  • 91. Data: 2010-07-08 20:27:45
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5adcdf85-d7e1-43f1-b7aa-

    >Maniek, ja w tej lazience rwalem tynki i podloge na glebokosc 0,5m.
    >Wszystkie rury i kraniki, dywaniki mam nowe. No sory, CO i bojler mam
    >stary i przeplywowy tez.Robie dodatkowy kibel. Wszystko miesci sie
    >ponizej tych 4kzl.
    >ile razy mam ci to jeszcze pisac? Wlasnie remont jest poprawianiem
    >tego co trzeba a nie wszystkiego. Wtedy sie to by nazywalo "wymiana".

    Ja Ci wierze i nie o wiare tu chodzi. Chodzi o to, ze jesli chcialbys
    uzyskac poziom dzisiejszych standardow (kontrowersyjny zwrot) to wymiana
    pomniejszych rzeczy nie wystarczy. To, ze wszystko lub prawie wszystko
    dziala i da sie z tym zyc jest oczywiste.

    >Jeszcze raz mam napisac ze rwalem podloge pol metra?
    >Tak sie sklada ze piec mam wymieniony 3 lata temu, za 3,5kzl. Rur nie
    >wymieniam bo po co. Tylko pompke mi dolozyli ale zazwyczaj jest nie
    >wlaczona.

    No dobrze, ile fachowcy wzieli za rwanie podlogi i przywrocenie stanu?
    Kociol ma jakas automatyke? Zapewni co najmniej jednodniowy komfort
    niezagladania?

    >Tlumacze jak krowie na rowie:
    >jesli musisz zrobic remont calosci to wyjdzie drogo ale zazwyczaj i
    >tak taniej niz budowa od nowa. Jesli cokolwiek jest dobre i nie wymaga
    >wymiany to remont robi sie calkiem fajnie tanszy (bo i koszt
    >urzadzenia i koszt robocizny odpada).

    Z moich obserwacji odnoszac to do dzisiejszych standardow: rury czesto
    zamurowane w nieocieplonych scianach, grzejniki montowane we wnekach pod
    parapetami na nieocieplonej scianie, przejscia przez stropy i piwnice
    niezabezpieczone termicznie, grzejniki przewaznie dobierane do wysokich
    temp. instalacji, brak grzejnikow w macoszych klatkach schodowych, brak
    ogrzewania wiatrolapu, lub niewystarczajace, kotly weglowe bez zadnego
    sterowania. To tak po krotce. Chcac to jakos bardziej zoptymalizowac to
    niestety trzeba sie napracowac i wiele niby dobrych rzeczy okazuje sie nie
    koniecznie tak dobrych czy we wlasciwych miejscach. Poza tym nie rozumiem
    odpadniecia kosztu robocizny.

    >Nie wymaganiem, tylko zachcianka. Masz taka to plac. Nie bronie. Ale
    >nie udawaj ze to mus.

    Nigdzie nie pisalem ze to mus, na dobra sprawe w ogole mozna zrezygnowac z
    rozprowadzenia cieplej wody.

    >Tak, ale mimo to nie jest to tragiczne. I potrwa jakies 3 miesiace...
    >Bedzie mnie to kosztowalo jakies 50zl. Jestem tego swiadom. A widze ze
    >Ty nie chcesz policzyc ile cie kosztuja zachcianki.

    E tam. Podalem pi razy oko koszt samych materialow koniecznych do zrobienia
    instalacji od podstaw. Twoja przerobka moze w materiale bedzie Cie
    kosztowala 50zl, ale dalej bedziesz spuszczal wode. Ja jak zechce to tez
    wylacze pompe i tez wode sobie po spuszczam, tylko co w tym tanszego i
    lepszego? Woda kosztuje, kanalizacja tez, gdzie tu przewaga?

    >Juz jest. Czeka. Zaplacilem i jest w tych 4kzl. Naprawde chcesz
    >znalezc dziure w calym?

    Nie bardzo rozumiem co chcesz udowdnic? To, ze zdecydowales sie na prosta
    instalacje a tym samym tansza? Ja nie mam powodow zeby Ci nie wierzyc, ale
    kij ma dwa konce.

    >A dlaczego mam to wliczac w remont skoro nie wiem czy to zrobie?

    Bo pisales, ze jak zechcesz to zrobisz. Gdybys budowal od podstaw to bys
    wiedzial i zrobil albo nie.

    >Maniek, chcesz udowodnic ze nie da sie taniej niz masz to udowadniaj.
    >Ja ci tlumacze i pokazuje ze nie trzeba takich fikusnikow robic zeby
    >dom byl wygodny i zeby nie wyszlo drogo.

    Wierze.

    >I za to i za inne fikusniki placisz te dodatkowe 10-15kzl. Ja ci nie
    >bronie.

    Bez przesacy, pompa CWU kosztuje dwiesciepare zlotych, dodatkowa rura z duza
    gorka niech bedzie nastepne dwiescie. Z tego nie ma takich kwot.

    >I niedlugo tak bede robil. Wlasnie solar z kaloryfera sie spawa.
    >Koszt: 500zl za 3m2 i 120l zbiornik.

    I tu masz racje, tylko kanaliza jeszcze kosztuje. Mi pomysl kaloryfera
    bardzo sie podoba, tylko zima malo sie sprawdzi.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2010-07-08 23:21:06
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Miszczu, zrobienie tego samemu jest proste jak drut. Jak nie ma tynkow
    > to wystarczy fuge miedzy ceglami obkruszyc i tam wcisnac kabel.

    A tak sie spytam, gdzie sa pionowe fugi pokrywajace sie?

    > Otwory
    > na puszki robi sie dlutem w minute.

    W cegle?

    > Polaczenia dzis sa (tfunie lubie
    > takich) wsuwane wiec nie trzeba skrecac. Majster, te 30 gniazdek
    > robilem jeden dzien.

    Pewnie na jednym obwodzie.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2010-07-08 23:45:53
    Temat: Re: KupiÄ? uĹźywany czy budowaÄ??
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jako podparcie tego co pisze podaje najnowszy artykul na temat
    > gigantycznego
    > zadluzenia Polski.
    > http://biznes.onet.pl/mamy-3-000-000-000-000-zl-dlug
    u,18543,3319107,1,prasa-
    > detal
    > Ciekawi mnie co na to Maniek i Jemu podobni?

    Nic nie powiem nie znajac struktury zadluzenia. Nie wiem co autor mial na
    mysli piszac o systemie rentowym. Natomiast pewne jest, ze finanse publiczne
    wymagaja reformy. Mowi sie o tym od lat i nikt z tym nic nie robi co
    oczywiscie mnie martwi i martwic powinno kazdego. Dochodzic moze do
    paradoksalnej sytuacji, ze bankom komercyjnym nie bedzie oplacalo sie
    udzielac kredytow bo beda wolaly kupowac maloryzykowne dluzne papiery
    rzadowe, co gorsza wydajac pieniadze pozyczone od NBP, czyli niejako NBP
    bedzie finansowal dziure budzetowa. Skoro tekst pisze osoba z grona
    specjalistow NBP to wiadomo, ze cos jest na rzeczy i mam nadzieje, ze blad
    obliczen obarczony jest wiekszym ryzykiem a nie mniejszym. :-) Przy okazji
    cieszy tez fakt, ze bankowosc u nas jest na bardzo wysokim poziomie i ze
    rzad lapy od pieniadza trzymac musi z daleka.
    Z drugiej strony zastanowic by sie mozna, czy tekst przy okazji wyborow
    prezydenckich calkiem bezstronny jest, wierze ze tak...

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2010-07-09 08:06:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Lip, 03:55, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciut ponad 30 kzł... i o dziwo !!! Jakbym kupował je sam, to tyle by
    > kosztowały, ale jak zrobi to instalator, to różnica vatu - 22 proc - 7
    > proc, pokryje koszty robocizny, zatem nie opłaca się robić samemu...
    > :-), ale to tak na marginesie.

    Chyba sobie tego do konca nie przemyslales :) Rozumiem, ze placisz
    hydraulikowi kwote jaka Ty bys zaplacil z 22% vat, a roznica w VAT to
    zaplata dla hydraulika. I wszystko by pasowalo, tylko ze zostajesz z
    faktura na 7% vat z ktorej juz vatu w US nie odzyskasz. Gdybys kupil i
    zrobil wszystko sam -> mialbys fakture z 22% vat i w US odzyskalbys
    15% vatu, czyli dokladnie tyle co zaplaciles hydraulikowi za robote :)

    > Facet przedstawił mi tą swoją kalkulację i wziął pod uwagę jakieś tam z
    > wyższej półki rury alu-pex, mosiężne rozdzielacze, pompy... chyba
    > grunfoss, czy jak tam się to nazywa... grzejniki kermi i jeszcze parę
    > innych rzeczy, bo stwierdził, że lepiej zrobić na podzespołach
    > porządnych i nie wracać do tematu, niż zastosować plastik i chińszczyznę
    > i mieć co chwila remont nowego domu :-). Zgadzam się.

    Skoro nie wnikales w szczegoly to zapewne na samych materialach jestes
    te 5-10% "w plecy". I juz nawet nie pisze o roznicach cen w lokalnych
    hurtowniach w stosunku do cen "internetowych" bo to czasem 100%
    roznicy w cenie :)

    > Dalej namawiam do budowania zamiast do kupowania starych, no chyba, że
    > ktoś jest miłośnikiem staroci i ma za dużo kasy na zbyciu :-)

    I tu sie zgadzamy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 95. Data: 2010-07-09 08:11:11
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-07-09 10:06, Adam Szendzielorz pisze:

    > [...] Gdybys kupil i
    > zrobil wszystko sam -> mialbys fakture z 22% vat i w US odzyskalbys
    > 15% vatu, czyli dokladnie tyle co zaplaciles hydraulikowi za robote :)

    możesz coś więcej napisać o tym odzyskaniu 15% vatu w US?
    Jak robię remont, to mogę coś odliczyć w rocznym picie?

    --
    Krzysiek

  • 96. Data: 2010-07-09 08:22:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lip, 10:11, krzysiek <a...@m...net> wrote:

    > możesz coś więcej napisać o tym odzyskaniu 15% vatu w US?
    > Jak robię remont, to mogę coś odliczyć w rocznym picie?

    http://www.google.pl/#hl=pl&q=odzyskanie+roznicy+vat
    +remont&fp=11853d8e80f22887

    To nie jest rozliczane w PITach - skladasz zupelnie osobny formularz
    VZM (mozesz to zrobic tylko raz w roku) i do 6 m-cy US zwraca roznice
    w VAT. Ja w "pierwszym rzucie" dostalem ponad 13k pln, teraz szykuje
    sie na drugi - powinienem dostac te ~8k pln :) Ja buduje, wiec nie
    wiem jak to z remontem - ale na 99% sie tez da.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2010-07-09 08:28:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > zrobil wszystko sam -> mialbys fakture z 22% vat i w US odzyskalbys
    > 15% vatu, czyli dokladnie tyle co zaplaciles hydraulikowi za robote :)

    Jasne, że się zgadza ;-), ale ja tam wolę robić swoje, niż uczyć się
    nowego fachu na swoim domu.
    Zresztą ten zwrot to dopiero za ileś tam... miesięcy.
    [..]
> [...]
    > te 5-10% "w plecy". I juz nawet nie pisze o roznicach cen w lokalnych
    > hurtowniach w stosunku do cen "internetowych" bo to czasem 100%

    Pewnie trochę tak, ale... :-)
    Coś za coś.
    Albo znam się na wszystkim sam i sam też się wszystkim zajmuję, albo
    zlecam to i liczę się z jakąś marżą :-). On jest firmą, która bierze w
    hurtowniach i ma określone upusty - ja bym tych upustów nie miał.

    I tak, jak wspominałem gdzieś, jestem cały czas grubo poniżej
    zakładanego budżetu :-). Nie jest tak źle.
    Teraz ciachają tynkarze.

    pozdr.
    robercik-us

  • 98. Data: 2010-07-09 09:35:50
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Jasne, że się zgadza ;-), ale ja tam wolę robić swoje, niż uczyć się
    > nowego fachu na swoim domu.

    To wymaga niestety kilkudniowego albo i kilkumiesiecznego zaangazowania sie
    na pare godzin dziennie, do tego nie robilbym tego wylacznie w oparciu o
    wiedze sieciowa. Dobrze miec fachowego ducha pod reka, wtedy mozna jak ma
    sie czas i zdrowie. Przy zlozonej instalacji problem jest dosc zlozony nie
    tylko w teorii ale rowniez w zawilosciach techniczno wykonawczych.
    Pilnuj tylko, zeby dylatacje rozplanowali Ci zanim poloza rure do
    podlogowki.

    > I tak, jak wspominałem gdzieś, jestem cały czas grubo poniżej zakładanego
    > budżetu :-). Nie jest tak źle.
    > Teraz ciachają tynkarze.

    Spoko, do farb i mebli jeszcze daleko. Gdzies na etapie kafelkow zaczniesz
    bardziej liczyc. :-)

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2010-07-09 20:51:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lip, 10:28, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jasne, że się zgadza ;-), ale ja tam wolę robić swoje, niż uczyć się
    > nowego fachu na swoim domu.

    No pewnie, ale nie mozesz pisac, ze robocizne masz za darmo i ze nie
    oplaci sie robic samemu. Za darmo nie jest - kosztuje 15% wartosci
    materialu, czyli dla 30k pln -> cale 4,5k pln :-)

    > Zresztą ten zwrot to dopiero za ileś tam... miesięcy.

    Bedzie zbawieniem przy wykonczeniowce - myk cyk i spada z nieba 10-20k
    pln :-)

> [...]
    > zlecam to i liczę się z jakąś marżą :-). On jest firmą, która bierze w
    > hurtowniach i ma określone upusty - ja bym tych upustów nie miał.

    On upusty ma, tylko Tobie sprzeda bez upustow, a upust wpakuje do
    swojej kieszeni i jeszcze marze Ci doliczy ;-) Te mityczne rabaty u
    stalych dostawcow to mit. Ja jestem detalista, a kupowalem wiele
    rzeczy z wiekszymi rabatami / taniej niz budowlancy. Myslisz, ze
    takiemu sie chce szukac gdzie taniej i jezdzic tracac paliwko i czas ?
    Kupuje wszystko w jednym miejscu, ma jakistam staly rabat i juz. A
    wiele rzeczy mozna kupic w innych miejscach znacznie taniej.

    Na ten przyklad w castoramach, obi, praktikerach - zjezdzilem
    wszystkie - obejmy narozne do montazu paneli ogrodzeniowych na slupki
    60x40 ocynk + malowanie proszkowe kosztuja bagatela 19,90pln. Na
    www.obejmy.net *dokladnie* takie same obejmy sa w cenie uwaga.. 1,6
    pln netto !!!! Takich przykladow jest pelno, to tylko moj jeden sprzed
    3 dni ;-) Na zwyklych przelotowych jestes ok 10 pln do przodu. Ja ich
    np. potrzebuje ok 170 szt. * 10 pln = 1,7k pln w kieszeni !!!!!

    > I tak, jak wspominałem gdzieś, jestem cały czas grubo poniżej
    > zakładanego budżetu :-). Nie jest tak źle.
    > Teraz ciachają tynkarze.

    Jak pisal Maniek - szykuj sie bo wykonczeniowka to dopiero :-) Ja
    musialem kombinowac i trzema kartami placic przy kupowaniu plytek do
    lazienki bo jakos dziwnie niedoszacowalismy cen dekorow i tak zamiast
    2k pln pani przy kasie zarzadala ponad 5k pln :-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2010-07-09 22:31:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]

    >Kupuje wszystko w jednym miejscu, ma jakistam staly rabat i juz. A
    >wiele rzeczy mozna kupic w innych miejscach znacznie taniej.

    Święte słowa. Upusty wykonawców to mit smemu uzysaksz wiecej. Dodatkowo
    gadałem z kumplem co prowadzi fime budowlana i jemu nie zalezy na upustach
    na materiałach za bardzo. Za wszystko itak płaci klient a jak jemu klient
    zleca obota plus materiał to faktury za materiał wrzuca w koszty wiec nie
    zalezy mu na ich nizszej wartosci. Wyzsze kwoty faktur mniejszy podatek
    dochodowy. Ma w hurtowni stały niewielki raat ok 5-10% i dodatkowo raz w
    roku za to ze bieze od nich hurtownia zasponsoruje mu wycieczke dla dwóch
    osob na 14 dni do Egiptu np.

> [...]
    >wszystkie - obejmy narozne do montazu paneli ogrodzeniowych na slupki
    >60x40 ocynk + malowanie proszkowe kosztuja bagatela 19,90pln. Na

    A jak myslisz gdzie kupi wykonawca a za jego pposrednictwem inwestor?

> [...]

    > I tak, jak wspominałem gdzieś, jestem cały czas grubo poniżej
    > zakładanego budżetu :-). Nie jest tak źle.

    I to ostani "policalny" etap w sumie.Jazda się dopiero zaczyna

    Kris