  • 1. Data: 2011-01-03 23:10:17
    Temat: anoda magnezowa - pomiar?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Ktoś tu w którymś z wątków "przed chwilą" pisał o mierzeniu prądu na
    anodzie magnezowej... Jakoś nie mogę wątku znaleźć, ale ciekaw jestem, o
    co chodzi - bo instrukcja mi nic nie wspomina o takiej metodzie i tylko
    każą wymontowywać całą grzałkę.

    Jak dokonać tego pomiaru (gdzieś ta anoda wystaje jakimś kontrolnym
    kontaktem poza obudowę?) i czy może dotyczy to tylko niektórych modeli?

  • 2. Data: 2011-01-04 07:39:08
    Temat: Re: anoda magnezowa - pomiar?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    >
    > Jak dokonać tego pomiaru (gdzieś ta anoda wystaje jakimś kontrolnym
    > kontaktem poza obudowę?) i czy może dotyczy to tylko niektórych modeli?

    Są albo wkręcone i stykają się gwintem - wiec trzeba demontować ale sa i
    takie, że maja izolowany gwint i kabelek.
    Rozpinasz i mierzysz prąd. Chyba jak jest powyżej 1mA to jest jeszcze dobra.
    Nowa ma z 5mA.

  • 3. Data: 2011-01-04 22:53:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2011 08:39, kiki pisze:

> [...]
    > takie, że maja izolowany gwint i kabelek.
    > Rozpinasz i mierzysz prąd. Chyba jak jest powyżej 1mA to jest jeszcze

    Normalnie podpinam "goły" amperomierz?

    Swoją szosą - szkoda że te bojlery nie mają właśnie takiego wskaźnika
    zużycia... Trochę niewygodnie będzie dłubać.

  • 4. Data: 2011-01-05 07:21:33
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Swoją szosą - szkoda że te bojlery nie mają właśnie takiego wskaźnika
    > zużycia... Trochę niewygodnie będzie dłubać.

    Wejdziesz na taborecik i wydłubiesz ale często bez wykręcenia się nie da. U
    mnie jest kabelek ale dookoła korozja samego płaszcza zbiornika od zewnątrz.
    Niby prąd mam ponad 3mA.

  • 5. Data: 2011-01-05 07:25:00
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    wiadomości news:4d23a50d$1@news.home.net.pl...

    > Swoją szosą - szkoda że te bojlery nie mają właśnie takiego wskaźnika
    > zużycia... Trochę niewygodnie będzie dłubać.

    A ja musze spuszczać 300l wody aby wykręcić i oglądnąć gdyż projektanci w
    Austria Email nie przewidzieli izolowanej anody na czas pomiaru. Z tym że
    przy pierwszej wymianie ja to przerobię na kabelek.

    Marek