  • 61. Data: 2010-07-07 19:51:20
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6a83b3e1-18d8-41a2-9d74-

    >Jak sam widzisz da sie (post Kazimierza).

    Co sie da, za 22 tys.? Pewnie ze sie da, ale za 10 tys. to mozna sobie...

    > To ze ty masz droga

    Nie chodzi o to czy ja mam droga, chodzi o to ile przecietnie kosztuje
    instalacja w nowobudowanym sredniej wielkosci domu.

    >instalacje z fikusnikami nie znaczy ze jest ona konieczna ani ze jest
    >lepsza od starej juz zastanej i w dobrym stanie.

    Zalezy co rozumiesz pod pojeciem "lepsza"

    > Inna sprawa ze
    >dzisiejsze domy czasto sa projektowane jak w alternatywach czwartych
    >"ten las sie przesadzi a jezioro przepompuje". I w rezultacie lazienka
    >na pietrze i ta na parterze sa daleko od siebie i od kotłowni. Do tego
    >jakas pompka obiegowa i koszty rosna.

    Dzisiejsze domy projektuje sie w oparciu o wymagania a nie ograniczenia.

    >W starym budownictwie tego nie ma a stare domy sa budowane z glowa (np
    >komin w centrum domu a wiekszosc okien od poludnia.

    Taaa, piwnica i trzy kondygnacje. W piwnicy kotlownia i jak Ci sie wydaje,
    kiedy ciepla woda dotrze do ostatniej kondygnacji gruba rura, nawet jezeli
    lazienka bedzie prosto nad zasobnikiem?

    >Dzis wystarczy sie przejechac po kraju i zobaczyc z zewnatrz ile domow
    >jest budowana bez sensu.

    Bez sensu to bylo kiedys, dzis jest tak jak czlowiek chce.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2010-07-07 19:53:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > siostra buduje dom - 140m. piwnica, parter, piętro.
    > instalacja wodna ok. 5000
    > prąd ok. 5000
    > całe centralne z podlogówkami w dwóch łazienkach, kotłem węglowym ok. 20
    > 000.
    >
    > Wszystkie ceny z robocizną.
    > Okolice Bielska.

    A czego dowodzi ten post w kontekscie remontu instalacji za 10 tys.?

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2010-07-07 19:54:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > najwyżej zaślepić i odkuć jak będzie potrzebne. Zawsze można te 25zł na
    > jednym gniazdku oszczędzić, bo nie kupować.

    Moim zdaniem bzdura. Taniej przy okazji np malowania wykuc bruzde i dolożyc
    ew. przegapione gniazdo niz mieć zatynkowane metry niepotrzebnego przewodu i
    puszek( i później kuc i montowac gniazdka) lub miec zamontowanych
    kilkanaście niepotrzebnych gniazdek 'na wszelki wypadek".

    Kris

  • 64. Data: 2010-07-07 20:27:00
    Od: M <M...@o...pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > niepotrzebnego przewodu i puszek( i później kuc i montowac gniazdka) lub
    > miec zamontowanych kilkanaście niepotrzebnych gniazdek 'na wszelki

    Nie spotkałem jeszcze właściciela domu jednorodzinnego, który
    stwierdziłby, że ma za dużo gniazdek. Natomiast spotykam wielu, którzy
    przy okazji rozmowy o instalacji elektrycznej mówią, żeby gniazdek
    zrobić więcej niż potrzeba.

    A podwójne gniazdka - weźmy jakiś tani przykład (żeby nie było, że z
    górnej półki) - nie wiem jak tobie się to podoba, ale te podwójne
    gniazdka są takie sobie.
    http://www.e-legrand.pl/pdf/minikatalog_osprzetu_leg
    rand.zip

    pozdrawiam
    Mirek

  • 65. Data: 2010-07-07 21:00:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Lip, 21:51, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co sie da, za 22 tys.? Pewnie ze sie da, ale za 10 tys. to mozna sobie...

    Misiek, za 10 sama hydraulika "bierna". Kazimierz za drugie tyle
    jeszcze dolozyl piec i reszte.

    > Nie chodzi o to czy ja mam droga, chodzi o to ile przecietnie kosztuje
    > instalacja w nowobudowanym sredniej wielkosci domu.

    A ja pisalem o remoncie. Nie wszystko trzeba wymieniac. Dalem przyklad
    z zycia. Czego ci trzeba wiecej? Poglaskac po glowie i powiedziec
    "tak, tak dzis nie daje sie taniej"?

    > Dzisiejsze domy projektuje sie w oparciu o wymagania a nie ograniczenia.

    I np. pompa obiegowa jest wymaganiem?
    I 300m rur w domu tez?

    > Taaa, piwnica i trzy kondygnacje. W piwnicy kotlownia i jak Ci sie wydaje,
    > kiedy ciepla woda dotrze do ostatniej kondygnacji gruba rura, nawet jezeli
    > lazienka bedzie prosto nad zasobnikiem?

    U mnie z przeplywowego do lazienki jest okolo 10m i calosc jest na
    starych rurach niczym nie ocieplonych. Musze spuscic jakies 5l wody
    zeby zaczela leciec ciepla. Tragedia? Tyle ze to przypadek skrajnie
    niekorzystny. Niedlugo stara lazienka zniknie i bede mial cale 1,5m
    rury alu-pex miedzy kranem a bojlerem/przeplywowym. A jak zachce sobie
    miec takze pietro uzywane to lazienke zrobie dokladnie nad ta i tez
    bedzie malo rur. Wlasnie o tym pisze. Ze dzis domy sa budowane
    fikusnie. I wychodza drogo.

    > Bez sensu to bylo kiedys, dzis jest tak jak czlowiek chce.

    Czy ja komus bronie miec jak chce? Miej i plac ile chcesz. Ale nie
    udowadniaj ze taniej sie nie daje.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 66. Data: 2010-07-07 21:10:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Lip, 13:05, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja mam zupełnie odmienne zdanie, bo na bieżąco porównuję domy stare i nowe
    > oglądając je dokłanie, a nie tylko z zewnątrz.
    Alez prosze bardzo.

    > Komin w centrum domu ma
    > świadczyć o jego atrakcyjności?
    Nie o atrakcyjnosci a o projekcie z glowa. Dzieki temu kmin nie grzeje
    sciany zewnetrznej.
    > Większość okien od południa?
    Tak i do tego te okna sa w pomieszczeniach uzywanych w dzien. Dzieki
    temu mam jasno i milo. Jak mi sie zrob za jasno to mam rolety. Jak mam
    okno od polnocy to tylko zarowka albo lustro doswietlajace. Obie
    metody troche dretwe.

    > A pozostałe są
    > zamurowane?
    A dlaczegoz by?

    > Zapominasz chyba o wielu komunistycznych ograniczeniach
    > dotyczących budowy domów w tamtych czasach jak na przykład ograniczenie
    > powierzchni domu przez co budujący stosowali różne dziwne tricki by tylko
    > dostawić jeszcze jedno piętro.

    Napisalem przeciez ze domy z tego okresu sa naj bardziej bez sensu.
    Mam dom ponad 100letni i sobie chwale. Widze we wsi pare innych dosyc
    starych domow i one tez sa budowane sensownie. Moze nie uwierzysz ale
    w nich tez sa strefy dzienne, nocne, robcze...

    > Remont starego domu można porównać do remontu trzydziestoletniego auta. Niby
    > da się, niby będą elementy nowe, będzie jeździć, ale całość jest niestety
    > gorsza od aut współczesnych. I to widać w budynkach na przykładzie tendencji
    > do zamykania przestrzeni w starych domach zamieniając ją na małe pokoje,
    > małe łazienki, do tego klatki schodowe najczęściej wąskie, ze stromymi
    > stopniami, małe okna, drzwi balkonowe z wysokimi progami, bryła budynku
    > pudełkowata. Czasem zdarzają się ciekawe domy z tamtego okresu, ale są one w
    > zdecydowanej mniejszości.

    Nie przecze, ale pytanie inicjalne bylo o tym czy sie oplaca. Zakladam
    ze jak ktos sie decyduje na kupno to ocenia to wszystko i kupuje jak
    mu wyjdzie ze tych baboli nie ma albo sa malo upierdliwe.

    > Współczesne domy są zupełnie inaczej projektowane, mają zapewniać
    > przestrzeń, a nie wrażenie postawionego mieszkania z bloku na działce.
    > Stosuje się podziały stref dziennych, nocnych, rekreacyjnych. Normalną
    > sprawą są łazienki przy sypialniach, garderoby, szerokie i wygodne klatki
    > schodowe, często efektownie doświetlane oknami czy w inny sposób. Człowiek
    > nie musi obawiać się mijania na schodach i patrzenia równocześnie pod nogi i
    > na głowę by się nie uszkodzić. Tego nie ma w starym budownictwie i raczej
    > jest to bardzo trudne do zrobienia ze względu na istniejącą konstrukcję.

    Wszystko zalezy od przypadku. Nie przecze ze jakas klita czy inny
    chlewik zbudowany jakas wynalazcza metoda w latach 60-tych jest nie
    wart roboty. Ale widzialem pare starych domow w ktorych wystarczylo
    zbic tynki i je ponownie nalozyc, zrobic elektryke, wymienic okna i
    drzwi a lazienke zrobic w odpowiednim miejscu zeby efekt byl naprawde
    extra za sensowne pieniadze.

    Jojdanie ze stare jest be jest rownie bledne jak udawanie ze remont
    zawsze jest tanszy.
    Remont moze byc tanszy a zazwyczaj jest mozliwe mieszkanie w takim
    remontowanym domu jesli naprawde trzeba.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 67. Data: 2010-07-07 21:20:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Lip, 18:55, M <M...@o...pl> wrote:

    > Gniazdka na etapie stanu surowego s tanie - potem s drogie. Mo na
    > najwy ej za lepi i odku jak b dzie potrzebne. Zawsze mo na te 25z na
    > jednym gniazdku oszcz dzi , bo nie kupowa .

    Ale nie panikujmy, u siebie mam w pokoju okolo 30 sztuk gniazd i jest
    ok, Te setki sztuk nie nabija tych tysiecy.
    Chyba ze do kazdego gniazdka bedzie bezpiecznik ;)
    Do tego per pokoj puscilem okolo 10 skretek.
    Centrale umiescilem w przedpokoju w centralnej czesci domu, na jeden
    pokoj wyszlo jakies 20m skretki w peszlu. Puszki a scianie kupilem
    takie skladane natynkowe. Tez okropnie drogo nie zaplacilem. Gdzie wy
    utykacie te kase? :)

    Moze kupujecie te zajefajnie drogie gniazdka multi costam? Te za
    100-200zl z ethernetem, satelita i naziemna w jednym? Jesli ktos lubi
    to nie bronie ale nie udawajmy ze to mus i jak ktos zalozy sobie
    tansze rozwiazanie to jest niemozliwe.
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 68. Data: 2010-07-07 21:24:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:i125a6$ug8$3@node1.news.atman.pl...

    > Cała instalacja elektryczna w domu kosztowała mnie grubo ponizej 5000zł.
    > 5000zł to wyszlo moze jak doliczyc instalacje alarmową.
    > Nigdy nie bawiłem sie w liczzenie tzw punktów ale 150-200 to jakis kosmos mi
    > sie wydaje. Policzyłem na szybkko u siebie gniazdka i przełaczniki, i zrodla
    > swiatła i wyszlo grubo ponizej 100szt

    Mam podobnie. Jak zaczynalem remont to sie strachalem ze wyjdzie
    okropnie drogo. Teraz z perspektywy tych 4 pomieszczen jakie zrobilem
    i tego co jeszcze musze zrobic widze ze nie jest tak drogo/trudno/zle.
    A remont robie do golych cegiel.
    No, sufitow staram sie nie ruszac ale tam gdzie trzeba to
    natynkowalem.
    A tak cala elektryka, hydraulika idzie precz. CO nie ruszam bo jest
    dobre.
    I na remont narazie wydalem jakies 12kzl gdzie np- skrzynka na licznik
    wyszla 900zl a mlot udarowy 600. I to dla elegancji trzeba by odliczyc
    od kosztow remontu bo mi zostanie. Ale juz nie swiece tym w oczy bo by
    mnie tu zjedli. :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 69. Data: 2010-07-07 21:32:32
    Od: M <M...@o...pl>

    ptoki pisze:

> [...]
    > pokoj wyszlo jakies 20m skretki w peszlu. Puszki a scianie kupilem
    > takie skladane natynkowe. Tez okropnie drogo nie zaplacilem. Gdzie wy

    30 sztuk X 10 pomieszczen' wychodzi 300!
    A jeszcze niedawno ktos' twierdzi?, z.e nie wie, jak moz.na miec' wie;cej niz.
    100. Licza;c 50z? za punkt wychodzi 15 000z? (nie zak?adam robienia tego
    samemu). Do tego po 20z? za gniazdko i mamy kolejne 6000z?.

    Do tego rozdzielnia i przy?a;cze. Liczby moz.na wstawic' inne.

    M.

  • 70. Data: 2010-07-07 22:18:21
    Temat: Re: Kupić używany czy budować?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:i10d7t$ffk$1@news.onet.pl...

    > Kurde. Jeżeli ten sam kocioł w ciągu 60 minut rozgrzewa tylko grzejniki i
    > dopiero od tego momentu można mówić o oddawaniu przez nie ciepła do
    > pomieszczenia a przy innej inestalacji - w ciągu 15 minut ogrzewa mieszkanie
    > i jest wyłączany przez sterownik to chyba jednak jest jakaś różnica w
    > zużyciu gazu. Do rozgrzania 300 litrów wody i 80 litrów wody potrzeba chyba
    > innych ilości energii.
    Moze rury miales juz zakamienione? Jak wymieniales to pewnie bylo
    widac. I to nie wszystkie, starczy jedno miejsce gdzie woda sie nie
    potrafi poprzeciskac i grawitacja nie dziala.

    Wtedy piec by sie grzal a cieplo z niego mialo by trudno dostac sie do
    grzejnikow.

    Czy na wejsciu tez obserwojesz taka roznice? To znaczy czy mniej
    paliwa zuzywasz do grzania? Jesli tak to mozliwe ze wlasnie tak bylo.
    Piec pracowal ale cieplo lecialo w komin zamiast w grzejniki.

    Grawitacja powolna ale za to bezawaryjna. O ile dobrze zrobiona.

    --
    Lukasz Sczygiel