  • 1. Data: 2011-01-04 19:53:14
    Temat: srednia temp 12-2010 slask
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    hej
    jak juz tak wszyscy opisuja swoje spalanie chcialbym dodać jaka mam
    średnią temperaturę na zewnatrz w grudniu

    czujnik 2m nad ziemią, odczyt co 10 minut zapisywany do bazy danych sql
    wynik uśrednienia wszystkich wyników (5000) -3,5st

    np
    05-12-2010 03:00:00 -18.00

    temp jest troche zawyzona bo przez 2h dziennie czujnik jest oswietlany
    przez slonce.

    michal

  • 2. Data: 2011-01-04 21:03:27
    Temat: Re: srednia temp 12-2010 slask
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > temp jest troche zawyzona bo przez 2h dziennie czujnik jest
    > oswietlany przez slonce.

    To nie trochę chyba a sporo w takim razie.

    A propos rejestracji. Ja właśnie przysiadam powoli do swojego
    kolejnego projektu. Dawno się już nie bawiłem prockami. Urządzenie
    będzie miało szumną nazwę "Rejestrator wartości pomiarów elektrycznych
    i fizycznych". Wyświetlacz graficzny 192x64, uC AVR, port USB do
    komunikacji z PC oraz kartę CF i parę pierdół. Układ będzie
    rejestrował:
    temperaturę w oparciu o przetworniki dallas oraz PT100 w zależności od
    potrzeb i wyboru
    natężenie oświetlenia,
    prędkość wiatru, (w kolejnym etapie budowy)
    przepływ cieczy (w kolejnym etapie budowy)
    napięcie stałe,
    prąd stały,
    Urządzenie będzie wyliczać ilości energii elektrycznej prądu stałego
    oraz energii cieplnej na podstawie przepływomierza.
    Będzie mógł przedstawiać dane w postaci wykresów lub tabel na
    wyświetlaczu oraz tworzyć statystyki.
    Skolekcjonowane wyniki pomiarów (próbki) będą gromadzone na karcie CF
    lub będą mogły być wysyłane do PCta przez USB w celu obróbki np. w
    Excellu.
    Będzie można wykorzystać proste algorytmy zaimplementowane w
    urządzeniu służące w różnych celach. Na podstawie mierzonych danych
    wejściowych i wybranego algorytmu można będzie sterować 1-2
    przekaźniki, serwomechanizm z regulowanym kątem obrotu lub wyjście PWM
    do regulacji obrotów silnika itp.

    Marek

  • 3. Data: 2011-01-04 21:26:15
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]

    > czujnik 2m nad ziemią, odczyt co 10 minut zapisywany do bazy danych sql
    > wynik uśrednienia wszystkich wyników (5000) -3,5st

    czym to mierzyles?

    --
    pozdr Z.