  • 1. Data: 2010-11-06 10:20:47
    Temat: ściana zewnętrzna/ problem z wyborem
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    mam taki dylemat, kupiłem projekt domu (start przewidziany na wiosne
    wiec mam czas na podjęcie decyzji) i zgodnie z tym projektem ściana
    zewnętrzna jest jednowarstwowa z bloczka 36,5 o gęstości 400.Wyczytałem
    w necie różne opinie a to że jednowarstwowa technologia wychodzi o wiele
    drożej, a to że jest zimniejsza i kończy sie an tym że trzeba wiecej
    grzać w domu.
    Może ktoś mi podpowiedzieć jak to wygląda? Jestem za pozostaniem przy
    ścianie jednowarstwowej... czy to dobra opcja?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2010-11-06 11:13:27
    Temat: Re: ściana zewnętrzna/ problem z wyborem
    Od: "adi" <a...@g...com>

    jednowarstwowa ytong 130 zł/m^2 plus tynk 30zł/m^2,dwuwarstwowa ytong 24cm
    50 zł /m^2 plus ocieplenie w granicach 100 zł/m^2, mur dwuwarstwowy
    zdecydowanie cieplejszy a co za tym idzie mniej wydasz na ogrzewanie,
    decyzja nalezy do ciebie

  • 3. Data: 2010-11-06 11:36:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ark_fx napisał:

    > Może ktoś mi podpowiedzieć jak to wygląda? Jestem za pozostaniem przy
    > ścianie jednowarstwowej... czy to dobra opcja?

    Ściana jednowarstwowa wybacza mniej fuszerek i musisz mieć dooobrą
    ekipę, żeby Ci zrobiła ją dobrze.

    Dwuwarstwowa natomiast jest tak popularna, że każdy średnio rozgarnięty
    murarz ze wsi Ci zrobi ją co najmniej poprawnie - większa konkurencja,
    to i większa możliwość wyboru fachowca.

    Ja stawiam na dwuwarstwową :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-11-06 14:19:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Może ktoś mi podpowiedzieć jak to wygląda? Jestem za pozostaniem przy
    > ścianie jednowarstwowej... czy to dobra opcja?

    Zrób dwuwarstwową. Sciana konstrukcyjna najtańsza i tak cienka jak to
    konstrukcyjnie możliwe, ocieplenie najgrubsze na jakie cie stać.

    b.

  • 5. Data: 2010-11-06 16:11:34
    Od: barcys <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-06 11:20, ark_fx pisze:
> [...]
    > Może ktoś mi podpowiedzieć jak to wygląda? Jestem za pozostaniem przy
    > ścianie jednowarstwowej... czy to dobra opcja?

    Mam jednowarstwową z ytonga gr. 40 cm gęstość 400. Bardzo fajna
    technologia ale wymaga dobrych wykonawców. W domu ciepło i sucho. Opału
    idzie naprawdę niewiele (4 sezon zaczyna się obecnie). Ogólnie dom
    zdecydowanie cieplejszy od większości bylejak zbudowanych i obłożonych
    styropianem.
    Polecam ale tylko z dobrą ekipą
    Bartek

  • 6. Data: 2010-11-06 16:22:02
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Mam jednowarstwową z ytonga gr. 40 cm gęstość 400. Bardzo fajna
    > technologia

    czyli twierdzisz ze ściana 24+15 cm styro jest równa twojej bądź
    zimniejsza, zapomnij zawsze styro w racjonalnej ilości wygra z jakąkolwiek
    ścianą, na dowód podam ci że buduje domy więc wiem coś na ten temat i znam
    wielu kozaków którzy budowali mury 44 cm z porothermu (podobno
    najcieplejszy) a po sezonie czy dwóch ocieplali i pytam gdzie tu logika i
    oszczędność?

  • 7. Data: 2010-11-06 16:32:46
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "barcys" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    > technologia ale wymaga dobrych wykonawców. W domu ciepło i sucho. Opału
    > idzie naprawdę niewiele (4 sezon zaczyna się obecnie). Ogólnie dom

    ..
    > zdecydowanie cieplejszy od większości bylejak zbudowanych i obłożonych
    > styropianem.

    Właśnie to zawsze mówię. Ale z e względu na możliwe fuszerki trzeba wybrać
    kompromis.
    Budować z betonu komórkowego i mieć w odwodzie troszkę styropianu.

  • 8. Data: 2010-11-06 16:35:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message

> [...]
    > temat i znam wielu kozaków którzy budowali mury 44 cm z porothermu
    > (podobno najcieplejszy) a po sezonie czy dwóch ocieplali i pytam gdzie tu

    Porotherm to gówno do kwadratu. Sam mam z tego shity sciany. Odradzam
    każdemu. Pomijając spekulacje co cieplejsze ja proponuję tani gazobeton na
    cienkie spoiny pionowe i poziome, może nawet z kleju i na to styropian.
    Pod parapety i na szczyty najcieplejszy ytong 350

  • 9. Data: 2010-11-06 17:41:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "barcys" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam jednowarstwową z ytonga gr. 40 cm gęstość 400. Bardzo fajna
    > technologia ale wymaga dobrych wykonawców. W domu ciepło i sucho.

    Ciepło jest bo grzejsz ale weź kalkulator i policz jaka by była sciana: 25cm
    sciany konstrukcyjnej+15 styro. Tak na oko będzie cieplejsza. Trzeba by tez
    porównac ceny ale nie chce mi sie szukac.

    b.

  • 10. Data: 2010-11-06 17:55:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > 25cm sciany konstrukcyjnej+15 styro. Tak na oko będzie cieplejsza. Trzeba
    > by tez porównac ceny ale nie chce mi sie szukac.

    nawet policzyłem: sciana z silki 18cm+22cm (grubosc sciany w sumie 0,4) jest
    lepsza temicznie o 60% niz jednowarstwowa ytong.
    Aby miec tak samo ciepłą sciane jak ze wspomnianego ytonga wystarczy miec
    0,18silki+14styro czyli 8cm mniej - co juz moze miec wpływ na uzyskaną
    powierzchnie domu.

    Scianom jednowarstwowym mówimy stanowcze nie :-)))

    b.