  • 1. Data: 2014-07-27 13:43:55
    Temat: Ktoś kopie płytkie tonele
    Od: p...@k...org

    Witam,

    Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce bardzo płytkie tunele w darninie - długie
    na kilka metrów. Czasami trafiają się otwory o średnicy ok. 3 cm. Brak jest krecich
    kup, tylko wybrzuszona ziemia, ponadto nigdy nie widziałem, żeby krety kopały w taki
    sposób. Robi się tego coraz więcej wygląda to raczej brzydko. Czy ktoś wie kto to
    może być i jak go zniechęcić? Tu są zdjęcia:

    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/T_2014-07_20.jpg
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/T_2014-07_19.jpg
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/T_2014-07_21.jpg
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/T_2014-07_22.jpg

    Pozdrawiam,

    Piotr (UnclePete)

  • 2. Data: 2014-07-27 14:40:07
    Temat: Re: Ktoś kopie płytkie tonele
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.14 13:43, p...@k...org pisze:

    > Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce bardzo płytkie tunele w darninie -
    długie na kilka metrów.

    Nornice. Polubić. ;-)

    --
    collie

  • 3. Data: 2014-07-27 19:19:48
    Od: p...@k...org

    > Nornice. Polubiďż˝. ;-)

    A jak się nie uda polubić? Bo straty większe, niż od kretów...

  • 4. Data: 2014-07-27 21:22:08
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-27 13:43, p...@k...org pisze:
    > Witam,
    >
    > Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce
    Jest jeszcze opcja, że to karczownik ziemnowodny.
    Polubić możesz, ale niekoniecznie. Możesz złapać - patrz wątek z 6.07
    Jacek

  • 5. Data: 2014-07-27 21:27:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.14 19:19, p...@k...org pisze:

    > A jak się nie uda polubić? Bo straty większe, niż od kretów...

    Tego już nie wiem. Ale poczekaj chwilę, na pewno niebawem odezwie się
    wikipedyczna Ikselka, która wyczyta gdzie trzeba, jakiego zajzajeru
    trzeba użyć, by pogonić z ogrodu i nornice. Ma w tym wprawę. ;-)

    --
    collie

  • 6. Data: 2014-07-27 22:26:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    W dniu 2014-07-27 21:27, collie pisze:

    > Tego już nie wiem. Ale poczekaj chwilę, na pewno niebawem odezwie się
    > wikipedyczna Ikselka, która wyczyta gdzie trzeba, jakiego zajzajeru
    > trzeba użyć, by pogonić z ogrodu i nornice. Ma w tym wprawę. ;-)

    U mnie nornice znikły wraz z kretami - psy pogoniły. Ale Ty możesz
    gnojówką - masz w tym wprawę.

  • 7. Data: 2014-07-27 22:32:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    W dniu 2014-07-27 13:43, p...@k...org pisze:
    > Ktoś bardzo aktywny kopie

    http://poradnikogrodniczy.pl/kret.php
    "(...)Krety, nornice, karczownik czy myszy - jak je odróżnić?
    Dokładne przyjrzenie się powstałym zniszczeniom pozwoli nam określić,
    które zwierze wyrządziło szkody i wybrać właściwą metodę na pozbycie się
    go z ogrodu.

    Najłatwiejsza do rozpoznania będzie mysz polna, gdyż nie usypuje ona
    kopczyków na powierzchni ziemi, a jedynie drąży podziemne korytarze.
    Korytarze wygrzebane przez mysz polną mają przekrój kołowy, średnicę w
    granicach 3 do 4 cm i połączone są licznymi pionowymi wyjściami na
    powierzchnię.

    krety zwalczanie - kopce
    Wczesną wiosną może nas spotkać niemiłe zaskoczenie, gdy po stopnieniu
    śniegu zobaczymy nasz trawnik oszpecony licznymi kopcami.

    krety zwalczanie - jak rozpoznać kreta
    Efekty działalności kreta jest łatwo rozpoznać. Kopce ziemi, tworzone
    podczas wypychania gleby z podziemnych korytarzy, są regularne i mogą
    być także dość wysokie.

    krety zwalczanie - butelki
    Samodzielnie możemy na działce zbudować odstraszacz z umieszczonych na
    drewnianym paliku butelek z tworzyw sztucznych oraz aluminiowych puszek
    po napojach. Poruszane przez wiatr, spowodują drgania, których krety
    bardzo nie lubią.

    Z myszami bywają mylone nornice lub norniki. Mają one mniejsze uszy,
    krótszy ogon i krótsze łapy. W przeciwieństwie do myszy norniki
    najchętniej jedzą zieloną trawę, a zimą kłącza różnych roślin. Zdarza
    się czasem, że kiedy nie mogą znaleźć nic innego do jedzenia, ogryzają
    korę. Nornice występują w lasach, a norniki na polach i na wilgotnych
    łąkach.

    Jeżeli widoczne są kopczyki, sprawcą zniszczeń będzie kret lub
    karczownik. Tunele kopane przez karczownika mają przekrój jajowaty (są
    bardziej szerokie) i szerokość około 5 cm. Kopczyki usypane z ziemi
    usuniętej z tunelu są płaskie. Krety natomiast usypują kopczyki nieco
    bardziej "czubate", a wydrążone przez nie tunele mają większą wysokość
    niż szerokość. Aby mieć stuprocentową pewność, możemy na próbę
    rozgrzebać około metrowy odcinek korytarza wydrążonego przez zwierzę. Po
    około 6-ciu godzinach lub następnego dnia sprawdzamy stan zniszczonego
    tunelu. Jeżeli został on odbudowany, to mamy do czynienia z
    karczownikiem, gdyż krety nigdy nie odtwarzają zniszczonego chodnika.(...)"

    http://poradnikogrodniczy.pl/jak-pozbyc-sie-nornic-z
    -ogrodu.php

  • 8. Data: 2014-07-27 23:07:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.14 22:26, Ikselka pisze:

    > U mnie nornice znikły wraz z kretami - psy pogoniły. Ale Ty możesz gnojówką - masz
    > w tym wprawę.

    A nie mówiłem? Po cichu liczyłem jednak, że wystąpisz z tą tzw. gnojówką, którą
    robisz z pokrzywy. Piotr pewnie też będzie zawiedziony, bo przecież dla paru
    głupich nornic nie będzie szukał pary krwiożerczych psów, prawda?

    --
    collie

  • 9. Data: 2014-07-27 23:14:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.14 22:32, Ikselka pisze:

    > http://poradnikogrodniczy.pl/jak-pozbyc-sie-nornic-z
    -ogrodu.php

    No nie, zdradziłaś online Wikipedię? Nieładnie... :-(

    --
    collie

  • 10. Data: 2014-07-28 09:02:39
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik <p...@k...org> napisał

    >Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce

    Jeśli ktoś, to może sąsiad.