  • 1. Data: 2011-01-03 23:30:26
    Temat: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: Mariusz <m...@T...pl>

    witam,

    macie opomiarowane ogrzewanie i możecie okreslić Wasze koszty za grudzień?

    mieszkam pod Szczecinem, dom nowy ok. 150m2 użytkowej, ogrzewam pompą
    ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    jestem ciekaw Waszych wyników,

    pzdr
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-01-03 23:42:53
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:4d225c42

> [...]
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    Obawiam sie, ze mit wyjatkowej oplacalnosci legl w gruzach...

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-01-04 00:07:01
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Mariusz" <m...@T...pl> wrote:
> [...]
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    U mnie przez grudzień poszło jakieś 200m3 gazu w taryfie W2. Czyli
    340zł+20zł za abonament=360zł.
    Dom 180m2 powierzchni użytkowej (mieszkalnej, garaż mam wolnostojący),
    temperatura 21-22 stopnie. Nie obniżam na noc ani w dzień, za to sporo palę
    w kominku. Przez grudzień poszło z 8 taczek drewna. 2 razy wysypywałem
    popiół.
    Kocioł mam atmosferyczny, vaillant, zasobnik 300l. Cała instalacja wod-kan i
    c.o mnie kosztowała 3500zł robocizna i 21 tys. materiały. Przyłącze gazu i
    wody - ok. 1000zł. A jak u Was? ;)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-01-04 06:59:27
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 4 Sty, 01:07, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > U mnie przez grudzie posz o jakie 200m3 gazu w taryfie W2. Czyli
    > 340z +20z za abonament=360z .
    > Dom 180m2 powierzchni u ytkowej (mieszkalnej, gara mam wolnostoj cy),
    > temperatura 21-22 stopnie. Nie obni am na noc ani w dzie , za to sporo pal
    > w kominku. Przez grudzie posz o z 8 taczek drewna. 2 razy wysypywa em
    > popi .
    > Kocio mam atmosferyczny, vaillant, zasobnik 300l. Ca a instalacja wod-kan i
    > c.o mnie kosztowa a 3500z robocizna i 21 tys. materia y. Przy cze gazu i
> [...]

    U mnie dom 160 m2, garaż nieogrzewany ale w bryle budynku. Temp w domu
    ok 23 st.
    W grudniu spaliłem ok 20 worków węgla tj ok 500 kg tj ok 360 zł.
    W tym roku nie liczę dokładnie worków ale w zeszłą zimę ogrzewanie od
    listopada do końca kwietnia wyszło ok 2400zł.

    P.S.
    U wątkotwórcy w sumie to nie dużo jak za ogrzewanie prądem. Niestety
    pewnie inwestycja w PC nieprędko sie zwróci.
    Ciekawe jaka jest żywotnośc PC. Pare lat temu juz były pierwsze PC,
    ciekawe czy ktoś juz musial zmieniać bądź naprawiać.
    Ja swój kocioł licze na 10 lat, ale kupno nowego całego to koszt ok
    6000zł.

    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2011-01-04 07:18:26
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@T...pl> napisał w
    > wiadomości news:4d225c42

    > Obawiam sie, ze mit wyjatkowej oplacalnosci legl w gruzach...

    U mienia tez dom 150m2 z tym że w bryle jest 18m2 ogrzewanty ciepłem budynku
    garaż.
    Gaz GZ50 w taryfie W2:
    Stan licznika na dzień:
    05.listopad.2010 5175m3
    01.styczeń.2011 5520m3
    Zużycie za dwa miesiące 345m3
    Koszt za gaz 631zł plus koszty stałe za dwa miesiące ~40zł.
    Razem za dwa te miesiące mam do zapłacenia ~670zł.

    Marek

  • 6. Data: 2011-01-04 07:23:30
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > temperatura 21-22 stopnie. Nie obniżam na noc ani w dzień, za to sporo
    > palę w kominku. Przez grudzień poszło z 8 taczek drewna. 2 razy

    Ja narazie nie mam kominka ale w przyszłym sezonie postaram się aby już był.

    > Kocioł mam atmosferyczny, vaillant, zasobnik 300l. Cała instalacja wod-kan
    > i c.o mnie kosztowała 3500zł robocizna i 21 tys. materiały. Przyłącze gazu
    > i wody - ok. 1000zł. A jak u Was? ;)

    Mam prawdopodobnie identyczny kocioł (VUW240) i także zbiornik 300l ale
    dwuwężownicowy gdzie dolna jest podłączona do solarów.
    Całą instalację robiłem sam a te twoje 21tys za materiały to mi się
    przesadzone mocno wydaje. Co ci ten hydraulik nawkręcał?

    Marek

  • 7. Data: 2011-01-04 07:31:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >Ciekawe jaka jest żywotnośc PC. Pare lat temu juz były pierwsze PC,
    >ciekawe czy ktoś juz musial zmieniać bądź naprawiać.

    Wedle informacji serwisanta przemysłowych urządzeń chłodniczych pompa z
    akceptowalną sprawnością pożyje 10-15lat ale już co roku należy się
    spodziewać spadającego COP. Nie ma siły to jest sprężarka przecież.
    Wyliczyliśmy że w porównaniu do silnika diesla 10lat pracy sprężarki to
    tyle motogodzin co 600tys km przejechanych autem z silnikiem diesla.

    >Ja swój kocioł licze na 10 lat, ale kupno nowego całego to koszt ok
    >6000zł.

    Mój szwagier ma kocioł atmosferyczny Vaillanta który do 20tki dochodzi. Ja
    mam podobnej konstrukcji atmosferyczny także Vaillanta i odpukać 4 lata już
    bez zająknięcia.

    Marek

  • 8. Data: 2011-01-04 07:34:21
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Obawiam sie, ze mit wyjatkowej oplacalnosci legl w gruzach...

    Dokładnie. Ta inwestycja nigdy sie nie zwróci. Piec gazowy 24kW termet czy
    coś podobnego to koszt 1700zł plus troszkę armatury i to są całe koszty.
    Eksploatacja podobna też 400zł/miesiąc, a nawet gdyby było 600 to i tak nic
    nie zmienia.

  • 9. Data: 2011-01-04 07:42:01
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:4d225c42$1@news.home.net.pl...
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    20-21 stopni to masz po prostu zimnawo jak na mój gust, zresztą jak
    wiekszość która opala swoje domy gazem/prądem. IMHO komfort cieplny budynków
    ogrzewanych gazem jest kiepski, dlatego większośc dogrzewa się kominkami.

  • 10. Data: 2011-01-04 08:09:29
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    170m2 licząc od wysokości użytkowej (tak jak w projekcie). w rzeczywistości
    grubo ponad 200m2
    rodzina 5 osób. temp jak u Ciebie. źródło ciepła - gaz. koszt ~ 450zł