  • 11. Data: 2011-06-03 08:17:15
    Temat: Re: Kupno działki
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik JanuszWo napisał:
> [...]
    > równać teren wynosząc go wyżej, równając do wyższego punktu niż sąsiad.
    > Drugi sąsiad to siedlisko rolnika... Bez zbytniej ingerencji w poziomy
    > i wyrównywania... Druga sprawa to obecny na działce słup z prądem, a w
    > zasadzie to z prądem i z takim transformatorem tam wysoko. To się jakoś
    > da przenieść? Czy mam się z takim czymś pogodzić? No, i co się wiąże z
    > obecnością takiego czegoś na działce? Trzecia sprawa, to jakich
    > dokumentów powienienem żądać od obecnego właściciela?
    > Dzięki za wszelkie podpowiedzi - JanuszWo

    Witaj
    less ma to do siebie, że się zajebi..cie dobrze rozpuszcza w wodzie.
    Bodajże w Sandomierzu kamienice potrafiły się dosłownie zapaść w dziurę
    wypłukaną przez wodę. Lepiej zamiast się tam budować posadź pomidory :)
    Ale tak na serio to najpierw MPZP a później geotechnika.

    pozdrawiam
    rafał

  • 12. Data: 2011-06-03 09:56:28
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > to niech do niego idą i sobie załatwią. To jest ich sprawa, nie twoja.

    Tak, pojdziesz do nich, poprosisz grzecznie o energię i masz. Zycze
    powodzenia.
    Oni maja to gdzies. Ja caly dom wybudowalem z agregatu, energie dostalem po
    6 latach. I mozesz dalej cos napisac o przepisach, o ich obowiazkach i moich
    uprawnieniach. A prawda jest taka, ze jak mi wreszcie podlaczyli to
    calowalem ich po nogach z wdziecznosci. Piszesz jakbys nie znal realiow,
    zyjemy w Polsce, nie w Niemczech.

    Adam

  • 13. Data: 2011-06-03 12:13:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > calowalem ich po nogach z wdziecznosci. Piszesz jakbys nie znal realiow,
    > zyjemy w Polsce, nie w Niemczech.

    jestem projektantem żyjącym z projektów dla energetyki - wiem co piszę :-)

    b.

  • 14. Data: 2011-06-03 17:17:53
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-06-03 14:13, Budyń wrote:
    > Użytkownik "adam"<a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > jestem projektantem żyjącym z projektów dla energetyki - wiem co piszę :-)

    Też jestem projektantem ale nie żyje z projektów dla energetyki bo to
    droga przez mękę. Trzy ostatnie projekty w tym roku jakie robiłem dla
    energetyki polegały na zbieraniu zgody właścicieli gruntów przez które
    będzie biegł kabel lub na których stoi trafo. W jednym przypadku
    właściciel działki na którym stoi słup a z którego to energetyka
    przewidziała zejście i podłączenie innej działki powiedział nie. A w
    drugim przypadku "właścicielka" takiego trafo na działce powiedziała, że
    nikt nie będzie kopał na jej działce. Oczywiście wszystko oprze się o
    sąd i pewnie właściciele gruntów na których stoją urządzenia elektryczne
    przegrają ale stanie się to nie prędko - pewnie za kilka lat.

    --
    t.

  • 15. Data: 2011-06-03 17:25:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-06-2011 o 14:13:01 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > jestem projektantem żyjącym z projektów dla energetyki - wiem co piszę
    > :-)
    Wątpię, potwierdzam słowa Adama, jak chcesz mieć prąd to sie sam musisz
    starać o pozwolenia od sąsiadów, miałem dokładnie tak samo. Inaczej
    energetyka
    ma cię w d../nosie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-06-03 17:34:19
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "tataglia" <t...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > i pewnie właściciele gruntów na których stoją urządzenia elektryczne
    > przegrają ale stanie się to nie prędko - pewnie za kilka lat.

    A można wynegocjować ileś tam kWh za free jak pozwolę na trafo na swojej
    ziemi ?

  • 17. Data: 2011-06-03 18:36:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    > A można wynegocjować ileś tam kWh za free jak pozwolę na trafo na swojej
    > ziemi ?

    u nas nie - wypłacą czasem jakies odszkodowanie jednorazowe, ale takie układy typu
    przyłacze czy kW za free nie przechodzą.

    b.

  • 18. Data: 2011-06-04 08:52:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > jak chcesz mieć prąd to sie sam musisz
    > starać o pozwolenia od sąsiadów, miałem dokładnie tak samo. Inaczej
    > energetyka
    > ma cię w d.

    No i u mnie było nie inaczej... nawet musiałem im wskazać słup do
    którego chcę się wpiąć - przy wydawaniu warunków przyłącza, a przelecieć
    się po zgody właścicieli przy robieniu projektu, który to musiałem
    sporządzić na własny koszt... tak nawiasem mówiąc.

    Wykonawstwo już ZE zlecił, a ja poniosłem jedynie koszty zryczałtowane -
    coś chyba ok 1800 zł za przydział 11 kW.

    Jakbym sobie sam nie pozałatwiał, to 'oni' by mi tego na pewno nie
    załatwili. - ZE Enion.

    pozdr
    Robert G.

  • 19. Data: 2011-06-04 09:27:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-06-2011 o 10:52:49 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > się po zgody właścicieli przy robieniu projektu, który to musiałem
    > sporządzić na własny koszt... tak nawiasem mówiąc.
    No tego juz nie dopisałem ale miałem tak samo, projekt musiałem
    zlecić i zapłacić bo chciałem mieć w miarę szybko prąd na budowie.

    > Wykonawstwo już ZE zlecił, a ja poniosłem jedynie koszty zryczałtowane -
    > coś chyba ok 1800 zł za przydział 11 kW.
    Miałem podobnie.

    > Jakbym sobie sam nie pozałatwiał, to 'oni' by mi tego na pewno nie
    > załatwili. - ZE Enion.
    U mnie Tauron ale to jedna banda.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-06-04 11:19:53
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "JanuszWo" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokumentów powienienem żądać od obecnego właściciela?
    > Dzięki za wszelkie podpowiedzi - JanuszWo

    Ja bym zrobil badania gruntu i zeby ci geolog powiedzial czy np w czasie
    ulewnych deszczow grunt ci nie zacznie zjezdzac z twoja chalupa w dol tak
    jak np w Milowce, Lanckoronie i gdzie indziej - hint--> Duzy Spadek dzialki