  • 1. Data: 2010-11-06 13:48:16
    Temat: Ktoś z was włącza/wyłącza zdalnie kocioł CO?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam.
    Chciałbym realizować taką funkcję, tylko zastanawia mnie jedna sprawa:
    Sytuacja taka: kocioł pracuje na pół gwizdka lub w trybie przeciwzamrozeniowym a ja
    wracam o 1
    dzień wcześniej do chaty niż ustalono z kotłem.
    I teraz wysyłam semesa, klikam w necie leci sygnał włączający.Tylko co włączyć?
    1. Zasilanie kotła? lekko bez sensu - skoro bezpieczniej jest mieć go na stend bayu
    2.Zmostkować regulator pokojowy? tak,jeżeli jest zwykłym włącz/wyłącz. A jak działa
    na open thermie
    to co wówczas?

    Pomyślałem o chamskim rozwiązaniu: przekaźnik odłącza inteligentny programator i
    zwiera pozostałe
    styki każąc kotłowi grzać "w ciemno" Ale to rozwiązanie mało eleganckie.
    Ktoś ma jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2010-11-06 13:52:12
    Temat: Re: Ktoś z was włącza/wyłącza zdalnie kocioł CO?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2010-11-06 14:48, Rentier pisze:
> [...]
    >
    > Pomyślałem o chamskim rozwiązaniu: przekaźnik odłącza inteligentny
    > programator i zwiera pozostałe styki każąc kotłowi grzać "w ciemno" Ale
    niektóre kotły mają możliwość zdalnej administracji np przez linie
    telefoniczną

    Michał

  • 3. Data: 2010-11-06 14:46:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > włączyć?
    > 1. Zasilanie kotła? lekko bez sensu - skoro bezpieczniej jest mieć go na

    To nie jest dobry pomysl, kociol powinien imec stale zasilanie.

    > 2.Zmostkować regulator pokojowy? tak,jeżeli jest zwykłym włącz/wyłącz. A
    > jak działa na open thermie to co wówczas?

    Najprosciej ustawic 5 stopni na termostacie - zwykle maja to na jednym
    przelaczniku.

  • 4. Data: 2010-11-06 19:19:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 06 Nov 2010 14:48:16 +0100, Rentier napisał(a):

> [...]
    zwiera pozostałe
    > styki każąc kotłowi grzać "w ciemno" Ale to rozwiązanie mało eleganckie.

    A co steruje kotłem?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-11-06 20:37:16
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > niektóre kotły mają możliwość zdalnej administracji np przez linie
    > telefoniczną

    dokladnie - kilka, czy nawet juz nascie lat temu mialem kociol na olej
    opalowy i taka byla mozliwość sterowania

    caly czas w zime grzal tak by bylo 5stopni wewnątrz a jak mialem jechac na
    wies i chcialem przyjechać do ciepłego domu dzwonilem pod domowy nr tel,
    wybieralem okreslony wewnętrzny i kocioł się załączał na tryb normalny
    (powiedzmy na 21stopni) lub wyłączał spowrotem na tryb przeciwzamrozeniowy.

    Przez telefon nie mozna bylo oczywiści regulować temperatury - było
    okreslona w programie

    Sprawdzalo sie to to weekendowo na przyklad.

    uciu

  • 6. Data: 2010-11-06 21:40:48
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A co steruje kotłem?

    O takie coś:
    http://www.dedietrich.pl/Produkty/Katalog-produktow/
    Wyposazenie/Systemy-regulacji/Regulator-pogodowy-CEL
    CIA-20

  • 7. Data: 2010-11-06 22:17:48
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > 2.Zmostkować regulator pokojowy? tak,jeżeli jest zwykłym włącz/wyłącz. A
    > jak działa na open thermie to co wówczas?

    Ciekawym rozwiązaniem jest
    kocioł Vaillant z szyną ebus
    do tego
    Vaillant calorMATIC 430
    i moduł internetowy
    vrnetDIALOG

    i można zarządzać zdalnie temperaturą w domu
    pozdrawiam
    AT

  • 8. Data: 2010-11-06 23:38:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 06 Nov 2010 22:40:48 +0100, Rentier napisał(a):

    > O takie coś:
    > http://www.dedietrich.pl/Produkty/Katalog-produktow/
    Wyposazenie/Systemy-regulacji/Regulator-pogodowy-CEL
    CIA-20

    To zmień go na taki, który będzie miał dodatkowe wejście sterujące...
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2010-11-07 17:31:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3NHxFV$J4v@mike.oldfield.org.pl...

    Wyposazenie/Systemy-regulacji/Regulator-pogodowy-CEL
    CIA-20

    > To zmień go na taki, który będzie miał dodatkowe wejście sterujące...

    WOW! Jak zwykle superbohater udziela super rady :D

  • 10. Data: 2010-11-07 17:37:02
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To zmień go na taki, który będzie miał dodatkowe wejście sterujące...
    Noo nieeeee.....kilka stów w zlew?
    Czuję,że przekaźnik rozłączający kabel z open therm i zwierający wejście kotła,żeby
    myślał,że
    pracuje na manualu będzie mooooocno tańsze?