  • 11. Data: 2010-11-06 19:36:27
    Temat: Re: ściana zewnętrzna/ problem z wyborem
    Od: barcys <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11/6/10 6:55 PM, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nawet policzyłem: sciana z silki 18cm+22cm (grubosc sciany w sumie 0,4)
    > jest lepsza temicznie o 60% niz jednowarstwowa ytong.
    > Aby miec tak samo ciepłą sciane jak ze wspomnianego ytonga wystarczy
    > miec 0,18silki+14styro czyli 8cm mniej - co juz moze miec wpływ na
    > uzyskaną powierzchnie domu.
    >
    > Scianom jednowarstwowym mówimy stanowcze nie :-)))
    >

    > b.

    Mów co chcesz, licz jak umiesz. Mieszkam pod Suwałkami przeżyłem w tym
    domu już trzy zimy, moje wydatki na opał jak na razie zamykają się w
    granicach 2 tys zł/sezon (dom 200 m^2 podłóg + pełne podpiwniczenie)
    temperatura minimum 22^0C piec na ekogroszek + kominek. Wszyscy moi
    znajomi mający tzw ciepłe domy (ściany 2 lub 3 warstwowe) płacą więcej i
    utrzymują niższą temperaturę (bo podobno zdrowiej). Wszelkie liczenia
    jakości ścian rozbijają się o faktyczne parametry, na papierze
    prawdopodobnie wygląda to super w rzeczywistości jest inaczej. Ostatnio
    w którymś z miesięczników budowlanych wyliczyli że 80% ocieplenia w
    Polsce jest wadliwie położone. Poza tym to tylko mur zostają jeszcze
    stropy, dach, okna, drzwi, progi, podbitka itd.
    Jeżeli dom będzie dobrze zbudowany i projekt nie jest wydumany to każdy
    materiał będzie O.K.
    Poza tym ściana jednowarstwowa to jest to spróbuj oprzeć drabinę o swój
    dwuwarstwowy mur czy złożyć nieopodal wejścia do domu trochę drewna -
    uszkodzenie pewne - nie mówiąc o murówkach, myszach i innych
    stworzeniach moszczących się chętnie w ociepleniu.

    Ścianom 2 warstwowym mówimy stanowcze NIE! :-)

    Pozdrowienia
    Bartek

  • 12. Data: 2010-11-07 02:42:50
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "barcys" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    >W dniu 11/6/10 6:55 PM, Budyń pisze:

    Ja bym jeszcze dodał - dachom ocieplanym wełną w obecny sposób mówimy
    stanowcze NIE !
    Dach i sposób jego ocieplenia wełną to porażka.

  • 13. Data: 2010-11-07 06:52:17
    Od: barcys <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11/7/10 3:42 AM, kiki pisze:
    > "barcys" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Ja bym jeszcze dodał - dachom ocieplanym wełną w obecny sposób mówimy
    > stanowcze NIE !
    > Dach i sposób jego ocieplenia wełną to porażka.

    Dobre!
    U nas modny zaczyna być natrysk piany
    P.
    Bartek

  • 14. Data: 2010-11-07 19:28:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Dobre!
    > U nas modny zaczyna być natrysk piany

    natrysk piany też nie robi wiele dobrego. Więźba się rusza i piana odejdzie
    od krokwii, porobią się szpary i zacznie wiać.

    Ja bym zrobił dach jako atrapę, a skosy odlał i ocieplił. Na to strop.
    Wczoraj wiało jak cholera, a na poddaszu czuć chłodek i powiewy.
    Wełny nigdy się nie uszczelni żeby wykluczyć wpływ wiatru.
    Gdybym kiedyś budował ponownie to właśnie tak by był zbudowany.

  • 15. Data: 2010-11-07 23:00:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Wełny nigdy się nie uszczelni żeby wykluczyć wpływ wiatru.
    > Gdybym kiedyś budował ponownie to właśnie tak by był zbudowany.

    Ja... kiki... daj se wreszcie luz.
    Przyjedź do mnie i zobaczysz czy coś wieje i podwiewa - dom mam w górach
    i tu dopiero wieje - teraz, jesienią szczególnie.
    A wiatroizolacji nie dawałem, ani żadnych tam membran.

    No mówię Ci !!! Nic nie wieje... chyba, że okna pootwieram, to wtedy
    wieje i to mocno.

  • 16. Data: 2010-11-07 23:46:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 20:36, barcys <b...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > temperatura minimum 22^0C piec na ekogroszek + kominek. Wszyscy moi
    > znajomi mający tzw ciepłe domy (ściany 2 lub 3 warstwowe) płacą więcej i
    > utrzymują niższą temperaturę (bo podobno zdrowiej). Wszelkie liczenia

    A grzeja tez weglem? ;)

    [...]
    > Poza tym ściana jednowarstwowa to jest to spróbuj oprzeć drabinę o swój
    > dwuwarstwowy mur czy złożyć nieopodal wejścia do domu trochę drewna -
    > uszkodzenie pewne - nie mówiąc o murówkach, myszach i innych

    W zyciu nie dotykales chyba sciany dwuwarstwowej - ja o swoja moge
    oprzec drabine (ale tego nie robie bo mi szkoda brudzic tynk ;-), a
    sasiad ma z dwoch stron dom oblozony od ziemi do podbitki drewnem do
    kominka - pod okapem :-) 2 x klej z siatka + tynk daje gruba i w miare
    odporna powloke. Na pewno byle drabina nie zrobisz mu krzywdy (no
    chyba ze sie rozpedzisz i ja w ten styropian wbijesz ;) Wszystkie
    ciezsze metody uszkadzania sciany - uszkodza rowniez elewacje sciany
    1W (walenie mlotem i takie tam). Uderzajac sciane 2W piescia
    conajwyzej sobie skore zedrzesz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.