  • 111. Data: 2010-07-12 09:12:17
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lip, 16:42, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo do przodu, bo przeciez kupujac za nie trzeba bylo zaplacic.

    A tak, racja. Celna uwaga.

    > Czyli kupiles pietro ktore byc moze nie bedzie Ci potrzebne?

    Dostalem. Ale czesto jest tak ze stary dom ma nieuzywane poddasze.
    Moze sie przydac ale nie musi.
    Warto o tym myslec przy podejmowaniu decyzji o kupnie.

    I to w sumie powoli wyczerpuje temat.
    Podstawa to policzyc i oszacowac to ile sie wyda na remonty i na kupno
    nowego.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 112. Data: 2010-07-12 11:05:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    ptoki pisze:

    > Dostalem.

    No właśnie... :-)
    Teraz się wyjaśniło. Ty nie kupiłeś starego domu mając alternatywę - jak
    ja na przykład - kupować stary/budować nowy. Ty po prostu dostałeś :-).

    Jakoś dotychczas nie wypłynęło to wprost :-).

    W takim razie dyskusja staje się bezprzedmiotowa, bo pewnie, że remont
    starego, który dostałeś wyjdzie Cię sporo taniej, niż gdybyś miał
    budować od podstaw :-))). I to nawet gdybyś miał robić gruuuby remont
    kapitalny. Nooo w pewnych granicach oczywiście :-D

    Zatem wszystko jasne :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 113. Data: 2010-07-12 11:26:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Lip, 13:05, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > budować od podstaw :-))). I to nawet gdybyś miał robić gruuuby remont
    > kapitalny. Nooo w pewnych granicach oczywiście :-D

    Oj nie. Nawet nie wiesz ile sie namordowalem przy decyzji czy dom
    przyjac. Mialem do wyboru kawal gruntu albo dom bez gruntu. I wyszlo
    mi ze mniej mnie bedzie kosztowac remont starego (ma 110lat).

    Do tego doloz to co juz wczesniej napisalem o inwestycjach we wsi. Na
    okolo 10 domow tylko 2 sie buduja reszta sie remontuje a tylko polowa
    z niej jest dostana a reszta kupione.

    Nie spiesz sie z szufladkowaniem.
    Moj dom wyremontowany bedzie mnie kosztowal jakies 30-80zkl (w
    zaleznosci od skali zmian). I w tym mam dom, garaz, poddasze itp.
    Policz ile bym musial za niego dac zeby mi sie nie oplacalo budowac
    jednopietrowego 140m2 domu. Nadal wyjdzie ze nawet jakbym za niego dal
    100-150kzl to bede do przodu.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 114. Data: 2010-07-12 11:46:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    ptoki pisze:

> [...]
    > Policz ile bym musial za niego dac zeby mi sie nie oplacalo budowac
    > jednopietrowego 140m2 domu. Nadal wyjdzie ze nawet jakbym za niego dal

    No jasne, że trudno coś wyrokować na odległość bez znajomości sytuacji :-)
    110 letni dom może być całkowitą ruderą, a może być tak sobie i całkiem
    nieźle utrzymany. Zatem rozbieżność cenowo kosztowa będzie bardzo znaczna...
    Jednak fakt, że go dostałeś, wiele tłumaczy. Mogłeś przynajmniej sporo
    sobie zobaczyć na własne oczy, mogłeś znać jego historię, wiedzieć co
    będzie do zrobienia itd itp. Jak kupujesz, to możesz w zasadzie zobaczyć
    głównie to, co widać gołym okiem, a reszty już nie bardzo i w praniu
    może wyjść co tam zostało zaniedbane a co zrobiono jak należy.

    Fakt jest taki, że ja gdybym miał dostać dom, albo go budować od podstaw
    na otrzymanym gruncie - nawet jeżeli tego gruntu byłoby tyle, że można
    część wydzielić i sprzedać, też bym się gruubo zastanawiał, bo sprawa
    nie jest aż taka oczywista :-).

    Zresztą... sam też część gruntu dostałem, część dokupiłem i to w sporej
    mierze przesądziło o decyzji o budowie, której dziś nie żałuję :-)))

    pozdr.
    robercik-us

  • 115. Data: 2010-07-12 13:03:49
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-07-07 13:14, krzysiek pisze:

    > siostra buduje dom - 140m. piwnica, parter, piętro.
    > instalacja wodna ok. 5000
    > prąd ok. 5000
    > całe centralne z podlogówkami w dwóch łazienkach, kotłem węglowym ok. 20
    > 000.

    poprawka, za kompletną instalację CO zapłaciła z robocizną 16 500 zł.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl