosc 85%: 100* 2*1,15/37 = 6,22 zl
    wegiel, 600zl/tona, popiol 15%, sprawn 75%: 100* 600*1,15*1,20/1000/23= 3,60 zl
    lpg, 2,70zl/l, sprawnosc 85%: 100/46 / 0,55 * 1,15 * 2,70 = 12,27 zl

    * cena za 1kWh:
    prad = 0,50zl
    gaz = 0,22 zl
    wegiel 0,13zl
    lpg = 0,44zl

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2011-01-04 22:55:59
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > Co do kosztów to mowa jest o całkowitych kosztach biorących pod uwagę
    > wartości opałowe oraz opłaty.

    Te związane z projektem, pozwoleniami i przeglądami zbiornika również? Podobno
    mało to nie kosztuje. Jeśli jeszcze zbiornik zakopany to w ogóle....

  • 10. Data: 2011-01-04 23:11:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2011 23:06, Plumpi pisze:

    > I do tego koszt oleju wyzszy jak LPG.

    A nie da się tankować przechodzonej frytury? Powinno wyjść taniej, w
    sumie to odpad...